بستن

درویشی: نیروهای فرهنگی فداغ مایه افتخار هستند

گریشنا: همایش بزرگداشت روز معلم، چهارشنبه، شانزدهم اردیبهشت ماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل دارالقرآن نجم الثاقب فداغ برگزار شد.

به گزارش سایت اختصاصی و مردمی فداغ؛ در این همایش، جمع زیادی از فرهنگیان فداغ و اَرَد، فرج الله نریمانی؛اعضای شورای اسلامی و دهیار فداغ، مدیریت، معاون آموزشی و کارشناس حراست آموزش و پرورش شهرستان گراش حضور داشتند.

فرهنگیان فداغی در شبی خاطره انگیز و به یاد ماندنی به انگیزه بزرگداشت روز معلم دور هم جمع شدند و این روز را گرامی داشتند.محمود طاهری؛ از فرهنگیان با سابقه و پر تلاش فداغ، به عنوان مجری این برنامه بود. همایش پاسداشت مقام معلم با تلاوت آیاتی از کلام نورانی وحی شروع شد.مجری برنامه ضمن تقدیر و تشکر از شورای اسلامی فداغ به خاطر برگزاری این مراسم و عرض خیر مقدم و خوش آمدگویی به فرهنگیان، مدیر دو مجتمع پسرانه و دخترانه، شورا و دهیار فداغ، روحانی محل، محمد هاشم درویشی؛ مدیر، مصیب قادری؛ معاون و بدیع زادگان؛ کارشناس حراست آموزش و پرورش، دلام؛ مسئول نمایندگی اَرَد، از روحانی محل خواست تا برای ایراد سخن پشت تریبون قرار بگیرد.

فرج الله نریمانی نیز با اشاره به جایگاه معلم و مقام شامخ آن‌ها، این روز را گرامی داشت. پس از او، محمد هاشم درویشی در جمع برادران و خواهران فرهنگی سخنرانی کرد.درویشی در ابتدای سخنان خود گفت:«استعدادهایی که در جوانان و فرهیختگان دهستان فداغ، وجود دارد، ‌هم‌سطح و هم‌تراز، شهرستان‌های دیگر و حتی می‌توان گفت؛ فراتر است.»
او شغل معلم را شغل انبیا و جایگاه و نقش آن‌ها را بسیار ارزشمند و برجسته دانست و خاطر نشان کرد:«کار معلم همچون کار پیامبر عظیم الشان ابتدا تزکیه و پس از آن تعلیم است.»

مدیر آموزش و پرورش در سخنان پایانی خود گفت:«فداغ با وجود نیروهای فرهنگی توانمندی که دارد مایه افتخار است. امید به این داریم تا روز به روز شاهد ترقی و پیشرفت فداغ و فرهنگیان و فرهیختگان آن باشیم.»

1

مصیب قادری؛ معاون آموزشی آموزش و پرورش گراش از دیگر سخنرانان این همایش بود که با تبریک روز معلم به معلمان مدارس پسرانه و دخترانه فداغ، به جلسه‌ای که با حضور فرهنگیان در بیست و دوم بهمن ماه با هدف تکریم و حفظ نیروهای فرهنگی غیر بومی در فداغ برگزار شده بود اشاره کرد.
وی با بیان اینکه تکریم از نیروهای غیر بومی و حفظ آن‌ها بسیار ضروری و در اولویت است؛ گفت:«نگهداشت و تکریم نیروهای غیر بومی را باید در اولویت‌های کاری خود قرار داده و در تکریم از آن‌ها نیز از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.»
قادری اضافه کرد:«ان شاءالله نیروهای بومی و غیر بومی با توجه به رسالتی که در تعلیم و تربیت و نظام اسلامی بر عهده دارند بتوانند به خوبی این رسالت را انجام دهند.» همچنین در این همایش؛ از سوی مدیر مجتمع دخترانه ابن‌سینا از فرج الله نریمانی امام جماعت مدارس به رسم یادبود با اهدای جایزه‌ای از زحمات این روحانی نیز تقدیر شد.

مراسم بزرگداشت روز معلم همچنین در دبستان شهید قاسمی فداغ برگزار و از سوی مدیر مجتمع صدرا فداغ، با اهدای جوایزی ارزنده از معلمان زحمتکش فداغی و غیر بومی تقدیر و تجلیل شده است.

در پایان مراسم، از فرهنگیان با صرف شام پذیرایی شد. همچنین فرهنگیان در کنار هم عکس‌های یادگاری گرفتند.این مراسم به همت شورای اسلامی فداغ و با همکاری فرهنگیان برگزار شده است.

2

 

 

2 نظر

  1. به نظر من بیشتر باید از معلم های غیر بومی که در گراش ، ارد ، فداغ و دیگر مناطق شهرستان گراش زحمت می کشند تقدیر و حمایت شود. سؤالی که ذهن ما را به خود مشغول می کند این است که هر ساله نیروهای خوبی از آموزش و پرورش بازنشسته می شوند، چه کسانی باید جای آن ها را پر کند چرا بعضی از ما بومی ها به فکر نیستیم؟ چرا پدر و مادرهای ما و (چرای بیشتر !) خواهر و برادرهای ما معلم نشدند؟ باز هم اولیا به اداره اعتراض کنند که چرا رییس اداره ضعیف عمل می کند ؟! چرا معلم بچه ما ضعیف است؟ باید از خود بپرسیم که من برای آموزش و پرورش چکار کرده ام؟ چرا دانش آموزان خود را تشویق به انتخاب دانشگاه فرهنگیان نمی کنیم؟ چرای برای سال های آینده نیرو سازی نمی کنیم؟ وقتی من معلم در کلاس بچه ها را به معلم شدن تشویق می کنم استقبال خوبی نمی شود! شاید می دانند که معلم از اخلاق و درس نخواندن بچه ها خیلی زجر می کشد و شاید بعضی از آنها رتبه خوبی در کنکور نمی آورندتا بتوانند معلمی را انتخاب کنند! تا زمانی که نوجوانان ما فقط به فکر جمع کردن پول هستند نباید اولیا انتظاری از دیگران داشته باشند! بازهم بنشینیم و در این وضعیت کشور و شهرستان از معلم ها و مسئولین انتقاد تخربیی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top