بستن

دومین تور گراش‌گردی در اولین جمعه سال

گریشنا: انجمن ایکوموس گراش دومین تور گراش‌گردی را در اولین جمعه سال با شعار «گراش را بهتر بشناسیم» برگزار می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این تور در روز جمعه، هفتم فروردین ۹۴، از ساعت ۹ صبح تا ۴ عصر از بناها و آثار معنوی شهرستان گراش دیدن خواهند کرد. مهندس حامد عبدالهی راهنمای بازدیدکنندگان می‌گوید: «امسال ما قصد تعریف یک مسیر جدید برای این تور را داریم و تاکید را بر معرفی آثار معنوی گذاشته‌ایم. مقصد نهایی ما خانه استاد علی‌پور خواهد بود که حاج غلام‌علی یا حاج محمد علی‌پور، صاحب و سازنده خانه، برای شرکت‌کنندگان صحبت خواهند کرد، و همانجا پذیرایی ناهار هم به شیوه سنتی انجام خواهد شد.»

مهندس عبدالهی با اشاره به کم بودن ظرفیت تور، تاکید می‌کند: «شرکت در این تور برای عموم آزاد است، ولی علاقه‌مندان باید برای ثبت نام پیش‌دستی کنند، چون تعداد افراد به ۴۰ نفر محدود است.» علاقه‌مندان به شرکت در این تور باید به وب‌سایت انجمن ایکوموس به آدرس http://gerash.info/gerashtour2 مراجعه و ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام ۱۶ هزار تومان و آخرین مهلت صبح روز پنجشنبه است.

انجمن ایکوموس قصد دارد هر سال در تاریخ هفتم فروردین یک تور گراش‌گردی برگزار کند. این دومین تور گراش‌گردی، و به گفته مهندس عبدالهی ۲۱مین تور گردش‌گری در گراش است که این انجمن برگزار می‌کند. برای دیدن گزارش‌های اولین تور در سال گذشته، اینجا و اینجا را ببینید. آخرین فعالیت انجمن، آب و جاروی خانه استاد علی‌پور و تبدیل آن به یک موزه زندگی سنتی است که بسیار مورد توجه واقع شده و تا دهم فروردین به روی علاقه‌مندان باز است.

Gerashgardi2

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top