بستن

امروز، آغاز جشنواره یازدهم کل

گریشنا:یازدهمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل گراش از امروز، هیجدهم اسفند ماه در دانشکده‌ی پیراپزشکی گراش به روی پرده می‌رود. پخش فیلمهای بخش مسابقه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی دوبخش اصلی این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ مراسم افتتاحیه‌ی این جشنواره امشب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود و با پخش فیلم‌های واسونک به کارگردانی محسن مقدم و امید شریفی در بخش مستند و میراث فرهنگی، سنگ آب، به کارگردانی حامد نیساری در بخش مستند و میراث فرهنگی گراش، رنگان۹۹، به کارگردانی تی‌یام یابنده در بخش داستانی در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به پایان می‌رسد.

قبل از افتتاحیه بعد از ظهر امروز از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ دقیقه، فیلم‌های ح جیمی به کارگردانی فرید آزادی در بخش تجربی، گنجینه‌ فارس به کارگردانی علی ناجی در بخش میراث فرهنگی، قفس، به کارگردانی محسن کرمانی در بخش داستانی و نذری، به کارگردانی شکوفه غفاری‌آزاد در بخش میراث فرهنگی در سالن شماره ۱ دانشکده اکران خواهد شد.

barnameh2-A3

علاقه‌مندان به فیلم کوتاه می‌توانند رقابت بین فیلم‌سازان را روز سه‌شنبه، نوزدهم اسفند ماه از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ دقیقه با پخش فیلم‌هاس انار و آتش به کارگردانی عبدالرضا پیر‌احمدیان در بخش مستند و میراث فرهنگی، تشنه لب، به کارگردانی احمد‌رضا احمدیان در بخش داستانی، مات به کارگردانی مهدی راوش در بخش داستانی، نوستالژی‌ترین حس نوستالژی دنیا به کارگردانی میلاد شهابی در بخش داستانی، سنگ‌نبشته‌های کرتیر در فارس به کارگردانی سید علی‌رضا هدایتیان در بخش مستند ومیراث فرهنگی، شام دیشب به کارگردانی زهرا خیر و مژده محمدی در بخش داستانی، دنبال کنند.

بخش دوم پخش فیلم‌ها در این روز ساعت ۱۶ شروع می‌شود و تا ۱۷:۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. در این بخش فیلم‌های رهایی، به کارگردانی میلاد خورشیدی در بخش مستند، حافظ، به کارگردانی علی ناجی در بخش میراث فرهنگی، محکوم، به کارگردانی سینا کریمی در بخش داستانی، سدره‌المنتهی به کارگردانی مجید خادم در بخش مستند، گل، به کارگردانی مهدی گلچین در بخش داستانی، جوک به کارگردانی محمد‌نبی بهادری در بخش میراث فرهنگی به نمایش گذاشته می‌شود.

سه‌شنبه شب از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ فیلم‌های من تهرانی بودم به کارگردانی سجاد ایمانی در بخش مستند، پلاک ۲۷ به کارگردانی محمد‌رضا خواجی در بخش داستانی و ویژه‌ی گراش،ایماژ به کارگردانی مصیب حنایی در بخش تجربی، نون و حلوا به کارگردانی ابوذر سهرابی در بخش داستانی، به هر حال به کاگردانی مسیح مسیح‌زاده‌لاری در بخش داستانی، (غروب، مرگ، شکستن، سکوت) به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین در بخش تجربی به روی پرده خواهد رفت و همین شب از ساعت ۲۲تا ۲۳:۳۰ فیلم‌های از من نترس به کارگردانی نگین امین‌زاده در بخش داستانی، وهم، سعید روانبخش در بخش داستانی و ویژه‌ی گراش، جنین خاک به کارگردانی محمد سلیمی‌راد در بخش داستانی، ۳۶۰ درجه به کارگردانی آزاده مسیح‌زاده‌ی لاری در بخش تجربی، گرم‌تر از سرد‌شدگان به کارگردانی رضا جعفری در بخش مستند و میراث فرهنگی، یک سالگی به کارگردانی سعید کشاورزی در بخش داستانی را می‌توانید ببیند.

پخش فیلم‌های، چهارشنبه، بیستم اسفند ماه، آخرین روز جشنواره از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود و بخش اول آن تا ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه ادامه خواهد داشت، فیلم‌های کوروش و پاسارگاد به کارگردانی مسعود احمدی در بخش مستندو میراث فرهنگی، رانندگی برای آقای نون به کارگردانی مهدی نامجو در بخش داستانی، صندوق پست به کارگردانی حمید‌رضا رضایی در بخش داستانی، گنج از یاد رفته به کارگردانی سعید روانبخش در بخش ویژه گراش،captured به کارگردانی خشایار رحیمی در بخش تجربی، در این بخش اکران خواهد شد.

با پخش فیلم‌های شپرنگ پود و چله به کارگردانی محمد مهدی گلبو در بخش مستند، شال‌گردن به کارگردانی علی‌رضا شکوهیان در بخش داستانی، خواب آشنا به کارگردانی فرزاد رجائیان در بخش ویژه گراش، روز آخر تابستان به کارگردانی کوروش شیرالی در بخش داستانی از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ دقیقه رقابت بین فیلم‌سازان به پایان می‌رسد.

و ساعت ۲۰ تا ۲۳،بیستم اسفند ماه، نوبت به بخش پایانی و هیجان‌انگیز انتخاب بهترین‌ها و اهدای جوایز برگزیدگان می‌رسد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمان برگزاری یازدهمین جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل گراش از دیگر بخش‌های پرطرفدار برای فیلم‎سازان و علاقه‌مندان به فیلم است.

در کارگاه اول روز سه‌شنبه، نوزدهم اسفند از ساعت ۱۰ تا ۱۲، دکتر حمید قاسم زادگان جهرمی «اهمیت ایده ناب در ساختار فیلم نامه فیلم کوتاه» به حاضرین در کارگاه آموزش می‌دهد.

و استاد امیر شهاب رضویان در کارگاه دوم، چهارشنبه، بیستم اسفند، در رابطه با موضوع «گذار از سینمای کوتاه به سینمای حرفه‌ای» صحبت خواهد کرد.

به نقل از مسوول دبیرخانه جشنواره؛ کارگاه‌های آموزشی یکی از اثربخش‌ترین گونه‌های آموزش در عصر حاضر است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی به شیوه مشارکتی فراخواندن مخاطب به آموزش و ارزش نهادن به نیازها و خواسته‌هایش در پیشبرد اهداف آموزشی است.

توجه به ارزش‌های انسانی و ایجاد ارتباط بین محتوا، موضوع و تجربه‌های شرکت‌کنندگان در این شیوه آموزش، موجب می‌شود تا مخاطبان از زمانی که برای آموزش می‌گذرانند لذت ببرند و خود را در آن سهیم بدانند.

آرمان مهر مسوول دبیرخانه همچنین افزود: در پی برگزاری جشنواره یازدهم با هدف افزایش سطح علمی و کیفی فیلم‌سازان گراشی و همچنین استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به این حوزه یکی از برنامه‌هایی که در دستور هیات اجرایی این دوره قرار گرفته است تقویت بهتر برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top