بستن

آغاز هفته سلامت از اول اردیبهشت

گریشنا: با نزدیک شدن به هفته‌ی سلامت جلسه‌ی برنامه‌ریزی هفته‌ی سلامت در بیستم فروردین در دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد. امسال برگزاری برنامه‌های این هفته بر عهده دانشکده علوم پزشکی گراش است.

در این جلسه رییس دانشکده علوم پزشکی و روسا و معاونین دیگر ادارات و سازمان‌ها درباره نحوه‌ی برگزاری هفته‌ی سلامت بحث و تبادل نظر کردند.

دکتر محمدی معاون بهداشتی دانشکده با اشاره به استقلال دانشکده و لزوم برپایی باشکوه هفته سلامت ازحاضرین در جلسه خواست تا در این ایام مشارکت فعالی در برنامه‌ها داشته باشند و بعد از آن کارشناسان واحدها و معاونت غذا و دارو و معاون فنی و اجرایی معاونت بهداشتی نظرات خود را در این موضوع بیان کردند.

به گفته‌ی خوشبخت روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش؛برگزاری نمایشگاه سلامت یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در این هفته محسوب می‌شود.این نمایشگاه از چندین غرفه تشکیل شده است از جمله غرفه سلامت خانواده و غرفه‌ی محیط زیست، غرفه پزشک خانواده و چند غرفه نیز به ادارات سپرده شده است که غرفه‌ی آموزشی دانشکده‌ی علوم پزشکی غرفه‌ی اداره‌ی آبفا و آموزش‌وپرورش از جمله آن‌ها است. برگزاری سمینار و کارگاه‌های آموزشی در کنار نمایشگاه نیز از دیگر برنامه‌ها است. این نمایشگاه از ساعت ۵ تا ۹ بعد از ظهر در حسینیه‌ی ولی‌عصر(عج) فعالیت خواهد داشت.

برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری، نقاشی، پیاده‌روی، مقاله نویسی، برگزاری همایش در رابطه به بیماری‌های غیر‌واگیر و همایش سرطان سینه در زنان به همراه معاینه‌، تهیه‌ی تراکت در راستای ایجاد آگاهی و نگرش به مردم در رابطه با رفتار‌های پر‌خطر، کم‌تحرکی و تغییر رفتار بهداشتی، گرفتن فشار خون و تهیه‌ی BMI در محل برگزاری نماز جمعه، سخنرانی دکتر بهمنی و دکتر محمدی قبل از خطبه‌های نماز جمعه،برگزاری جلسات آموزشی برای دانش‌آموزان، دبیران و سالمندان و … و اجرای زنگ سلامت در مدارس و …. از جمله پیشنهاد‌هایی بود که در این جلسه بیان شد.

«موجودات کوچک،تهدید بزرگ» موضوعی است که برای روزجهانی بهداشت در سال ۱۳۹۳ مشخص شده است و توامند‌سازی نوجوانان و جوانان برای خود‌مراقبتی، عموم مردم؛ نیازمند خود‌مراقبتی،خانواده؛خاستگاه خود‌مراقبتی، رسانه‌ها مروجان خود‌مراقبتی، نهاد‌ها و پایگاه‌های مردمی؛کانون‌های خود مراقبتی، تیم سلامت؛مربیان خود‌مراقبتی، سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی؛حامیان خود‌مراقبتی،شعار‌هایی است که به ترتیب از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به مناسبت هفته‌ی بهداشت نام‌گذاری شده است.

13900119 hafteh salamat (1)

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top