بستن

ششصد بیمار زیر چتر بنیاد بیماری‌های خاص

گریشنا: ششصد بیمار به ویژه بیماران دیابتی و سرطانی زیر پوشش بنیاد بیماران خاص باب‌الحوائج گراش قرار گرفته‌اند. تعدادی از اعضای بنیاد در برنامه‌ی نشست و هم‌اندیشی بیست‌ویکم اردیبهشت در سالن اجتماعات دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش گرد هم آمدند.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ دکتر بهمنی، رئیس دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش در این مراسم گفت: «برگزاری این جلسه به پیشنهاد انجمن حمایت از بیماران خاص باب‌الحوائج (ع) گراش بود و امیدوارم افرادی که با بیماری درگیرند به سمتی حرکت کنند که خود و خانواده‌‌‌‌هایشان آگاهی بیشتری نسبت به نوع بیماری و راه‌های درمان آن به دست آوردند تا از این طریق راه رسیدن به صحت و سلامتی هموارتر شود.»

او در ادامه با اشاره به خدمات و تدابیر دولت و وزارت بهداشت که در سال ۹۴ به اجرا درخواهد آمد؛ بیان کرد: «تداوم حفاظت مالی مردم در مقابل هزینه‌های درمانی، ساماندهی موسسات پزشکی و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی از قبیل آزمایشگاه‌ها، ایجاد زنجیره نظارت، توسعه‌ی بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بهبود کارآیی و اثر بخشی بیمارستان‌ها، استقرار داروهای شیمی‌درمانی در مراکز پیش‌گیری و درمان، توسعه زیر‌ساخت‌های بخش تشخیص و درمان بیماران خاص، تشکیل کمیته‌ی بیماران صعب‌العلاج، توجه و افتتاح بخش دیالیز و … از جمله اهدافی است که دولت و وزارت بهداشت و از جمله حوزه‌ی بهداشت و درمان گراش سعی دارد آن را به مرحله‌ی اجرایی شدن برساند.»

bemare khas6

بشارتی، معاون آموزشی دانشکده‌ی علوم پزشکی با بیان این که بیماری قلبی و عروقی دومین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود، اظهار داشت: «فشارخون، چربی خون، استرس، ارث، کم تحرکی و … از جمله عواملی است که بیماری‌های قلبی و عروقی را تشدید می‌کند.» او در ادامه توصیه‌هایی در مورد راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی ارائه داد.

موضوع صحبت‌های دکتر خلفی‌نژاد در این مراسم حول محور بیماری‌های خاص می‌چرخید. او گفت: «بیماری‌های دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، سرطان و دیابت و … در گروه بیماری‌های خاص قرار دارند؛ و اما شایع‌ترین بیماری در کل منطقه دیابت است که ذائقه‌ی مردم و تمایل به شیرینی و کم‌تحرکی در ابتلا و شیوع این بیماری بی‌تاثیر نیست. آزمایش قند خون در چهل سالگی، ورزش و رژیم غذابی مناسب از جمله راهکارهایی است که می‌تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.»

دکتر لطافت در این جلسه گزارش عملکردی از نحوه‌ی تشکیل انجمن حمایت از بیماران خاص باب‌الحوائج (ع) ارائه داد و تصریح کرد: «این انجمن از سال ۹۰ افتتاح شد و تاکنون ششصد بیمار تحت پوشش دارد که از این بین ۳۴۰ نفر به بیماری دیابت، ۴۰ نفر به MS و ۱۹۰ نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند.»

دکتر صفری، پزشک اورژانس از دیگر سخنرانان این مراسم بود. تیم والیبال گراش جوان که در مسابقه‌ای با لباس و آرم انجمن بیماری‌های خاص شرکت کرده و به مقام اول رسیده بود در این برنامه، مدال و  کاپ قهرمانی خود را به این انجمن اهدا کرد.

این مراسم با ارائه متنی توسط خانم رهنورد در مورد تالاسمی ماژور به پایان رسید.

bemare khas3

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. دولت پول میده و در شهرستان های دیگر مرکز درمان ناباروری و… میسازن، ما خودمون!!!! تو شهرستانمون! میخایم مرکز درمانی ناباروری بزنیم هر کی به راست خودش سنگی جلو پامون میندازه(مثلا اداره کل راه و شهرسازی لار!!! اینم خیر اداره کلشون!!!)
    وخیلی چیزای دیگر مثل انتقال خون(که خیر حاضر شد که تجهیزات هم بدهد ولی دیده تنگی!!!! نذاشت)یا بیمارستان(جالبه اون زمان که میخاستن بیمارستان را بسازند مسولین شهرستان بوق گفته بودند که ما که بیمارستان داریم شما دیگه نمی خواهید و شیخ ما که خدا عمرش را زیاد کناد جوابی دندان شکن داد)و اوووووووووه ……. کارهای دیگر

  2. با سلام و احترام، چند نکته در خصوص پزشک خانواده و طرح تحول سلامت عارض میشود:
    ۱. ویزیت پزشک خانواده؛ اول رایگان، بعد ۱۵۰۰ تومان و الان ۲۰۰۰ تومان
    ۲. دادن فرم ارجاع؛ اول هر تعداد درخواستی در روز، بعد۲برگ و حال۱برگ
    ۳. روزهای و ساعت ویزیت؛اول کل هفته به غیر از جمعه ها، بعدبه غیر از جمعه و عصر ۵شنبه، اکنون صبحها تاساعت ۱۲ و عصرها تاساعت ۲۰ (و بعد از این ساعت اگر میخای ویزیت آزاد وگرنه برو در ساعت مقرر بیا جانم)
    البته شروع کارشون هم ربط به حال پزشکان محترم دارد.(وقت بیمار تلف شه به درک)
    ۴. در طرح تحول نظام سلامت که اعلام شده بیماران جهت درمان و بستری ۵ یا ۱۰ % باید پرداخت نمایند؛ معروض میدارد که با اجرای طرح هتلینگ در مراکز درمانی عملا ۵۰ % هزینه ها بیمار بالای ۱۲ سال، از جیبشان باید پرداخت شود! چون الحمدالله نیروی خدماتی و پرستاران محترم (که تعدادشان هم زیاد است!!) و تمام کارهای مربوط به بیمار از جمله جابجایی،کارهای آزمایشگاه و…. را انجام میدهند!!! و همراه بیمار صرفا به عنوان مهمان آنجا تشریف برده اند! به همین دلیل ۴۰-۴۵% علاوه بر ۵-۱۰% به عنوان هزینه تخت همراه(صندلی خونی، کثیف و…!) و غذای همراه بیمار(که بیشتر اوقات تعلق نمیگیرد!و رژیم چربی و شوری دارد!)!!!! را در حساب بیمار بخت برگشته درج میکنند!
    عجب طرحی شد این هتلینگ!!!!!
    (به قول معروف دولت جایی نمیخوابه که آب زیر پایش بره)
    تعدادی از پزشکان هم که از نظر برخورد با بیمار و همراهش و پول دوستی(استغفر الله) دست دلالان را از پشت بسته اند و کارد چاق کن دارند که هر که زودتر پول داد زودتر عمل میشه!!!!!!
    بزءه مریض بی پیل اورژانسی(الفاتحه مع الصلوات)

  3. با سلام
    دوستان عزیز پیشرفت وترقی هر جایی به مردم ومسئولین اون منطقه بستگی داره..اگه مردم بخوان ومسئولین توانایی وهمت شو داشته باشن حتما به اهداف شون میرسن… مثلا همین دکتر بهمنی […] زحماتی که تو.حوزه ایشون انجام می‌شه قبلا هم انجام می‌شده پس نبایستی ادعا کنن. سفر وزیر بهداشت هم با معرفی بسیار ضعیف ایشون باعث شده که وزیر هیچ قولی رو ندن…وزیر باخنده..:بله متوجه شدم که هیچ قولی رو ندادم!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top