بستن

تذکر جعفرپور به جنتی: ارشاد فارس را از بلاتکلیفی در آورید

Jafarpur-Jannati گریشنا: امروز یک‌شنبه ۱۸ خرداد، برای دومین بار در کمتر از یک ماه، جمشید جعفرپور، نماینده مجلس، به جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن مجلس تذکر شفاهی داد. این بار نیز همانند تذکر پیشین در ۲۱ اردیبهشت (خبر در گریشنا)، بلاتکلیفی در تعیین مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و عوارض منفی این تاخیر، دلیل اصلی تذکر جعفرپور بود.

سایت خانه ملت متن تذکر جعفرپور را چنین آورده است: «در شعار سال جاری بر فرهنگ نیز مانند اقتصاد تأکید شده است و این بیانگر اولویت توجه به فرهنگ در کشور است؛ اما متأسفانه اکنون شاهد هستیم که مدیریت فرهنگ و ارشاد در استان فارس ماه‌ها بلاتکلیف مانده و علی‌رغم تمام تلاش‌ها و درخواست فرهنگیان و هنرمندان همچنان تصمیم قاطعی برای مدیریت فرهنگ و ارشاد استان فارس گرفته نشده است. من از طرف فرهنگیان و هنرمندان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر می‌دهم که این موضوع را سریع تر پیگیری و این استان بزرگ را از بلاتکلیفی خارج کنند.»

یک منبع آگاه در این باره به سایت آفتاب لارستان گفته است این تذکر این بار توسط خود جعفرپور و در صحن اصلی مجلس قرائت شده است. آفتاب می‌نویسد: «با این وصف به نظر می‌رسد تصمیم تنها عضو و نماینده استان فارس در کمیسیون فرهنگی مجلس برای تعیین تکلیف سریع‌تر مدیریت ارشاد فارس وارد فاز جدید و جدی‌تری شده است. تصمیمی که ممکن است در ادامه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تبدیل به دردسری جدی شود. گفتنی است با روی کار آمدن دولت یازدهم و برخلاف توقع و خواسته اکثر هنرمندان استان فارس، مدیرکل دولت پیشین همچنان در این سمت مانده است. در ماه‌های پیشین البته بارها و بارها زمزمه تغییر مدیرکل شنیده شد، اما فردی که ظاهرا مورد نظر مدیریت عالی استان بود مورد پسند جامعه هنری این استان واقع نشد و تعدادی از آنها در قالب چند بیانیه و نامه سرگشاده به انتخاب او معترض شدند.»

 تذکر جعفرپور به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، به معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری نیز تذکر داد که به منظور مبارزه با روند کاهشی جمعیت و اجرای طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده منابع مالی طرح جامع جمعیت را تامین کند.

به نوشته سایت خانه ملت، جعفرپور در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری گفت: یکی از سیاست‌های مهم و اعلام شده در نظام کشور بحث مبارزه به روند کاهشی جمعیت و تلاش برای افزایش آن است. بر اساس این سیاست نمایندگان در کمیسیون‌ها با هماهنگی هم طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده را تنظیم و اکنون در نوبت دستور مجلس قرار گرفته است.

وی افزود: اما یکی از نکات دیده نشده منابع مالی برای اجرای این طرح است و با توجه به اینکه این موضوع جزء سیاست‌های رسمی و مورد تأکید مقام معظم رهبری است، لازم بوده که برای این طرح منابع کافی مشخص شود.

جعفرپور ادامه داد: دولت نیز باید همکاری لازم را برای اجرای این طرح در بعد مالی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top