بستن

عملیات بهسازی گلزار شهدا آغاز شد

گریشنا: از حدود یک ماه قبل، عملیات بهسازی گلزار شهدای داراسلام، پس از سه سال تاخیر، آغاز شد.

طی گفت‌وگوی خبرنگار گریشنا با فرسوده، معاون فرماندار او در رابطه با این طرح گفت: سال ۸۷ طی یک طرح سراسری، بنیاد شهید لارستان به بخشداری وقت گراش اعلام کرد تا در گراش نیز در این زمینه اقدامات لازم انجام شود، و نتیجه این شد که بعد از برگزاری جلساتی با حضور مسئولین، معتمدین و تعدادی از خانواده‌های شهدا، استارت شروع کار زده شد و دو مهندس از بخش خصوصی انتخاب شدند تا برای بهسازی دو گلزار شهدای گراش با هماهنگی بنیاد شهید، بخشداری و شهرداری نقشه‌ی این پروژه را طراحی کنند و آن زمان طرح بدون سقف در نظر گرفته شد.

13931017 Golzar Shohada (6)

بعد از استقرار فرمانداری گراش و برگزاری جلسات دیگری در این زمینه، اعضای حاضر در جلسه و به خصوص، خواست‌خدایی، فرماندار وقت بر پیشنهاد مسقف شدن طرح تاکید داشتند و با هماهنگی‌های که با مدیر کل بنیاد شهید استان انجام شد طرح مسقف شدن گلزار مورد تایید قرار گرفت.

فرسوده در ادامه می‌گوید: در حال حاضر برای شروع کار ۹۵ میلیون در اختیار داریم که هشتاد میلیون از محل اعتبارات دو درصد نفت و گاز در سال ۹۱، به این طرح تخصیص داده شده و پانزده میلیون دیگر از محل اعتبارات بنیاد شهید در سال ۸۷ دریافت می‌شود. قرار است امسال هفتاد میلیون دیگر از ماده ۱۸۰ با همکاری جعفر‌پور نماینده‌ی مجلس برای عملیاتی شدن این پروژه جذب شود. کارفرمای این طرح بنیاد شهید است و در کل اعتبارات و هزینه‌ی طرح از دو طریق اعتبارات دولتی و در مرحله‌ی بعد کمک‌هزینه‌های خیرین، تامین خواهد شد.

ار فرسوده در رابطه با نارضایتی تعدادی از خانواده‌ی شهدا در مورد مسقف شدن گلزار شهدا می‌پرسیم و از او می‌خواهیم دلایل این نارضایتی را برای ما توضیح دهند؛ او در جواب اظهار داشت:« هدف مسئولین ایجاد فضایی آبرومند و در خور مقام شهیدان است، در اکثر توابع، از جمله، ارد، فداغ و خلیلی طرح ساماندهی گلزار انجام و به اتمام رسیده است و هر کدام از خانواده‌ی شهدا و یا همشهریان دیگر برای بهبود طرح پیشنهاد، انتقاد و راهکاری دارند ما با روی باز از آن استقبال خواهیم کرد.»

فرسوده در مورد روند طراحی می‌گوید: «طراحان بومی کار طراحی را انجام دادند. این طرح شامل دو بخش با دو در ورودی می‌شود بخشی که به عنوان سالن مراسم‌ها از آن استفاده می‌شود و بخش دیگر نیز سالنی است بدون ستون که قبور مطهر شهدا در آن قرار خواهد داشت.» یکی از مهندسانی که در طراحی نقش داشته است در گفتگو با گریشنا می‌گوید که طرح تا رسیدن به مرحله اجرا تغییرات زیادی داشته است: «با توجه به شرایط تغییرات بسیار زیادی از سوی کارفرمایان بر پروژه تحمیل شده است. از جمله مسقف شدن قبور که در طرح اولیه وجود نداشت.»

Golzar (2) Golzar (1)

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. باسلام و خسته نباشید از زحمات شما جهت یاداوری گفته باشم در کنار پیر پنهان هم اگه به یاد داشته باشید شهدای عزیز شهرمان نیز ارمیده اند!برای انجا چه کار کرده اید

  2. سلام
    به نظر من قسمتی ازگلزار که قبور پاک شهیدان هست,نباید مسقف بشه,اخه دیگه اون حال و هوای معنوی رو نداره.

  3. مسقف کردن فبور شهدای عزیز پیامی دارد که چون خیلی از رزمندگان و ایثارگران و جانبازان و دانشجویان پیرو خط امام و یاران امام راحل که محصورند و زیر سقف خاصی هستند آنان را نیز میخواهند در کنار هنرزمانشان زیر سقف باشند

  4. اتفاقا در بهشت زهرای تهران، شهدای حزب جمهوری زیر سقف هستند . بسیار فضای معنوی دارد و هنگام برگزاری دعا حس و حال فوق العاده ای به انسان دست می دهد .

  5. بهترین سقف، آسمان خداست با نگاه کردن به بالای سرمون رحمت و عظمت خدا را با تمام وجود حس می کنیم . ولی سقف که آمد مطمئناً نقوش و زرق و برق دنیوی نیز بر آن نقش می بندد که آن حس و حال آسمان را ندارد. شاید بعضی ها مثالهای جور وا جور برای توجیه مسقف کردن قبور شهدا بیاورند ولی هیچ چیز جای آسمان را پر نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top