گریشنا: از شروع طرح تحول نظام سلامت از پانزدهم اردیبهشت ماه، عمل سزارین در زایشگاه بیمارستان امیرالمؤمنین علی (ع) ۱۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع)؛ این طرح با همکاری پزشک متخصص زنان و پرسنل زایشگاه اجرا و به این مرحله از پیشرفت رسیده است. درشروع طرح، سزارین پنجاه و هشت و هفت دهم درصد بوده است و در حال حاضر  به چهل و سه درصد رسیده است.

همزمان با شروع این طرح، روز‌های دوشنبه و چهارشنبه کلاس‌های آموزشی زایمان فیزیولوژیک (زایمان ایمن) به سرپرستی مژده حسن‌نژاد در این بیمارستان برگزار می‌شود که تاکنون پنجاه خانم باردار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

 در این کلاس‌ها که از هفته‌ی بیستم بارداری (ماه ششم) به مدت هشت جلسه‌ی دو ساعته برگزار می‌شود، مبانی تغییرات و سازگاری‌های بدن در بارداری، رشد و نمو جنین، مراقبت‌های بارداری، بهداشت فردی و علائم و خطرات ویژه بارداری و روش‌های کاهش دردهای زایمانی، دوره نقاهت بعد از زایمان و مراقبت از نوزاد به همراه اسلاید و فیلم تدریس می‌شود.

در کنار این برنامه‌ها، هر جلسه،  ورزش‌های مناسب دوران بارداری نیز آموزش داده می‌شود.

افراد جهت ثبت‌نام و شرکت در این کلاس‌ها می‌توانند با درمانگاه‌های گراش، زایشگاه بیمارستان گراش و مطب‌ دکتر کرامتی هماهنگی کنند.

Zayman