بستن

یک هفته‌ی بارانی پیش از نوروز

گریشنا: باران‌های روزهای آخر اسفند جنوب فارس را آماده‌ی فرا رسیدن نوروز می‌کند. باران از روز دوشنبه ۱۹ اسفند آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت. به نظر می‌رسد آسمان نیز در فکر شهرتکانی است.

به گفته محمود آذرآیین کارشناس هواشناسی گریشنا: خدا را شکر با فراهم شدن شرایط جوی در هفته جاری و تقویت مناسب شاخص همرفت در کشور سامانه‌ی پایداری از امروز وارد کشور شده است و تا پایان هفته به تناوب در کشور فعالیت خواهد داشت. به دلیل گذر جریانات گرم جنوبی از عرض‌های پایین و حاکم بودن شرایط سرد قطبی در ترازهای بالایی جو جدا از ماندگاری، بارش‌هایی سنگینی را به همراه خواهد داشت.

به گفته آذرآیین این بارش‌ها در جنوب غالبا به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود. از این رو در شهرستان گراش را از امروز دوشنبه تا جمعه هفته جاری بارش‌های پراکنده در برخواهد گرفت. شدت این بارش‌ها برای روزهای پنجشنبه و جمعه پیش بینی شده است.

هواشناسی فارس نیز در اطلاعیه شماره ۲۷ خود در مورد آبگرفتگی معابر هشدار داده است: «بررسی نقشه های پیش یابی و محاسبات عددی نشان دهنده شکل گیری و نفوذ یک سامانه بارش زا به استان می باشد که از بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۸/۱۲/۱۳۹۲ تا اوایل روز شنبه مورخه ۲۴/۱۲/۹۲ به ویژه در روز های چهار شنبه ، پنج شنبه و جمعه در استان فارس باعث ایجاد ناپایداری به صورت بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی رعدوبرق خواهد شد. شایان ذکر است که به دلیل شدت بارش در بیشتر نقاط استان بویژه نواحی شمال غربی، غربی، مرکزی و جنوبی احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و امکان اختلال در آمد و شد وجود دارد.»

Baran 170192 A. Afshar (11)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top