بستن

۱۳۷ فیلم کوتاه متقاضی شرکت در دهمین جشنواره کل

گریشنا: با پایان مهلت ارسال فیلم‌ها به دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل، ۱۳۷ فیلم از استان‌های فارس، هرمزگان و بوشهر متقاضی شرکت در این جشنواره هستند.

به گفته علی فخری دبیر اجرایی جشنواره فیلم کوتاه کل گراش: «امسال فیلم‌های ارسالی به جشنواره ۲۵ درصد افزایش داشته است در کل ۱۳۷ فیلم به جشنواره رسیده است و از میان از ۱۲۲ فیلم دریافت شده از استان فارس با توجه به زمان فیلم‌ها ۲۰ تا ۲۵ فیلم به بخش مسابقه جشنواره راه پیدا خواهند کرد.»

به گفته فخری نتایج گزینش فیلم‌ها تا ۵ بهمن‌ماه از طریق سایت جشنواره اعلام خواهد شد: «بخش‌های جشنواره دهم همانند دوره گذشته است. فیلم‌های در سه بخش اصلی، میراث فرهنگی و ویژه گراش با یکدیگر رقابت خواهند کرد.» دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کل گراش هشتم و نهم اسفندماه در سالن همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار خواهد شد. (+)

۶۱ فیلم داستانی، ۴۶ فیلم مستند، ۱۸ فیلم تجربی و ۱۱ انیمیشین به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. ۶ فیلم از استان بوشهر و ۹ فیلم از استان هرمزگان نیز مهمانان این دوره جشنواره هستند.

فیلمسازان گراشی‌ها در کل امسال

فیلمسازان گراشی امسال ۵ فیلم به جشنواره ارسال کرده‌اند. همانند سال گذشته تمامی فیلم‌های گراشی‌ها در بخش جایزه ویژه گراش رقابت خواهند کرد. اما معلوم نیست کدام فیلم‌ها از سوی هیات گزینش جشنواره برای حضور در بخش‌های مسابقه پذیرفته خواهند شد.

محمد کاظم محمودی و کیوان محسنی دو کارگردان باسابقه‌تر گراشی در جشنواره امسال هستند. محمد کاظم محمودی داور بخش میراث فرهنگی در سال گذشته، امسال فیلم داستانی «از فردا می‌ترسم» را به جشنواره فرستاده است. کیوان محسنی موفق‌ترین فیلمساز دوره گذشته امسال با یک فیلم تجربی به نام «ساعت شش» در جشنواره دهم حضور دارد.

سعید سعادت که پارسال فیلم خواب غفلت را به جشنواره فرستاده بود، امسال مستند «پرواز از آسمان» را به جشنواره دهم فرستاده است. محمدرضا خواجی دیگر جوان فیلمسازی گراشی است. او سال گذشته خفقان را در جشنواره داشت، امسال او فیلم داستانی «افق» به جشنواره فرستاده است.

زهرا متین تنها زن گراشی حاضر در جشنواره دهم است. او فیلم داستانی «اشک خاموش» را در جشنواره امسال دارد.

سیاهه فیلم‌های دریافت شده از سوی دفتر جشنواره را می‌توانید در سایت جشنواره کل ببنید. (+) خبرهای برگزیدگان و شرکت‌کنندگان سال گذشته نیز در گریشنا متتشر شده است.(+)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top