بستن

یادداشت رسیده: آیا نهادهای شهر در روز «جانباز» سنت‌شکنی می‌کنند؟

Yaddashtگریشنا – یادداشت مهمان: چند روزی است در پی تکرار خودکشی یکی دیگر از جانبازان دفاع مقدس واکنش‌هایی در جوامع مجازی و واتساپ و سایت‌های مختلف خبری نسبت به اهمیت موضوع و واکاوی هر چه بیشتر مشکلات این طیف از ایثار گران ۸ سال دفاع مقدس رخ داده است.

دکتر امیرحمزه مهرابی در مقاله‌ای با عنوان آژیر خطر خودکشی به ضرورت آسیب شناسی اجتماعی اشاره کرد و نوشت: نهاد مقدس [بنیاد شهید و امور ایثارگران] بایستی علاوه بر پیگیری امور معیشتی جانبازان، به مشکلات روحی و روانی آن‌ها توجه ویژه‌ای بنماید. چرا که متأسفانه بخش عمده‌ای از افراد اندک خودکشی کرده در گراش، جانبازان عزیز بوده‌اند. انکار یا بی‌تفاوتی نیز چاره کار نیست.

چند روز بعد هم گریشنا از قول یکی از رزمندگان و جانبازان شهر گراش نوشت: مدیر کل بنیاد شهید فارس وعده داده است دونفر از مرکز استان شامل یک نفر با عنوان بازرس و یک نفر مشاور امور درمانی به شهرستان گراش اعزام شوند.

اما بخش نظرات این سایت حاوی نکته‌نظراتی است که ضرورت حضور بازرس از اداره کل بنیاد شهید در گراش را نمایان می‌سازد. این افراد چهارشنبه ۷ خرداد به گراش سفر کردند و باید منتظر نتیجه این دیدار بود.

اما از اینکه بگذریم این روزها در آستانه اعیاد شعبانیه و روز جانباز قرار داریم. باید دید نهادهایی همچون شورای شهر که سالانه بودجه‌های مختلفی را در حوزه فرهنگ صرف می‌کند، بودجه‌ای را برای برگزاری برنامه‌ای در خور جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس در نظر می‌گیرد؟ آیا امسال تشکل‌های مذهبی شهر سنت‌شکنی می‌کنند و به جای برنامه‌های روتین، جشنی شایسته‌ی اسم «جانباز» اجرا می‌کنند؟ تنها باید منتظر ماند و دید..

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

4 نظر

  1. با عرض سلام
    امروز طبق وعده مسئول محترم بنیاد فارس آقایان زارع مسئول محترم بازرسی – روحانی کارشناس محترم بازرسی – افرایی مسئول محترم امور درمانی به گراش تشریف آوردن .
    حدود ساعت ۱۰ زنگ زدن و من بلافاصله به عزیزانی که شماره تماسشان را داشتم اطلاع دادم که بلافاصله جناب شهردار محترم مهندس قائدی – دکتر فتحی – دکتر لطافت به نمایندگی شورای شهر ، حاج محمد نیساری به نمایندگی از هیات امنای باز سازی گلزار ، و چند تن از جانبازان در این جلسه که حدود ۳/۵ ساعت به طول انجامیدحضور یافتند .
    دوستان مطمئن باشن هر آنچه لازم بود در این جلسه مطرح شد از وضع نابسامان امور فرهنگی تا درمان و مشکلات دیگر خصوصا مسئله ساخت و ساز گلزار شهدا که در پایان حدود ساعت ۳ بعد از ظهر جلسه به فرمانداری کشیده شد و ساعتی هم با فرماندار محترم این جلسه ادامه پیدا کرد که بدینوسیله از همه مسئولین دلسوز از طرف حود وهمه جانبازان و خانواده معظم شهدا کمال تشکر را داریم . به امید بثمر نشستن تلاشهای بی منت این عزیزان …

  2. به این نکته هم اشاره کردید که برخی از خانواده ها را هر سال می برند مشهد و برخی را هر سی سال یک مرتبه؟
    به این هم اشاره کردید که وام ها فقط به برخی خانواده های شهدا تعلق می گیره و برخی از خانواده ها هرچه داد می زنند هیچی و تا الان بهشون ندادند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top