بستن

پیام آیت‌الله مکارم برای پنجمین المپیاد قرآن و عترت

گریشنا: آیت الله‌ العظمی مکارم شیرازی (مد ظله‌ العالی) طی پیامی از شرکت‌کنندگان و برگزار‌کنندگان پنجمین المپیاد قرآن و عترت دانشکده علوم و معارف قرآن کریم در شهرستان گراش قدردانی کرد.

imagesبه گزارش روابط عمومی پنجمین المپیاد قرآنی سراسری؛ متن پیام مرجع عالی‌قدر جهان تشیع حضرت آیت الله‌ العظمی مکارم شیرازی (مد ظله‌ العالی) بدین شرح است:
قرآن، کلام نورانی خدا و دستور‌العمل جاودانی سعادت بشر و حلقه‌ی اتصاب تمام مسلمین جهان است.
در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند، این همان حبل‌الله و رشته‌ی محکم الهی است که تمام دل‌ها را به هم مربوط می‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل‌عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ ﴿۱۰۳﴾ اعتصام به حبل الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است.

این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره‌ی مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید:(قَدْ جَاءکُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَکِتَابٌ مُّبِینٌ یهدی بِهِ اللّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلاَمِ وَیُخْرِجُهُم مِّنِ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ)
آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی و اختلاف و نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه‌ی نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز‌می‌گردند و از هدایت‌های آن به سوی علم و دانش و پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.
آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. اینجانب به همه‌ی عزیزانی که در این المپیاد قرآنی شرکت کرده‌اند تبریک می‌گویم و از برگزار‌کننده‌گان صمیمانه تشکر می‌کنم.
من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات‌بخش اسلام راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمائید و می‌توانید در آینده افرادی دانشمند و پیشگام و پاک و مومن و پرتلاش باشید و به کشور خود کمک کنید. آری آینده کشور به دست باکفایت شما ساخته می‌شود به شرط این که همواره در سایه‌ی هدایت‌های قرآن گام بردارید.
همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن و آرامش روح و آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.
من از خدای بزرگ برای همه شما پدران و مادران و معلمان و اساتید شما موفقیت و سربلندی و عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.
والسلام علیکم ورحمه‌الله
ناصرمکارم شیرازی
۱۹/۱/۱۳۹۴

 

1 نظر

  1. جای شکرش باقیه که اینبار دوستانی از شهر همجوار دخالتی در این المپیاد نداشتن! وگرنه شاید مثل مرجعی که نون و نمک گراش رو خورد باز از مسئولین و اهالی یک شهر دیگه تشکر و قدردانی می کردند!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top