بستن

آمار زایمان طبیعی از سزارین جلو زد

گریشنا:‌ با اجرای برنامه تحول سلامت، آمار زایمان‌های طبیعی در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش از آمار زایمان به شیوه سزارین در این بیمارستان بیشتر شد.

Zayman

بر اساس طرح تحول سلامت زایمان طبیعی رایگان است، اما در عمل‌های سزارین اختیاری، هزینه عمل بر عهده بیمار قرار می‌گیرد. این مساله یکی از دلایل اصلی افزایش آمار زایمان‌های طبیعی است. بر اساس آمار منتشر شده از سوی روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش  در حالی که در فروردین‌ماه امسال درصد زایمان طبیعی به سزارین ۳۸ به ۶۲ بوده است، به تدریج از اردیبهشت این آمار برعکس شد.

در اردیبهشت‌ماه در برابر ۵۶ درصد زایمان طبیعی، ۴۴ درصد تولد نوزدان با سزارین انجام شده است. در پنج روز نخست خردادماه، آمار زایمان طبیعی در بیمارستان گراش به ۶۵ درصد رسید.

دکتر میرزا خلیل بهمنی دوشنبه ۵ خرداد برای چندمین بار از آغاز برنامه تحول سلامت برای نظارت بر حسن اجرای این طرح از بیمارستان گراش بازدید کرد.  دکتر بهمنی در این بازدید دو ساعتی در قسمت ترخیص بیماران در جریان اجرای این طرح قرار گرفت. وی سپس در بخش جراحی بیمارستان حضور یافت و با بیماران و همراهان بیمار گفتگو کرد و  از نحوه پرداخت هزینه، خدمات بیمارستان و نحوه عملکرد کادر بیمارستان از آنان سوالاتی پرسید.

Bimarestan-Bahmani2 Bimarestan-Bahmani

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. آخه عکس این برادران چه ربطی به زایمان طبیعی و سزارین دارند. واقعا فکر کردم این آقایان زایمان کرده اند. خوب عکسی نمیگذاشیتد. یا هم مطالب را از هم جدا میکردید.

  2. گریشنا این همه نی نی سالم و قبراق دنیا میاد شما عکس یه نی نی بدحال بستری در بخش ویژه رو زدی توی سایت؟خوب یه وقت ملت فکر میکنن بچه هایی که از طریق زایمان طبیعی دنیا میان این شکلی میشن! بد نیس توی انتخاب عکساتون دقت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top