بستن

زنگ اورژانش در مدارس

گریشنا: به مناسبت روز جهانی کودک، نیرو‌های اورژانس با همکاری آموزش و پرورش به دانش‌آموزان و والدین برای مقابله و مواجهه با خطرات سوانح و حوادث آموزش کمک‌های اولیه دادند.

به گزارش خبرنگار گریشنا؛ این برنامه در سه مدرسه‌ی شهید بهزادی، شهید خلیل محقق و شهید عالمی اجرا شد. در ساعت ۷:۱۵ دقیقه پانزدهم مهر،حیدری در مدرسه‌ی دخترانه شهید محقق و دلخوش در مدرسه‌ی پسرانه‌ی شهید بهزادی،دانش‌آموزان را با نحوه‌ی برقراری تماس با ۱۱۵ و معرفی خدمات فوریت‌های پزشکی و همچنین معرفی و دسته‌بندی سوانح و حوادث و نحوه‌ی صحیح مواجهه با آن آشنا کردند. این دو نفر عضو تکنسین فوریت‌های پزشکی هستند.

در پایان در مدرسه‌ی شهید بهزادی، به انتخاب مدیر مدرسه چهار نفر به عنوان اورژانس یار انتخاب شدند. دلخوش در رابطه با اورژانس‌ یاران گفت:« این افراد به عنوان نماینده‌ی اورژانس در مدارس و منازل عمل خواهند کرد.»

بعد از توزیع شیر در بین دانش‌آموزان این مراسم ساعت ۸:۱۵ دقیقه به اتمام رسید. در ساعت ۹:۳۰ دقیقه در برنامه‌ی دیگری با حضور والدین  در مدرسه‌ی شهید عالمی، دلخوش، والدین را با خطراتی که کودکان را تهدید می‌کند آشنا و آن‌ها را معرفی کرد، علایم ضربه مغزی، خفه‌گی، سقوط از ارتفاع و … مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد.

بعد از آن دکتر گلستان معاونت درمان دانشکده‌ی علوم پزشکی و مسئول پزشک قانونی شهرستان طی سخنانی سوانح و حوادث گروه سنی زیر ۱۸ سال را دسته‌بندی و به والدین در رابطه با این خطرات برای کودکان هشدار دارد.

rooze koodak1

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top