بستن

این هفته: اولین باران زمستانی

گریشنا: در روزهای آینده در شهرستان گراش به ویژه بخش‌های غربی شهرستان اولین باران زمستانی خواهد بارید.

به گفته محمود آ‌ذریین نویسنده وبلاگ هواشناسی شهرستان گراش در آخرین نقشه‌های هواشناسی، خروجی مدل‌های بارش برای کشور بیانگر نفوذ ناوه کم فشار ادغامی سودانی – مدیترانه ای از سمت غرب و جنوب غرب طی دوشنبه خواهد بود. به سبب نفوذ سامانه از بعد از ظهر دوشنبه نهم دی‌ماه شاهد رشد و افزایش ابر و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بارش های گسترده در سطح شهرستان گراش خواهیم بود، پیک و وزن بارش های شهرستان بیشتر در مناطق غربی و شمال غربی شهرستان ( بخش ارد) است که بارشی بیش از ۳۰ میلیمتر دشت خواهند کرد.

دیگر نقاط شهرستان نیز بارشی بین ۵ تا ۱۰ میلیمتر پیش بینی می شود. از لحاظ دمایی نیز طی روزهای آتی در گرمترین ساعات روز دمای ۱۸ درجه ای و سردترین ساعات به ۴- خواهد رسید.

در پایان باید اشاره کرد با توجه به تداوم سرما در برخی نقاط مرتفع شهرستان احتمال رخداد برف، تگرگ و یخبندان دور از انتظار نخواهد بود لذا به باغداران و کشاورزان توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از سرما زدگی اتخاذ کنند.

سازمان هواشناسی کشور نیز در اطلاعیه شماره ۸۱ خود برای روز چهارشنبه در فارس باران را پیش‌بینی کرده است. در این اطلاعیه آمده است: «

شایان ذکر است که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در مناطقی که بارش از شدت بیشتری برخوردار است آب گرفتگی معابر عمومی و اختلال در تردد جاده ها به سبب بارش برف دور از انتظار نمی باشد.
روزهای دوشنبه و سه شنبه شرق عمان و روزهای سه شنبه و چهارشنبه قسمت های غربی و مرکزی خلیج فارس مواج می باشد.
روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید در مناطق شرق و جنوب شرق کشور پدیده بادوگردوخاک پیش بینی می شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top