بستن

اداره‌ای که شش ماه است رییس یا سرپرست ندارد

گریشنا: با گذشت شش ماه از رفتن رییس اداره تبلیغات اسلامی گراش، این اداره همچنان بدون رییس یا سرپرست اداره می‌شود.

به گزارش گریشنا حجت‌الاسلام رضا صفایی، رئیس سابق سازمان تبلیغات گراش در تیر ماه سال ۹۳ از گراش به خنج رفت. (خبر در گریشنا) بعد از آن این اداره، شش ماه است که بدون رئیس اداره می‌شود.

با حجت‌الاسلام محرابی مسئول امور دفاتر اداره کل تبلیغات اسلامی فارس تماس می‌گیریم و از او دلیل تاخیر شش ماهه‌ در معرفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش را می‌پرسیم، او در این رابطه به ما می‌گوید:« در طول این مدت درگیر هماهنگی و جذب نیرو از مرکز بودیم، در حال حاضر نیز فردی را در نظر گرفته‌ایم که قرار بود پنج‌شنبه هفته‌ی جاری مراسم معارفه‌ی او انجام شود اما به دلایلی موفق به اعزام او نشدیم و برگزاری این مراسم به هفته‌ی بعد افتاد.»

وقتی از او می‌خواهیم تا تاریخ و روز دقیق این مراسم را به ما بگوید، جواب می‌دهد:« فعلا در حال هماهنگی با فرماندار و امام جمعه‌ی گراش هستیم و نمی‌توانیم روز دقیق را تعیین کنیم.» سوال بعدی ما در مورد معرفی رئیس جدید اداره‌ی تبلیغات نیز بی‌جواب ماند و تنها پاسخ این بود که «فعلا تا زمان معارفه‌ی رسمی او اجازه معرفی او را نداریم.»

این روند معرفی افراد گوناگون و به نتیجه نرسیدن حدود شش ماه است ادامه دارد. در طی این مدت به دلیل نبودن رییس و حتی معرفی نشدن سرپرست روند کاری این اداره با مشکل روبه‌رو شده است. نکته قابل توجه این که در ماه‌های رمضان، محرم و صفر که از ماه‌های پرکار اداره تبلیغات اسلامی است، این اداره رییس نداشت.

Tablighat

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

13 نظر

  1. چرا نباید رییس اداره تبلیغات یه شیخ گراشی باشه؟؟؟
    من شنیدم به امام جمعه پیشنهاد شده که شیخ رضا عباس زاده و چنتای دیگه واسه این پست مناسبن ولی ایشون رد کردن.دلیلشو نمیدونم ولی غریبه دلش واسه من و شما گراشی نسوخته باید خودمون تلاش کنیم.

  2. با سلام گیرم فردا صبح معرفی کردند چه دخلی به حال ما داره نبودشون در در این شش ماه چه ضرری داره نطمئن باشید اگه ضرر داشت معرفی میکردن پس امن و امانه

  3. حالا اداره تبلیغات مثلاً در زمانی که مدیر داشتن، چه فعالیتی کردن که الان از بی مدیریتی رنج میبرن؟!
    ی گزارش از بیلان کارشون در چند سال اخیر ارایه کنند، بینم چه فعالیتی داشتند؟
    یکی از خنثی ترین ادارات هر شهرستان همین اداره تبلیغات هستند..
    با کمال احترام به همه کارمندان بومی این اداره

    1. بچ گراش سلام
      از نظریه پردازی شما معلوم می شود شما جزء آن دسته از افراد جامعه محسوب می شوید که اطلاعات شما بسیار پایین است .
      آیا شما از آیین نامه و شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی و یا واحد ها و دوایر آن چیزی می دانید که اینگونه قضاوت می کنید ؟
      آیا شما تا کنون به سازمان تبلیغات مراجعه کرده اید که وظایف آنها چیست ؟
      حالا اگر اطلاعاتی دارید ارائه نمایید تا معلوم گردد اطلاعات شما چه اندازه است .

  4. به باور کاکاجی وقتی اداره تبلیغات اسلامی بیش از شش ماه کارش بدون رییس ویا سرپرست بخوبی پیش می رفته و برای برای گراش هم مشکلی نبوده .دیگر چه حاجت به مدیر جدید . بهتر است برویم دنبال مدیر یا رییس اداره ای که کمکی به گراش شود و باری از دوش شهر بردارد . اجالتا اگر اداره تبلیغات بودجه قابلی از مرکز می گیرد . تمامی آن بدهند به هییتهای مختلف گراش و حقوق ماهیانه مدبر آن اداره را هم بپردازند به زحمت کشی در تیم فوتبال هلال احمر گراش . که هم خیر دنیا در آن باشد وهم خیر آخرت . با این کار بودجه اداره در جای بهتری مصرف شده وزحمت امام جمعه محترم در انتخاب یا پذرفتن مدیر جدید برای آن اداره کم خواهد شد وخیال آفای دلسوز هم در گراشی یا غریبه بودن آن مدیر بر طرف میشود

  5. اینکه بیشتر مسولین ادارات شهرستان گراش بومی نیستند دلیلش یکی مخالفت امام جمعه گراش میباشد … . ضمنا مگه الان که اداره تبلیغات گراش مسول نداره مشکلی پیش اومده مگر مراسم محرم بخوبی انجام نگرفت بود و نبود آن چه فرقی میکند . یکی غیر بومی هم بباد حالا برو دنبال خونه دنبال خرید ماشین و غیره

  6. حضرات بزرگوار
    احساس می کنم شما تا حالا کارتون نیفتاده به این اداره تا بفهمین وقتی رییس باشه خیلی امورات بهتر پیش میره”
    جناب کاکاجی از شما بعیده چنین حرف و پیشنهادی !

  7. متاسفم که چرا اینقدر باید نسبت به امور شهر تنگ نظر و کوته فکر باشیم وبه خود اجازه دهیم هر لغزی را بر زبان جاری کنیم.چرا یکی نگفت بزای شهر گراش که به ولایت مداری مشهور است باید با دقت کافی وسعی وافی در انتخاب مسوول اداره تبلیغات اهتمام ورزید.چرا شما حرفی از اینکه کارمندان بومی وخدوم این اداره با حسن وظیفه امور مراسم محدم وصفر را به بهترین وجه انجام دادند دستشان درد نکند.مدتی است که هر موردی پیش می اید به امام جمعه محترم ربط می دهید حداقل شهامت این را داشته باشید که نام خود را بنویسید تا در صورت لزوم در جریان ماوقع قرار گیرید.این کارها سبب می شود که بعضی از روحانیون محلی جرات سکانداری ادارات ونهادها را نداشته باشند .لطفا با انصاف و تدبیر اظهار نظر کنید

  8. کلغلمباس.همولایتی حامدم و دیگر بچیها خش و خشتر گراش .اظهار نظر کردن .پیام وکامنت گذاشتن در ارتباط با موضوعهای مختلف در گریشنا و با هر سایتی دیگر حق هر کسی است که وفتی گزارد وکلمه ای بنویسد .بحث شهامت وشجاعت و قد واندازه معلومات واطلاعات هم مطرح نیست . جای عصبانی شدن و متهم کردن دیگران به تنگ نطری .کوتاه فکر و وبیسواد ی هم محلی ندارد. پس بهتر است هر کس به اندازه وسع فکری وقلمی خود نظرش مطرح کند. قرار هم نسیت همه یکسان و همگون فکر کنیم ونظری مشابه در امورات مختلف شهری داشته باشیم .اصولا پیشرفت هر جامعه ای یه تبادل آرا وافکار مختلف و احترام گذاشتن بیکدیگر بهتر وسریعتر میسر می شود . مثلا دقت کنید .آقای غلامعباس جعفری اعتقاد دارد چون شهرگراش که بولایتمداری مشهور است بایستی با دقت کافی وسعی وافی در انتخاب مسـول اداره تبلیغات اهتمام شود . کاکاجی برعکس فکر می کند ودرست با همان دلیل می گوید چون گراش به تدین و ولایت مداری معروف ومشهور یوده و است . اداره تبلیغات چندان مهم نیست و می خواهد برایمان چه تبلیغ کند .شهری که حداقل از دویست سال پیش با وجود فقر اقتصادی که داشته به هر مکانی که برای امرار معاش رفته اولین کاری که کرده برای خودش جسینه ساخته وتبلیغ اهلبیت (ع) شروع کرده آنهم اغلب در متاطق که شیعه نشین نبوده است . در خاطرات مرحوم سدید السلطنه حاکم و فرمانروای بنادر وجزایر خلیج فارس عصر ناصری آمده که در دهی بنام لشتغو بین عباسی ولنگه چند خانوار سفالگر گراشی دیده که قبل از ساختن سر پناه برای خود اول حسینه ساخته بودند . حتی هم اکنون نیز همین کار می کنند “نگاه کنید به کار خوب گراشیهای شاغل در کیش در این چند سال گذشته ” ملتی با این تاریخ در تبلیغ ولایت اهل وبیت اداره تبلیغات می خواهد چه کاری برایشان انجام دهد . حال اگر یودن امام جمعه وحوزه های علمیه موجود هم در نطر یگیریم چه جایگاهی برای این اداره می ماند هر چند بقول آقای حامد کلی آیین نامه وشرح وظایف دوایر و واحدها مختلف داشته باشد .ماحصل کار تبلیغشان در گراش سالهای سال قبل از انقلاب بوده واین اداره هم نباشد خواهد بود .برای همبن هم باور کاکا این است اگر بودجه ای دارند بدهند به هییتهای مختلف گراش وحقوق مدیرش هم بدهند به زحمتکشی در تیم فوتبال برویم دنبال اداره ای که ضرورتش فعلا در گراش بیشتر است. . این نطر وباور فردی بنام کاکاجیست .هیچ اختلافی ویا پدر کشتگی با احدی که طور دیگری می بینند وفکر می کنند ندارد وبعنوان یک همشهری دوستدار آبادانی گراش است . وفراموش نشود هر که از حرف وگفتگو مختلف ویا متفاوت می هراسد وقیول مسولیتی نمی کند .بهتر است اول خود را آماده شنیدن انتقاد یا ایراد کند بعد قبول مسولیت .روحانی وغیر روحانی نداریم .بازم تکرار کسی مخالف هیج اداره ویا مسـولی ویا کارمندی نیست .حقوقی می گیرند کار هم باید بکنند .حتی افتخاری کار کنند منتی بر کسی نخواهند داشت . حال اگر کسی علاقه به ادامه این یحث داشته باشد .بفرمایید تا بفرمایم . زمستان است وشب دراز وکاکاجی بشکار بیکار .

    1. عباس آقای محترم . بله قسمت اول جمله تان متاسفانه درست است وجمعیت عظیمی از دکتر و مهندس بیکار یا شاغل نیمه کار داریم .ولی فکر می کنم قسمت آخر جمله نان درست نباشد . شاید هم تعریف ومعنی کار درست در نظر نگرفته اید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top