بستن

«کایه» در دانشگاه منچستر پخش می‌شود

گریشنا: آشنایی با فیلم‌ساز و محقق ژاپنی زمینه‌ساز پخش فیلم «کایه» کیوان محسنی در دانشگاه منچستر انگلستان شد.

به گفته محسنی، ایتسوشی کاواسه، مدرس دانشگاه و مستند ساز ژاپنی است که در حال حاضر مشغول پشت سر گذاشتن دوره فوق دکترا در دانشگاه منچستر انگلستان است. محسنی درباره چگونگی آشنایی‌اش با این فیلم‌ساز می‌گوید: «در زمان برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت در تهران با کاواسه آشنا شدم. بعد از دیدن فیلم‌ام، علاقه او را به مستند شاعرانه درک کردم. پس بلافاصله او را به استاد فرشاد فدائیان معرفی کردم. فدائیان هم پس از ۱۷ سال دوری از جشنواره‌ها برای دیدن فیلم‌ام آمده بود. همین حضور باعث جمع شدن کلی خبرنگار و البته زمینه‌ساز آشنایی بیشتر ما شد.»

ایتسوشی کاواسه که یک کارگاه با موضوع انسان‌شناسی تصویری هم در جشنواره سینما حقیقت برگزار کرد، خالق فیلم تحسین شده «اتاق ۱۱ هتل اتیوپیا» است که تاکنون جوایز و افتخارات مختلفی در عرصه های بین المللی کسب کرده است (خبر در سایت جشنواره سینما حقیقت).

فیلم مستند «کایه» که از جشنواره‌های فیلم کوتاه کل گراش و جشنواره اروند جایزه کسب کرده و در جشنواره سینما حقیقت تهران و سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز حضور داشته است، پنجم ماه می در قالب نمایش‌های دوره‌ای با موضوع انسان‌شناسی تصویری در کنار فیلم‌هایی از استاد فرشاد فدائیان و محمد غازی به نمایش گذاشته می‌شود.

Mohseni-Kavaseh

2 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید و تبریک ب اقا محسنی
    این افتخار و که برای شهرمون کسب کردن گستردش کنید تا هم شهری هامون از این افتخار لذت ببرن
    ب امید فرد های بهتر..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top