بستن

روی موج زلزله: یک زلزله ۳.۹ ریشتری دیگر در گراش

گریشنا: یک زلزله ۳.۹ ریشتری دیگر در نیمه شب ۱۸ آبان‌ماه خواب گراشی‌ها را آشفته کرد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت ۱:۴۳ نیمه شب ۱۸ آبان‌ماه در گراش زلزله‌ای رخ داد. شدت این زلزله سه و نه دهم ریشتر اعلام شد. با توجه به این که این زلزله در عمق ۶ کیلومتر رخ داد زمانی حدود ۱۰ ثانیه لرزش زمین احساس شد. به همین علت این زلزله از زلزله سه روز پیش شدیدتر به نظر می‌رسید.

یک پس لزره کوچک نیز بعد از این زلزله رخ داد. بر اساس نتایج مرکز لرزه‌نگاری ظهر شنبه نیز زلزله‌ای سه و دو دهم ریشتری رخ داده است که به علت عمق ۲۰ کیلومتری در شهر احساس نشد. با توجه به زلزله ۱۵ آبان ماه در سه روز گراش ۵ بار لرزید. تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زمین‌لرزه‌های اعلام نشده است.

شدیدترین زلزله‌های آبان‌ماه نیز در محدوده‌ای نزدیک رخ داده است. زلزله چهار و نه دهمی قیر در ششم آبان خسارت‌هایی در پی داشت. ۱۵ آبان نیز زلزله‌ای چهار و شش دهمی در رویدر هرمزگان رخ داد.

Zelzeleh

امدادرسانان در آماده باش

در پی وقوع زلزله‌های متوالی آمادگی نهادهای امدادرسانی نیز افزایش یافته است. شکاری از آمادگی داوطلبان هلال‌احمر برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان احتمالی خبر داد.

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی نیز اعلام کرد در پی زلزله ۱۵ آبان ستاد مدیریت بحران دانشکده علوم پزشکی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه در مورد راهکارهای لازم و ضروری در صورت بروز زلزله ی احتمالی بحث و تبادل نظر و اقدامات موثری انجام شد. این ستاد اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) را به حالت آماده باش در آورده است و تمامی مسوولین کمیته‌های این ستاد نیز آمادگی خود را اعلام کردند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

25 نظر

    1. مگه نمیبینیالان اروپا و آمریکا رو خشکسالی و زلزله نابود کرده !!!!!
      آخه برادر من چی رو به چی داری ربط میدی؟!
      چرا جو میگیرتتون زود؟؟!؟!!

  1. امام‌صادق (ع): هرگاه چهار چیز فاش شود، چهار چیز رخ نماید:
    ۱ – هرگاه زنا فاش شود، زلزله رخ نماید.
    ۲ – هرگاه از زکات منع شود، چهارپایان نابود گردند.
    ۳ – هرگاه حاکمان در داوری ستم کنند، باران آسمان باز داشته ‌شود.
    ۴ – هرگاه اهل‌ذمه مورد ضیافت قرار گیرند، مشرکان بر مسلمانان پیروز گردند. (من لایحضره الفقیه: ج ۱ ص ۵۲۴ ح ۱۴۸۸)

  2. به خاطر فحشا نى جون اکه بخاطر فحشا بود شیراز باید زلزله مى کرد همه بخاطر نزول خوارى و دادن ربا است، اکه به بعضى ها در گراش رو بزنى بگى کمى پول قرضم بده بر مى گردونم در جوابت میگم جقدر سود میدى ، جه جور با این الفاظ بارون بباره در شهر گراش ، باعث چه میشه زلزله و بى بارونى ، نزول خوردن و ربا، در گراش بیداد مى کنه ، مکه ابر نمیاره خدا ابر رو نشون میده ولى بارون نمیباره ولى شهر کنار مثل اوز ولار مى باره ، خدا رحم کنه

  3. امام‌صادق (ع): هرگاه چهارچیز فاش شود، چهارچیز رخ نماید: هرگاه زنا فاش شود، زلزله رخ نماید. و هرگاه از زکات منع شود، چهارپایان نابود گردند. و هرگاه حاکمان در داوری ستم کنند، باران آسمان باز داشته‌شود. و هرگاه اهل‌ذمه مورد ضیافت قرار گیرند، مشرکان بر مسلمانان پیروز گردند. (من لایحضره الفقیه: ج ۱ ص ۵۲۴ ح ۱۴۸۸)

  4. من به جمله ی امام صادق(ع) ایمان دارم مخصوصا زنا که تو شهر به این کوچیکی …واویلاست ولی یسری چیزا هم تو شهر فراوونه اونم چرخه ی پول بعضی از آدما که پول حروم جمع میکننه یکیش مثال میزنم
    آدمای پولدار>آوردن پول زیاد درشهر>خرید ملک واملاک زیاد درشهر>خییییلی گرون فروختن به بقیه>و گرون شدن زیاد ملک واملاک >بی خانمان شدن خیلی از جوونها ===بی رحمت شدن از سوی خداوند و باعث غضب خدا
    شاید یسری ها بگن حرف من بی ربطه ولی به نظر من ربط زیاد داره چون خیلی از جوونهامون به دلیل نداشتن مسکن و غیره تن به ازدواج نمیدن و موجب کارهایی از جمله زنا میشن و زنا هم یعنی غضب خداوند ……
    آهای اونایی که زمین خریدین ۱۴میلیون ولی الان ۱۴۰میفروشین خیلی خوشحال نباش اون دنیا باید جواب پس بدی آهای اونایی که مسکن مهر چندتا چندتا خریدی هر مسکن ۱۰میلیون الان میفروشی۱۵۰میلیون تو هم خوشحال نباش که باید جواب پس بدی چون یسریها به همین دلیل بالا رفتن ملک و گرونی از ازدواج میترسن …
    فقط نمیتونم این همه پولی که دارین جمع میکنین میتونین ببرین اون دنیا یا نه….؟؟!!

    1. من هم وقت دلال های زمین و اونهایی که باعث گرونی زمین و بدبختی جوونها شدند میبینم لعنتشون میکنم خدا همشون رو لعنت کنه و به درک واصل بشند

  5. با سلام این درس اخلاق کجا برگزار میشه تا ما شرکت کنیم ؟
    این همه از فحش خبر دارید جرا جلوی اونو نمیگیرید تا ما هم راحت بشیم!!!ایا در بم هیچ مسلمانی زندگی نمیکرد.ایا بجز فحشا و نزول چیز دیگه ای نبود؟خدایا همه را به راه راست هدایت کن امین،استغفرالله

  6. بجای این (…) کاش کمی مطالعه می‌کردید و سواددار میشدید. زلزله بخاطر فلان و فلان!
    جایی این این‌ها را منتشر نکنید که دنیا بهتون میخنده از سادگی(…)

    1. درود بر شما اقا محمود و جناب منتقد.
      کشورهای غربی که بقول خودتان کافر هستند و تمام زشتیهای دنیا هر روز تکرار میشه زلزله ندارند .
      خدا ما را به راه هدایت کند.

  7. اونیکه دم از بارون شهرهای کناری میزنی بگو ببینم بارون این شهرها چقدر چشمگیر و فراوونه که ما نمی بینیم؟
    یه جوری حرف میزنی انگار این دوتا شهر جز شهرهای باران خیزن.چارتا پیتک بارون اگه بیشتر بزنه

    1. اقایون ما سوراخ دعا را گم کردیم.
      جهت اطلاع: این ناهنجاریها ریشه در بیکاری، فقر و اقتصاد مریض و دو رویی مردم دارد. دارین دنبال چه می گردین؟ لطفاً پای ائمه و غیره به میان نیاورید.
      همش از بی تدبیری وعملکرد نادرست ماست. اروپا و آمریکا نماز نمی خوانند ولی بهترین تکنولوژی و صنعت دارند. لطفاً بیدار شوید ببینید ایراد کار کجاست؟؟!!
      یک ضرب المثل ساده:
      ژاپنی ها: ما می توانیم, مگر اینکه بلایی نازل بشه!!
      ایرانی ها: ما نمی توانیم، مگر اینکه فرجی بشه!

  8. روایت داریم که زلزله دم صبح نشانه هشداره.یعنی خشم خداوند…
    چرا تا چیزی میشه میگین ما از فلان ادما که بدتر نیستیم.؟!!یعنی چون ما روزه میریم نماز میخونیم از همه بهتریم…؟!!!
    باور کنید هیچ کجای دنیا اینقدر غیبت و چشم و هم چشمی ندارن که ما داریم…!
    تو این دهه محرم چقدر ریا تو عزاداری ها…همه جوونا با ارایش کامل و تیپ انچنانی تو مجالس بودن.به جز گناه هیچی نکردیم…!
    همون کشورای غربی که عزادارای نمیکنن از ماها بالاترن ولی ما به اسم امام حسین،هرکاری که میخاییم میکنیم!!
    توی مجالس عزاداری،از چادر دارن میدن تا پوشک بچه گونه!!!!!
    واقعا خجالت داره که با این کارا داریم ارزش این مجالس رو کم میکنیم…!

    1. عزیزم رها جان. هر کسی تو گور خودش میخوابد و نکیر و منکر هم برا همون ادم میره سوال میکنه. اگر همه جوونا با ارایش کامل و تیپ انجنانی تو مجالس بودند دلیل نمیشه شما گناه کرده باشی . اگر جوونا پسر بودند شما نگاه نکن و اگر دختر بودند نگو “به جز گناه هیچی نکردیم” شما گناه نکردی انان گناه کردند . پس اول انسان خودش گناه نمیکند بقیه هم انقدر ها تو گوششون خونده شده واگر اجرا نمیکنند گناه شما نیست. از طرف دیگران نظر ندهید لطفا . مهم این است که شما گناه نکرده باشید .
      اجر شما با سید الشهدا.

  9. جواب رها باید بگم که این چادر چادر ملی اگه باشه که ایرادی نیست و پوشک هم بس که رادیو تلویزیون تبلیغ فرزند اوری میکنه مردم هم زوق زده شدند پس گناه مردم ما چیه؟تنها راه چاره اینه که کسانی از این موضوع اطلاع دارند و دوست ندارند شرکت نکنند راه سوم لطفا خودتون بفرمایید تا ما هم استفاده کنیم.

  10. والا به جای نظر دادن و دم از دین و حجاب و اسلام زدن بهتره برین ۴ تا کتاب علمی بخونین تا معلوماتتون بره بالا. همه شستشو مغزی شدن از دم

  11. امام محمد باقر (ع)می فرمایید:حضرت مهدی (عج) ظهور نمی کند مگر انکه ترس همه را فرا گرفته باشد و زلزله ها زیاد شده باشد فتنه ها و بلاها دامن مردم را گرفته باشد(اللهم عجل الولیک الفرج)

  12. سلام .
    همه نظراتون رو خوندم البته با اجازه از همه خواهرا وبرادرای گلم.
    عزیزان زلزله یه پدیده طبیعی هست که اتفاق می افته .ولی بنظر من هم احساس میکنم غضب خدا داره شامل حالمون میشه.برادرم دراوز هیچ بارونی نیومده. اگه از گراش به شهر سودخور و پراز زشتی نام میبردید باید بگم که اوز هم مردمش مثل بقیه جاها هستن.بهتراز گراش ویا جایی دیگه نیستن. فقط خدا به هممون رحم کنه و غضبش به ما نرسه. بقول آقا محمود خدا همه را هدایت کنه..آمین یارب
    در ضمن من شخصا علاقه ای شدید به مردم گراش دارم. چون هنوز هستن ادمایی بسیار محترم و خوب که در این شهر کوچک زندگی میکنن.متاسف و ناراحت شدم از بعضی ادماکه چطور درباره گراش و گراشی نظر داده بودن..واقعا این همه توهین در شان گراش و گراشی نیست..خدایا کمکمان کن تا منطقی باشیم.و احساسی حرفی نزنیم .که به کسی بربخوره.

  13. دلا فرزانگی کردن مهم است *** خدا را بندگی کردن مهم است

    چه مدت زندگی کردن مهم نیست *** چگونه زندگی کردن مهم است

    دلا این زندگی جز یک سفر نیست *** گذرگاه است و راهش بی خطر نیست

    چو خواهی با صفا باشی و صادق *** به جز راه خدا راهی دگر نیست

    غم بیچارگان خوردن مهم است *** دلی از خود نیازردن مهم است

    چه مدت زندگی کردن مهم نیست *** چگونه زندگی کردن مهم است
    دلا با نفس جنگیدن مهم است *** عیوب خویش را دیدن مهم است

    خطا باشد ز مردم عیب جویی *** خطای خلق بخشیدن مهم است

    دلا درد آشنا بودن مهم است *** به مردم عشق ورزیدن مهم است

         چه مدت زندگی کردن مهم  نیست

                                                  چگونه زندگی کردن مهم است..

  14. با سلام خدمت دوستان همشهری
    ضمن احترام به نظر همه ی دوستان
    در ابتدا یک سوال ، آیا تکنولوژی فکر واقعیت دارد ؟ مطالبی شبیه مقاله ی آقای ماسارو ایموتو راجع به بلور های آب، اینکه مثلا مثبت بودن تفکرات و روحیه ما انرژی مثبت به دیگران القا میکند و منفی بودن آن برعکس.
    غالب افرادی که صرفا به بعد مادی این جهان و قوانین مکشوفه آن اعتقاد دارند ، به تکنولوژی فکر و موضوعات شبیه به ان نیز معتقدند .( صرفا چون دانشمندان کشور های پیشرفته ی جهان مطرح کرده اند معتقدند!) حال کمی فکر کنیم مگر نه اینکه اگر این افراد برای اولین بار این مباحث(انرژی مثبت و …) را از دانشمندان اسلامی-ایرانی میشنیدند به کلی آن را مردود حساب میکردند؟
    پس صرف اینکه نظر یک فرد به اسلام( و بعد غیر مادی جهان) مرتبط است نباید آن را رد کنیم .
    امروزه متافیزیک ، انرژی مثبت و منفی ساطع شده از افراد و تاثیر آن بر کائنات ، آنتروپی ( قانون دوم ترمودینامیک) همه و همه نشان دهنده ی وجود بعد دیگری از جهان است.
    و اینکه دلیل بیاوریم چون غربی ها از نظر ما گناهکارند ولی عذاب بر آنها نازل نمی شود پس عذاب الهی وجود ندارد. این استدلال کاملا اشتباه است. مراجعه شود به آیه ۱۷۸ سوره آل عمران که به طور خلاصه با توجه به این آیه و تعدادی از آیات دیگر قرآن به گناهکاران فرصت داده میشود تا بر گناه خود بیافزایند. ( به زبان بنده به اصلاح آنان امیدی نیست بگذار با کارهایشان بر عذاب خود در دنیای دیگر بیافزایند)

  15. عذاب خدا هم مثل شست و شو چنددسته است
    اگر موقع خوردن بستنی سه قطره ازش بچکه یکیش بیفته رو فرش یکیش بیفته رو لباس و یکیش هم رو عینک
    بلافاصله عینک رو تمیز می کنیم
    لباس رو میزاریم رفتیم خونه بشوریم
    فرش رو هم میزاریم دم عید بشوریم
    نوع شستن ها هم با هم فرق میکنه
    عینک با دستمال لطیف
    لباس با چنگ زدن
    فرش با چوب و طی
    عذاب برای مومن قوی، سریع ولی لطیفه
    برای مومن ضعیف تر، دیرتر ولی قوی تره
    برای کافر خیلی دیر شاید حتی قیامت

  16. با سلام
    خواهر گرام گل بانو
    لاجرم انچه کز دل براید بر دل نشیند.خدمت خواهر خودم عرض کنم زیاد به دل نگیرید این حرفها تا حدودی مثل دعوای زن و شوهری است و همه جا وجود داره ولی در این شهر تا حدودی زیاد تره پس ازرده خاطر نشید،در ضمن تشکر از توجه شما به (گریشنا)و پیگیری خبر و گزارش .

  17. کاکاجی عوام گنا (دیوانه) که هیچ بالاخره فراری از این ده خواهد شد .یک ذره هم آبرو داری بیش در وهمساده چیزی خوبیه.حرمت خوتان نگه نمی دارین حد اقل حرمت معلم فیزیک کاکا جناب مهندس وقارفرد که احتمالا معلم بعضی از شما هم بوده نگهدارین چقدر زور میزدکله گجی کاکا جیهای کلاس را فیزیکی کنه .بابا زلزله که این همه طول وتقصیل نمی خواهد .یکی به امام صادق (ع) رجوع میکند .دیگری نکیر ومنکر حاضر میکند .نفری که کد رمز آلله گیر آورده پته خلافهای نکرده همولایتیها کاکا آب میده. ودیگری ودیگری….این جناب زارعی این وسط دنبال این که ما با قوانین ترموداینامیک ومتا فیزیک آشنا کنه .همشهری زارعی آقای وقارفرد این همه زور زد نتوانست فیزدیک توی کله ما گراشیها بکند حالا تو می خواهی متا هم اضافه کنی. و آخری شهروند که کاکا مثل جن توی گریشنا همراشه داره عذاب خدا را تقسیم میکنه آخه کاکاجی خوب مگه خدا بیکاره که مردم عذاب بده وتنبیه کنه تازه این کافر ومومن ضفیف وقوی وسوبرش را فقط توسط حلاف والدوله ها تعریف ومشخص می شوند والا آدمهای وکار (کار آمد .توانا ) دنبال این هستند که دردی از بشر وحشرهای مثل ما دواکنند..کلوم کاکا با کیبورتتان . کمی نگاه کنیدوبرید سیر جهان . کویر وصحرای افریقا ومناطق خشک ونیمه صحرایی مثل گراش ودیگر مناطق آب وهوایی تا بارون آمدن ونیامدن را به گناه وپیر وپیغمبر ربط ندین .وزلزله هم همینطور .مگه وسط اقیانوس وجایهای خالی ازسکنه که زلزله می آد کسی مشغول گناه کردن است . در خاتمه به اطلاع کاکاجیهای هم ولایتی می رسانم همین دیروز بود که بشر دوپا (مومن وکافر بودنشان از شهر وند ودیگر مقربان در گاه بپرسید) توانسته یک کاوشگر فضایی بنام فیله توسط سفینه روزتا بعد از ده سال حرکت در فضا وطی مسافت شش میلیارد کیلومتر بر روی ستاره دنیاله دار فرود آورد . این ستاره دنباله دار حدود پانصد وپنجاه میلیون کیلو متری زمین وبا سرعت یکصد وسی وپنچ هزار کیلو متر بطرف خورشید در حرکت است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

25 نظر
scroll to top