بستن

هفت ایستگاه سلامت در پارک شهر

هفت‌برکه – گریشنا: یکم تا هفتم اردیبهشت‌ماه هر سال «هفته سلامت» نامگذاری شده است، به همین مناسبت، دانشکده علوم پزشکی گراش اقدام به برگزاری نمایشگاه هفته سلامت در پارک شهر کرده است. نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته با تعداد غرفه‌های کمتری و تنها با هفت غرفه برپا شده است، این نمایشگاه از دوم تا پنجم اردیبهشت‌ماه، هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۲ شب در پارک شهر، روبه‌روی بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش بر پا است (خبر در گریشنا).

غرفه‌های تغذیه و رژیم درمانی، مشاوره روانشناختی، بهداشت بهداشت محیط، مامایی، پیشگیری از سرطان، اندازه‌گیری قند خون و فشار و مشارکت‌های اجتماعی دانشکده علوم پزشکی گراش در حوزه بهداشت و درمان، هفت غرفه نمایشگاه سلامت است.

روز یکشنبه، در دومین روز از نمایشگاه هفته سلامت، مسابقه بادبادک‌ها در محوطه پارک برگزار شد و امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه، نمایشگاه غذای سالم از ساعت برگزار شد.

هفت غرفه، آماده خدمت به مردم

حامد راستی، کارشناس تغذیه و رژیم درمانی، درباره غرفه ایستگاه تغذیه می‌گوید: «به مناسبت هفته سلامت در غرفه ایستگاه تغذیه حضور داریم و به افرادی که به چاقی مفرط و اضافه وزن، دیابت، فشار خون، بیمارهای قلبی و عروقی و سالمندی دچار هستند مشاوره می‌دهیم. اگر هم افراد مشکل خاصی داشته باشند که در نمایشگاه نتوانیم انجام دهیم راهنمایی می‌کنیم که به درمانگاه شماره ۱ مراجعه کنند. هدف از حضور ما در اینجا بررسی شیوه زندگی و تغذیه مردم است تا اطلاعات غلطی را که دارند برطرف کنیم.»

سمانه زارع، کارشناس روانشناسی بالینی، با اشاره به اینکه این غرفه فضای مناسبی برای مشاوره تخصصی نیست، افزود: «از واحد بهداشت درمان معاونت بهداشت در غرفه مشاوره‌های روانشناختی حضور دارم. البته این فضا فضای مناسبی برای مشاوره تخصصی نیست و بیشتر حضور داریم تا توصیه‌های مهم و ضروری در حیطه فرزندپروری، مهارت زندگی را به مردم ارائه دهیم. اگر مشکل خاص باشد، اسامی را یادداشت می‌کنیم تا به درمانگاه شماره ۱ برای گرفتن مشاوره تخصصی مراجعه کنند.»

محمدجواد اسفندیاری، کارشناس بهداشت محیط، بررسی تاریخ انقضای لوازم آرایشی را در حین خرید برای بانوان الزامی دانست و خاطرنشان کرد: «آموزش استفاده از دستگاه کلرسنجی، شوری‌سنج، اندازه‌گیری آلودگی، هدایت الکترونیکی که بیشتر در رستوارن‌ها استفاده می‌شود و راه تشخیص وسایل تاریخ گذشته مخصوصا لوازم آرایشی را در اینجا به بانوان آموزش می‌دهیم تا در حین خرید تاریخ انقضا را از کدام قسمت چک کنند. تازگی‌ها مشاهده شده که در سطح شهر رنگ موهایی در خود آرایشگاه ساخته می‌شود.»

کریمه امانی، کارشناس مامایی، نیز می‌گوید: «بیشتر بانوانی که باردار هستند مراجعه می‌کنند و ما به آن‌ها مشاوره‌ مامایی و مشاوره تغذیه می‌دهیم، در کنار این به بانوانی که تازه زایمان کرده‌اند یا حتی سال‌ها از زایمانشان می‎گذرد مشاوره داده می‌شود.»

احمدی، مسئول غرفه پیشگیری از سرطان و دستیار دکتر عبدالهی در مرکز پیشگیری از سرطان گراش، در خصوص این غرفه اظهار می‌کند: «کار ما در مرکز پیشگیری و غربالگری است که کل شهرستان را پوشش می‌دهد. کار درمانی را هم انجام می‌دهیم ولی تمرکز اصلی بر روی پیشگیری است. علت حضور ما در اینجا بیشتر برای این است که به مردم آموزش بدهیم تا چگونه متوجه برخی علائم از سرطان‌ها مخصوصا سرطان سینه در بانوان که بسیار شایع است باشند تا خوشان سریعتر متوجه این علائم شوند و برای غربالگری به ما مراجعه کنند. کار مرکز فقط درمان نیست و ما هستیم تا قبل از اینکه مشکل حادی پیش بیاید غربالگری بشوند. هر روز من، مرضیه امانی، از دیگر دستیاران دکتر عبدالهی، و دیگر همکارانم که حرف اول را در پیشگیری از سرطان در منطقه می‌زنند، اینجا حضور دارند و مردم مخصوصا بانوان می‌توانند مراجعه کنند.»

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

3 نظر

  1. با سلام‌ خدمت مخاطبان سایت گریشنا و خسته نباشد خدمت متولیان و گردانندگان این سایت

    چند نکته لازم دانستم در مورد خواست شورای اسلامی شهر در باب پاسخگویی شهردار خدمت دوستان عرض کنم.
    این چند روز شاهد بودیم که در فضای مجازی مطالبی با این موضوع منتشر شد و برخی از همشهریان چه به حق و دلسوزی و چه به ناحق و از روی غرض ورزی سعی در از آب گلالود ماهی گرفتند داشتند

    در فضای رسانه‌ای به نظر میامد متولیان امر که برخیشان با اعضای شورای فعلی مشکلاتی دارند سعی کردند خبر برکناری شهردار را به عنوان یک شکاف عمیق در شورای شهر جلوه دهند

    این امر تغییر و تحول طبیعی است و شورا در این زمینه حق دارد

    نکته قابل توجه گزارش عملکرد شهردار بود، شهرداری که قبلا با ارائه استعفا به استانداری آن هم به طور مستقیم و بدون توجه به شورا چه دلیلی دارد برای ماندن خود در رسانه‌ها موج سواری کند؟ اقای شهردار می‌توانست این موارد را در جلسه تودیع خود بیان کند و اطمینان داریم که رسانه‌ها نیز گلایه شهردار را منعکس می‌کنند

    این که در زمان انتخاب شهردار برای گراش وقت مذاکره و جستجو نبود مطلب درستی است

    نظر شورا در ان زمان این بود که شهر باید هر چه زوتر از بلاتکلیفی در بیایید و شهردار معرفی شود. و این مساله باعث شد تا شهردار در کمتر از ۲۴ ساعت توسط اعضا انتخاب و معرفی شود. مخالفان اعضای فعلی شورا قصد دارند بگویند انتظار غیر قانونی و منفعتی اعضا شورا از شهردار باعث اختلاف شده است و در واقع مخالفین قصد دارند شورای شهر را ناکارآمد معرفی کنند.

    من به عنوان یک شهروند مطلع از اعضای شورای شهر می‌خواهم خواسته‌ها و تعداد سوالات از شهردار را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم در جریان خواسته های شورا قرار یگیرند و شهبه‌ها بر طرف شود

    همه ما میدانیم که شورا پنجم شورای قوی و پر انرژی بسته شده است اینکه شورا از شهردار بخواهد سرعت پروژه ها را بالا ببرد بد است؟ یا…..

    کمی تفکر کنیم

  2. به طور مثال در مورد شهردار قبل اقای زارع که از گراش رفتند

    یکی از درخواست های شورای شهر از شهردار این بود که دو تن از نیروهای بومی مهندس در سازمان نظام مهندسی بر اساس شایستگی در شهرداری به کار گمارده شوند تا در اینده مشکل انتخاب شهردار بومی را نداشته باشیم

    ایا این خواسته اعضای شورای شهر از شهردار چیز بدی بود؟ ولی اقای زارع فکر کرد که اگر دو نیرو را جذب کند بعد از مدت یکسال یکی از ان دو را جایگزین شهردار می‌کنند برای همین تلاش کرد تا پست شهرداری آباده را نیز از دست ندهد و از گراش رفت

    اینجا بود که مخالفان شورا بر طبل ناکار آمدی شورا کوبیدند که به دور از انسانیت بود

    ایا این درخواستی که شورا از اقای زارع داشت دز خواست ما همه گراشی است برای نیروسازی نیست…..

    در اینده در مورد عملکرد شهرداری بهتر برایتان مینویسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top