بستن

فرماندار گراش: بیکاری تنها با تقویت سرمایه‌گذاری حل می‌شود

گریشنا:  تشکیل موسسه کاریابی، تشکیل اتحادیه صنایع دستی، تشکیل کمیته راستی آزمایی اشتغال ادارات و تشکیل کمیته حمایت از بانوان از مهمترین مباحث مطرح شده در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گراش بود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری به ریاست حمیدرضا کریمی‌فرد فرماندار  گراش و با حضور کارآفرینان و اعضای کمیته اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار گراش با بیان اینکه ایجاد اشتغال کامل و پایدار برای همه افراد بیکار جامعه یکی از دغدغه های  مهم دولت می باشد، اظهار داشت: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال به عنوان پایه و اساس توسعه پایدار استان فارس ، همیشه مورد نظر مسئولین به ویژه استاندار جدید فارس است.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گراش با بیان اینکه باید از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم منطقه در راستای اشتغال‌زایی بیشتر بهره برد، گفت: دولت حجم عظیمی از برنامه‌های خود را برای ایجاد اشتغال و مهار معضل بیکاری به عنوان دغدغه اساسی جامعه به ویژه نسل جوان، متمرکز کرده است و این مهم تنها با تقویت سرمایه گذاری و ایجاد فرصتهای پایدار برای اشتغال فراهم می شود و لازمه سرمایه گذاری بیشتر درشهرستان معرفی فرصت‌های اقتصادی و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران است.

مهندس کریمی فرد تصریح کرد: ایجاد اشتغال باعث ایجاد امنیت در جامعه و جلوگیری از فساد می‌شود و برای ایجاد جامعه سالم ابتدا باید مساله اشتغال جوانان را حل کرد و یکی از عوامل رسیدن به عدالت اجتماعی تامین شغل مورد نیاز جوانان است و بیشترین مشکلات اجتماعی، فرهنگی و معضلات امنیتی با اشتغالزایی رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص های مهم در تحقق حماسه اقتصادی اشتغالزایی است، خاطر نشان ساخت: باتوجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، مسئولان باید باتمام توان وبارویکرد شتابان شرایط جذب سرمایه های داخلی وخارجی را برای اشتغال زایی در شهرستان فراهم کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گراش با بیان اینکه برای تحقق اشتغالزایی و رفع بیکاری در شهرستان نیازمند همکاری و مشارکت جدی همه دستگاههای اجرایی هستیم، اظهار داشت: مساله اشتغال و بحران بیکاری یکی از اولویت‌هایی است که نیازمند عزم ملی و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها،‌ راهکارها و تجربه‌های موفق توسعه‌ی اشتغال می‌باشد که می طلبد تمام دستگاههای اجرایی شهرستان تلاش کنند در جهت اشتغالزایی جهش قابل ملاحظه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی شهرستان گراش فراهم شده است، اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه مدیران برطرف کردن موانع پیش روی کارآفرینان است و در صورت انجام چنین کاری می‌توانیم شاهد اشتغال زایی و توسعه اقتصادی در شهرستان باشیم.

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه  تسریع در پرداخت تسهیلات به طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا به منظور رونق بخشیدن به تولید و اشتغال در شهرستان ضروری است، بیان داشت: همراهی و تعامل بانک ها در راه اندازی طرح های اقتصادی و صنعتی و کشاورزی در شهرستان بسیار مهم  و تاثیر گذار است.

کرمی معاون فرماندار در این جلسه به برنامه ریزی منسجم جهت اشتغال جوانان تاکید کرد و افزود: هم اکنون بیکاری یکی از مهمترین چالش های فراروی اقتصاد ایران است.

وی اضافه کرد: دولت از همه فرصت ها برای ایجاد اشتغال استفاده می کند، بدون همکاری دستگاه های اجرایی و مردم این امر محقق نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گراش در این جلسه در بخشی از سخنان خود گفت: تحقق حماسه اقتصادی مد نظر مقام معظم رهبری نیازمند تعامل و وحدت است.

وی از راه اندازی پارک فناوری، تولیداتی و صنعتی در گراش خبر داد و افزود: شورای چهارم با رویکرد پیشرفت و آبادانی منطقه تلاش می‌کند تا مشکلات اشتغال جوانان را حل کند و در منطقه جنوب استان فارس زمینه سرمایه‌گذاری فراهم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گراش در این جلسه  از پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال جوانان خبر داد و افزود: امسال مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان به شهرستان گراش اختصاص یافته است که در راستای اقتصاد مقاومتی در زمینه ایجاد شغل تسهیلاتی تا سقف ۱۵ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

 

4 نظر

  1. در موقعیتی که شهر به شدت به رشد و توسعه اقتصادی نیاز دارد هزینه های کلانی برای ساخت دانشگاه علوم اسلامی صرف میشود و این درحالی است که دانشگاه های آزاد و علوم پزشکی هنوز کمتر از ضرفیتشان دانشجو دارند.

  2. با توجه به کم شدن دانشجویان در مقطع لیسانس و تعداد زیاد دانشگاههای گوناگون منطقه، دانشگاه آزاد شهرهای کوچک در آینده نزدیک تجمیع می شود و با توجه به اینکه مسئولان مرکز گراش هیچ اقدامی برای ارتقا و استقلال مالی نمی کنند می بایست با جذب اساتید قوی در راه اندازی تحصیلات تکمیلی کوشش کنند وگرنه با عقب افتادن از شهرهای همجوار، سرمایه گذاری در آن کمتر و دیرتر فایده می دهد.

  3. با افزایش بی رویه دانشجویان که بدون هیچگونه کنکوری وارد دانشگاه های مختلف بی کیفیت می شوند و معمولا دانش آموزان بسیار ضعیف نیز میتوانند وارد دانشگاه های بی کیفیت شوند و سطح توقع آنها بالا رفته و هر کاری انجام نمیدهند و عمر و جوانی آنها نیز تلف میشود و کاری هم یاد نمیگیرند و سواد چندانی هم ندارند و به آمار بیکاری افزوده میشود

  4. اقای فرماندار ما حرف زیاد شنیدیم عمل کجاست چند تا اداره شهرستان گراش افتتاح شده ولی کارمند نداره چرا به این همه جوانهای که درس خواندن توجه نمیکنید چرا باید ادارت کم بود نیرو داشته باشه با توجه اینکه در شهرستان گراش خیلی از جوانهای گراشی تعصیل کرده هستن چرا باید بیکار باشن
    تو رو خدا به جای حرف زدن عمل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top