بستن

پایان کار مشاوران کنکور

چند روز مانده به پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری، همایش انتخاب برتر ۹۳ گراش نیز به پایان رسید. این دومین سال است که کانون سمپاد گراش با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، همایش انتخاب رشته برگزار می‌کند.

IMG_6158

به گفته علی انصاری، دبیر این دوره همایش: «انتخاب برتر، یک مدل کارگاهی برای انتخاب رشته است. دانش‌آموزان در این همایش ابتدا رشته-محل‌هایی که احتمال قبولی در آن‌ها وجود دارد را با استفاده از نرم‌افزار شریف شناسایی می‌کنند و پس از آن در کارگاه‌ها با مشاوران به مشورت می‌پردازند.» انصاری خود رتبه برتر کنکور سراسری سال گذشته گروه ریاضی در گراش بوده است و دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران است.

دانشجویان و فارغ التحصیلان گراشی رشته‌های مختلف، مشاوران این همایش را تشکیل می‌دادند. چهار گروه مشاوره علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و رشته‌های شناور بخش مشاوره حضوری این همایش را تشکیل می‌دادند که در نهایت به ۶۰ نفر از دانش‌آموزان منطقه ارائه مشاوره کردند.

DSC_0713

این همایش به صورت رسمی در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۵ و ۱۶ مردادماه در محل مدرسه سیدالشهدا(ع) برگزار شد اما این پایان کار همایش نبود. روز پنجشنبه، دبیرستان سیدالشهدا میزبان همه‌ی دانش‌آموزان برتر گراشی کنکور سراسری بود تا با دقت بیشتری بتوانند رشته‌‌ها و شهرهای خود را انتخاب کنند. همایش در روز سوم، فضای صمیمی‌تری داشت.

مهلت پایان انتخاب رشته کنکور سراسری تا ۲۳ مردادماه اعلام شده است اما مثل سالهای گذشته احتمال تمدید این تاریخ وجود دارد. همچنین امروز درگاه‌های انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلبان باز شده است. گفته می‌شود ۳۰۰ هزار صندلی خالی در دانشگاه آزاد وجود دارد.

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

1 نظر

  1. جناب آقای نوبهار ضمن عرض سلام و ادب و احترام و خداقوت خدمت همه ی شما دوستان عزیز ، بدین وسیله با توجه به اهمیت انتخاب رشته در سرنوشت داوطلبان عزیز ، پروسه ی انتخاب رشته به صورت سه شیفته تا لحظه ی آخر ادامه دارد. خدمات مشاوره ای حتی برای مناطق همجوار صورت می گیرد. ( پایگاه انتخاب رشته واقع در دانشکده ی علوم قرآنی شهرستان گراش ). پس از انتخاب رشته ی دانشگاه های دولتی ، مشاوره ی انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد نیز به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top