بستن

با طرح تحول سلامت: زایمان رایگان و فقط ۱۰ درصد هزینه بستری

گریشنا: طرح تحول سلامت با سه هدف کاهش میزان پرداختی بیماران، ترویج زایمان طبیعی و ارتقای کیفیت میزبانی در بیمارستان‌ها آغاز شد.

Zayman

دکتر میرزاخلیل بهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی گراش گفتگویی با روابط عمومی این دانشکده ویژگی‌های طرح تحول سلامت را تشریح کرد. دکتر بهمنی در مورد زمینه‌های اجرای این طرح گفت: «ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از جانب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نشان دهنده توجه ویژه ایشان به حوزه سلامت می باشد. لذا وظیفه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و به طبع آن وظیفه دانشکده علوم پزشکی گراش را سنگین‌تر از پیش کرده است. همچنین حمایت‌های بی‌دریغ  رئیس جمهور محترم الگویی را فراروی ما قرار داده است که این الگو می‌تواند منجر به اقدامی بنیادین در عرصه بهداشت و سلامت کشور شود. ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی  در سالی که بهار آن با بهار سلامت همراه است، بارقه‌های امید در دل همه کسانی که در حوزه سلامت هستند روشن کرده است. این امر رسالتی است که برای اجرای صحیح آن تمامی دست‌اندرکاران حوزه سلامت را همگام و همراه نموده است.»

Bimarestan01

سه گام نخست تحول نظام سلامت

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش درباره محتوی ابلاغ شده گفت: «۸ بسته خدمتی سلامت جهت پیشبرد اهداف وزارت بهداشت در حوزه سلامت تدوین و پس از تصویب به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ گردید. از ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری در فاز اول اجرای این طرح، ۳ بسته خدمتی تحت عنوان «برنامه کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در  بیمارستان‌ها»، «برنامه ترویج زایمان طبیعی» و «برنامه ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌ها» در تمام بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از جمله در بیمارستان امیر المومنین علی (ع) گراش آغاز شده است

تلفن ۱۵۹۰ رسیدگی به شکایات

دکتر بهمنی از آغاز این طرح از ۱۵ اردیبشهت در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش خبر داد و گفت: «با اجرای طرح هزینه زایمان طبیعی از بیمار گرفته نمی‌شود و هزینه بستری ۵ تا ۱۰ درصد از بیمار گرفته می شود.»

دکتر بهمنی در مورد تخلفات احتمالی گفت: «قطعاً ما به دنبال رضایت مردم هستیم و هدفمان در این طرح افزایش خدمات به مردم عزیز است و نیز ارتقاء سلامت جامعه. لذا خاضعانه عرض می‌کنم که به حرف‌های مردم گوش فرا می‌دهیم و از آن‌ها در جهت خوب برگزار شدن این طرح استدعای کمک داریم. حتما این خدماتی که به آنها ارائه می‌شود حق آنهاست. لذا لازم است بازخورد و نتیجه را در صورت تمایل به ما اعلام بفرمایند. اگر شکایتی یا راهنمایی وجود داشته باشد می‌توانند به شماره تلفن ۱۵۹۰ که شبانه روزی است زنگ بزنند. همچنین با دفتر بنده در دانشکده شماره تماس بگیرند تا پاسخ آنها در نزدیک‌ترین زمان داده شود. امیدوارم ما خدمت‌گزاران شایسته‌ای باشیم.»

Mama

بهداشت اولویت دولت

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در مورد تاکید بر لزوم اجرای این طرح از سوی مسئولین نظام گفت:‌ «ما در طول سال های گذشته و خصوصاً بعد از انقلاب در بسیاری از حوزه‌های علمی و همچنین حوزه پزشکی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته‌ایم. با وجود پیشرفت‌های حوزه پزشکی در دانشگاه‌ها و مجامع علمی، این پیشرفت‌ها در متن جامعه نمود پیدا نکرده بود. شاید اولویت دولت‌های گذشته نیز بر مسائل مبتلا به در دوران خود نیز بوده است، به طور مثال در دوران جنگ تحمیلی همه مسئولین و آحاد مردم بر بیرون راندن متجاوزین تمرکز داشتند و اولویت اول کشور این مهم بوده است. در دوران‌های دیگر نیز این مطلب وجود داشته است. اما در حال حاضر با ارزیابی توان کشور و خدماتی که لازم است در شأن مردم شریف ارائه شود، رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور محبوب، وزیر محترم بهداشت و مجلس محترم شورای اسلامی بر این امر توافق دارند که خدمات ارائه شده در حوزه سلامت به مردم شریف کشور در حد ملت بزرگ ایران نیست و لازم است بهبود و ارتقاء داده شود.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

    1. شکست خورد؟!
      با اجرای این طرح ویزیت پانزده هزارتومانی پزشکان عمومی شد یکهزار و پانصد تومان.
      ویزیت بیست هزار تومانی متخصصین شد دو هزار تومان.
      داروهای تحت پوشش بیمه شدن رایگان.
      ..با این تفاسیر نزدیک دوسال هم است که این طره ارزشمند داره با قدرت در استانهای فارس و مازندران ادامه پیدا میکند.
      البته قبول دارم در کل کشور این طرح نتونست بدلیل بی تدبیری دولت وقت اجرایی شود.

  1. خدا کنه وزارت بهداشت و بیمه ها یه فکری به حال خدمات دندانپزشکی هم بکنند. تعرفه هاش سرسام آوره! ملت ترجیح میدن دندونا رو بکشن بندازن بیرون ولی ترمیم اش نکنند

  2. سلام
    واقعا هزینه دندانپزشکی بالا هست خواهشمندیم برنامه و طرحی برای این نرخ ها داشته باشین.واقعا کسی جرات نداره بره دندان پزشکی مگر پای درد دندونش باشه که شب خواب نداشته باشه.وگرنه جهت زیبایی بهداشت وتمیزی نمیشه مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top