بستن

۱۲۰ پرونده باغ شهری در دادگاه

گریشنا: رئیس حوزه‌ی قضایی شهرستان گراش گفت: «هر نوع ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی با رویکرد تغییر کاربری جرم است.»

به گزارش قاسم ایزدیان خبرنگار شبکه‌ی ایران آنلاین؛ مدتی قبل در پی تخریب یکی از باغ‌شهرهای غیرمجاز و انسداد ۳ حلقه چاه فاقد مجوز در شهرستان گراش، خبرنگار شبکه ایران آنلاین در زمینه تداوم و یا توقف موضوع با ریاست حوزه قضایی شهرستان گراش گفتگو کرد.

در پی گفت‌وگوی خبرنگار ایران آنلاین با محمدرضا انصاری، رئیس حوزه قضایی شهرستان گراش، در زمینه ادامه و یا توقف تخریب باغ شهرها و انسداد چاه‌های غیرمجاز، او اظهار کرد: «اجرای قانون هیچ‌گاه نباید به نفع عده‌ای مهدور معطل شود و ما با قاطعیت در رسیدگی به ۱۲۰ پرونده تقدیمی از ادارات جهادکشاورزی و منابع طبیعی شهرستان براساس ضوابط اقدام می‌کنیم، اما انتظار است برخی از شهروندان به جای سوق سرمایه‌گذاری دراحداث باغ شهر و رویکرد تغییر کاربری بر سرمایه‌گذاری در امر کارآفرینی و اشتغال‌زایی اهتمام ورزند. هر چند شهروندان در انجام امور خیر در منطقه و کشور شهره‌اند، اما نباید برخی با تغافل در امری هزینه کنند که با قانون در تضاد باشد.»

ansari

وی درجواب به ایران آنلاین در مورد عدم هر نوع اقدام مشابه‌ای در سال‌های گذشته ازسوی مقامات قضایی و کشاورزی شهرستان گفت: «بالاخره قانون باید زمانی اجرایی شود و همکاران ما در گذشته به پرونده‌ها رسیدگی و مکرر هشدار داده بودند و ما نیز از طریق نصب بنر، اطلاعیه و تریبون نماز جمعه اعلام داشته‌ایم که تجاوز به حریم اراضی زراعی و تغییر کاربری جرم است و جلوگیری از این تجاوزات به نفع عامه مردم است. چرا که یک عده بدون اخذ مجوز به حفر چاه و عده‌ای نیز بدون در نظر گرفتن مقررات به احداث باغ شهر در زمین‌های کشاورزی اقدام می‌کنند و باعث نابودی اراضی زراعی شده‌اند، هر چند ما با تذکرات و اعلام‌های پیشین، همه‌ی راه‌های پیشگیرانه را طی کرده‌ایم تا ابتدا پیشگیری را اعمال کنیم.»

ریاست حوزه قضایی شهرستان گراش در بخش دیگری با عنوان این‌ که ساخت و سازهای بعد از سال ۱۳۸۵در اراضی کشاورزی متناقض قانون تلفی می‌شود، افزود:  «ممانعت از احداث ساختمان‌ها و تغییر کاربری در این‌ گونه اراضی و جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز در شمار اهداف دولت و منافع عمومی بوده و ما با عنایت به موقعیت شهرستان و حرمت مردم ولایت‌مدار به کرات به برخی از فراد که باعث نابودی اراضی زراعی شده و کشاورزی را در این منطقه مهدور ساخته‌اند تذکر داده و غایت تلاشمان، پیشگیری بوده است ولی برخی با عدول از قانون راه خلاف را پیش گرفته‌اند.»

او در ادامه تاکید کرد: «از بین بردن کشاورزی منطقه توسط عده‌ای و تغییرکاربری در این گونه زمین‌ها که باید در آن‌ها کشت و کار انجام و تولید شود را نمی‌توان نادیده گرفت. این موضوع زیان‌های بسیاری بر شهرستان وارد آورده و اضرار آن متوجه همه مردم و بالاخص آیندگان است، و ما همه در برابر آیندگان مسئولیم. وقتی می‌بینیم زمین‌هایی که باید در آن به زراعت و تولید پرداخته شود در جنب آن، ساخت و ساز انجام می‌شود و از این طریق با تغییر کاربری‌ها از رونق بازمانده است.»

انصاری با تصریح بر تقابل جدی با هرگونه مفاسد در پاسخ به خبرنگار ایران آنلاین در رابطه با عدم هرگونه مجوز قبل از صرف هزینه‌های گزاف در باغ شهرها و جلوگیری ازساخت وسازها تصریح کرد: «جواب در سوال شما نهفته است و سخن ما همین است که مکرر اعلام کرده‌ایم که تغییرات در اراضی زراعی جرم بوده ولی برخی با رویکرد تغییر در اراضی کشاورزی و بدون هیچ‌ گونه مجوزی چنین کرده و در پی تخریب اراضی زراعی برآمدند که باید توجه داشته باشیم امروز جامعه نیازمند کار‌آفرینی و اشتغال است نه ایجاد باغ شهر. شهرستان گراش به سرمایه‌گذاری هدف‌دار نیاز دارد.»

9 نظر

  1. ایشون یه جور کشاورزی کشاورزی می کنن انکار اب درس و حسابی و خریدار مطمین وجود داره ملت دارن باغ می سازن!!

    1. ریاست محترم حوزه قضایی شهرستان گراش
      جناب آقای محمدرضا انصاری
      کارتان بسیار عامه پسند و قانونی است ولی چرا حالا به فکر تخریب افتاده اید؟؟؟!! شما باید این کار غلط و اشتباه را ریشه یابی بکنید که ببینید چه اداره ای مردم گراش به این کاری که هیچ توجیه اقتصادی ندارد تشویق کرده و سرمایه های مردم را حیف و میل کرده البته اکثر باغداران گراش از روی جعل و ناآگاهی و چشم و همچشمی و منفعت طلبی (دکان داری) تعداد کمی هم برای امرارمعاش دست به این کار زده اند. این عمل نادرست بدستور مدیران بی تجربه و ناپخته مغرض و طماع وقت ادارات منابع طبیعی و امور اراضی و جهاد کشاورزی لارستان است که سرمایه های مردم را نابود کرده اند تا زمینهای گراش را بایر و برای نسلهای آینده هیچ تصمیمی اتخاذ نگردد همه ی ما گراشیها میدانیم که آب از عمق ۲۵۰متری کشیدن چه هزینه ای دارد! لطفاً اگر می خواهید عدالت اجرا کنید مدیران وقت ادارات فوق الذکر را هم احضار کنید تا در صدور حکم دچار اشتباه نشوید.
      جهت اطلاع حضرتعالی: در سه دهه اخیر در منطقه لارستان قانون واقعی و بازدارنده حاکم نبوده

  2. فقط مظلوم گیر آوردید و بس. اگه به مساوات برخورد کردین کارتون درسته.وگرنه خدا ازتون نمی‌گذره.

  3. جناب قاضی بزرگوار گراشی غیر از خریدو فروش این زمین‌ها و افزایش دادن قیمت زمین سرمایه‌گذاری در صنعت شهرستان گراش بلد نیستن.١٢٠پرونده تنها سؤالی که پیش می‌آد اینه آیا آن اشخاصی که در گراش فقط به فکر قدرت هستن و مانند دیگر اشخاص تغیر کاربری زمین‌های اراضی رو دادن حکم تخریب زمین ان اشخاص رو هم می‌دین؟ یا فقط به فکر تخریب باغ‌های اشخاصی هستین که نه قدرت دارن نه جایگاهی در اداره‌های گراش ؟
    چرا هیچ کس حاضر نیست ریس منابع طبیعی و ریس قبل جهاد کشاورزی رو زیر سوال ببره چرا تا قبل از این، دو اداره حاضر نبودن جلو ساخت ساز این باغ‌ها رو بگیرند.

    1. سلام علیکم آقای انصاری
      قبل از اینکه باغداران را محاکمه کنید بهتر است مسوولین وقت اعم از (…) را محاکمه کنید. بدعت بدِ زمین خواری و تصرف در اوایل انقلاب در گراش این سه ارگان بنیانگذارش هستند. آثارش هم ثبت است و ملک مردم را بصورت عدوانی تصرف کرده و فروخته اند جالبتر اینکه زمینهای غصب شده توسط ارگانهای فوق در آن نماز جماعت و انواع دعاها در آن توسط روحانیون هم انجام می گردد. من در هیچ جای کتاب دینی ندیده ام که در زمین غصبی نمازخواندن صحیح باشد.

  4. زورشون به دانه درشتا نمیرسه میپرن به…….. اقا جان کشاورزی کجا بود با این بی ابی چند نخل کاشتن که سازگاره باغ شهر کجا بود درسته باغ شهر دانه درشتا هستن که کاخ ساختن اگه راس میگید برید اونجا خراب کنید

  5. جناب انصاری ی سری هم به کوند بزنید چه درست کردن حالا جز محدوده شما هست یا نه نمیدانم ولی تخریب کردن باشه از اونجا باید شروع بشه اخه درعرض دوسال به باغ شهر شده در متراژ کم حتما دادن زمین از سوی جهاد جای تامل دار……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 نظر
scroll to top