بستن

کاهش محصول خرما به دلیل گرما و کم‌آبی

گریشنا: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۷۰۰ تن خرما از نخل‌های گراش برداشت شود که به دلیل عارضه سر خشکیدگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. کارشناسان بیمه خسارت وارده را بررسی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش عملیات برداشت خرما از نخلستانهای شهرستان از نیمه دوم شهریور ماه شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد.

مهندس فریدون اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ضمن بیان مطلب فوق افزود: عملیات برداشت از نخلستان‌های شهرستان در سطح ۱۴۰۰ هکتار آغاز شده که این برداشت در حال حاضر به صورت خارک و رطب ولی عمده محصول به صورت خرما روانه بازار خواهد شد که پیش بینی می شود در هر هکتار به طور متوسط پنج و نیم تن محصول برداشت گردد.

وی همچنین گفت :با توجه به گرمای هوا و کم آبی هایی که در سطح شهرستان وجود دارد مقداری از باغات نخیلات شهرستان دچار عارضه سر خشکیدگی خوشه خرما گردیده که موجب کاهش میزان تولید در سطح هکتار می‌باشد.

با پیگیری‌های مدیریت جهاد کشاورزی گروهی از کارشناسان بیمه صندوق محصولات استانی و کشوری به گراش عزیمت و از نزدیک خسارات وارده به باغات نخیلات را بررسی کردند و مقرر شد کارشناس مسئول برآورد بیمه شهرستان میزان خسارت وارده به باغات را تعیین  و به صندوق بیمه منعکس کند تا نسبت به خسارات وارده به باغداران نخیلات اقدام شود.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top