بستن

باران پاییزی خوب ولی هنوز کم

گریشنا: تا اینجای پاییز در شهر گراش ۴۴ میلی‌متر باران باریده است این آمار البته در بخش‌های شهرستان بیشتر است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمار بارندگی سال زراعی در گراش  ۴۴ میلی‌متر، ارد ۸۰ میلی‌متر و فداغ ۷۷ میلی‌متر است. سال زراعی از مهرماه هر سال آِغاز می‌شود.

باران پاییزی، مردم و به خصوص کشاورزان را به داشتن سال زراعی خوب و بهاری سرسبز امیدوار کرد و شادی و مسرت آن‌ها را به دنبال داشت، رودخانه‌های فصلی بیشتر روستا‌ها جانی دوباره گرفت و سد‌ها پرآب شدند. سایت فداغ نیز خبر پر شدن سد فداغ و به راه افتادن رودخانه‌های فصلی و نداشتن نگرانی از کمبود آب را منعکس کرده است. هر چند این باران چند روزه آسیب‌هایی را نیز در پی داشت. مهمترین مورد آسیب‌دیدن خطوط انتقال آب سد سلمان فارسی بود که باعث شد در حدود یک هفته مناطقی که آب‌ آن‌ها از این سد تامین می‌شود، دچار قطعی آب شوند. (خبر در گریشنا) در موردی دیگر به نوشته سایت مردمی فداغ کاشی‌فروشی علی‌اکبر زمانی در فداغ آسیب دیده است.

بیشترین بارندگی در طی این مدت در ۱۳ آبان برابر با اول محرم رخ داد. ذر این روز ۱۶ میلی‌متر باران بارید. در ۲۳ آبان یک میلی‌متر، در ۲۷ آبان ۸ میلی‌متر و در روزهای بعد آبان نیز به ترتیب ۲ میلی‌متر، ۴ میلی‌متر و ۹ میلی‌متر باران بارید. آخرین مرحله این موج بارش‌ها جمعه اول آذرماه با ۴ میلی‌متر بود.

با توجه به فعالیت یک سامانه پرباران در جنوب ایران و خلیج فارس در هفته گذشته این مناطق شاهد بارش‌های فراوان همراه با تگرگ بود. از جمله لامرد با ۱۰۵ میلی‌متر روزهای پربارانی داشت. باران در گراش کمتر از حد پیش‌بینی شده و کمتر از بارش در نواحی همجوار بود. بر اساس پیش‌بینی هواشناسی در ۱۰ روز آینده گراش آسمانی صاف خواهد داشت.

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top