بستن

افتتاح مجمع ذاکرین و مداحان در شب میلاد امام حسن (ع)

از برنامه‌هاي سالانه اين مجمع به اعزام مداحان به شهرستان‌هاي اطراف و كشورهاي حوزه خليج فارس و اعزام مداحان به تهران براي ديدار با مقام معظم رهبري اشاره شد.

مجمع ذاکرین و مداحان اهل بیت شهرستان گراش در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شد.

علی داوری‌فرد: در این مراسم که با حضور مردم، خیرین و مسئولین شهرستان برگزار شد، حجه‌الاسلام سید جواد معصومی با اشاره به اینکه سابقه مدح و مداحی از زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) بوده ادامه داد، مداحان و ذاکرین اهل بیت بعد از فقها و علما وظیفه ابلاغ و انتشار سیره اهل بیت (ع) را به عهده دارند از آنها خواست که با تقویت خود از لحاظ علمی و اخلاقی در جهت پیشبرد اهداف این شریعت و طریقت قدم‌های موثرتری بردارند.

فرماندار شهرستان گراش نیز در حاشیه افتتاح این مجمع با ابراز خرسندی از حضور خود در بین مداحان اهل بیت، شهرستان گراش را از لحاظ بافت مذهبی، یک جامعه ایده آل مذهبی توصیف کرد و خطاب به مداحان اهل بیت افزود، یک مداح باید هم حافظ اصول باشد و هم فروع و نباید از اشعار شرک آلود که باعث سوءاستفاده دشمنان دین می شود ،استفاده کند.

در این جلسه که با حضور فرماندار و مسئولین ارگان‌های دولتی شهرستان برگزار شد حاج یعقوب مهرابی رئیس مجمع ذاکرین و مداحان اهل بیت (ع) اهداف و برنامه‌های این مجمع را به شرح زیر اعلام کرد؛

برگزاری جلسات ماهانه با حضور اکثریت اعضا. اعزام مداحان به شهرستان‌های اطراف و کشورهای حوزه خلیج فارس. برگزاری مراسمی ملی و مذهبی مانند دوازدهم و بیست و دوم بهمن. اعزام همه ساله مداحان به تهران برای دیدار با مقام معظم رهبری در سالروز ولادت حضرت زهرا (س). همکاری با برگزار کنندگان مراسم دعا در سطح شهر مانند دعای ندبه و کمیل. معرفی دو نفر از پیر‌غلامان اهل بیت به بنیاد دعبل خزاعی برای بیمه کردن این عزیزان.

این مجمع که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را شروع کرده بود هم‌اکنون با فعالیت حدود هفده مداح و ذاکر و با مشخص شدن دفتر خود در مسجد جواد‌الائمه واقع در پشت حسینیه اعظم به صورت رسمی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی گراش فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top