بستن

اسب‌های گراش مشمشه ندارند

در تاریخ سوم آذر ماه، کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان گراش به منظور شناسایی و حذف تک‌سمیان آلوده روی اسب‌های موجود در گراش تست مشمشه(GLANDER) انجام دادند.
 به گفته‌ی دکتر علی‌رضایی رئیس شبکه‌ی دام‌پزشکی گراش؛«مشمشه(GLANDER) یکی از بیماریهای باکتریائی مسری، خطرناک و مشترک بین انسان و دام است که اغلب سبب ابتلاء تک سمیها می‌شود.»
این بیماری به شدت کشنده و از اهمیت بالائی در جمعیت‌های اسبان برخوردار است. مشمشه از جمله بیماری‌های مهم مشترک بین انسان و دام است،پاک بودن و مبتلا نبودن اسب‌ها به این بیماری به حدی اهمیت دارد که در مسابقات سوارکاری به همراه داشتن برگه تایید تست مشمشه اجباری است.
دکتر علی‌رضایی در ادامه گفت:«بعد از انجام تست روی اسب‌های موجود در شهر، هیچ مورد بیماری مشاهده نشد و از آن‌جایی که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است شبکه دامپزشکی شهرستان انجام دو تست در سال با فاصله زمانی شش ماهه را در دستور کار خود قرار داده است.»
در هر بار تست مالئیناسیون در ناحیه پلک اسب انجام می‌شود که شامل دو بخش است،بخش اول تزریق مالئین در ناحیه پلک اسب و بخش دوم قرائت که با فاصله زمانی دو  روز پس از تزریق انجام می‌گیرد، با این کمک این تست  اسب‌های مشکوک و ناقل شناسایی شده و انجام بقیه مراحل قرنطینه‌ای آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top