Kal 8برنامه پخش فیلم جشنواره استانی فیلم کوتاه کل اعلام شد. به نقل از سایت اختصاصی کل؛ جشنواره از جمعه، ۹ دی‌ماه، ساعت ۱۹:۳۰ عصر در سینما شهر قصه رسما افتتاح خواهد شد و طی دو شب و دو عصر، فیلم‌های بخش مسابقه و جنبی در همین سینما به نمایش در خواهند آمد.

در برنامه افتتاحیه در روز جمعه، بعد از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، گزارشی از جشنواره قبل به نمایش در خواهد آمد و سپس دبیر جشنواره، عبدالعلی صلاحی، بیانیه آغازین جشنواره را قرائت خواهد کرد. بعد از او، خوش آمدگویی شهردار گراش به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی جشنواره، و همچنین آقای عالی‌حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه قرار دارد. با اتمام این بخش که حدود ۴۰ دقیقه برای آن در نظر گرفته شده، نمایش فیلم‌ها شروع خواهد شد، و در میان ۱۳ فیلمی که برای شب اول در نظر گرفته شده است، تنها یک استراحت ۱۰ دقیقه‌ای در نظر گرفته شده است.

فیلم‌های شهیدان زنده‌اند (ایرج بردبار / شیراز/ داستانی)، واژه‌های مزاحم (محسن هادی‌زاده/ شیراز/ داستانی)، شاعر بوریاها (مصیب حنایی/ شیراز/ مستند)، دبستان من گلستان من (مهدی تنگستانی/ برازجان/ بومی)، عمارت ملک (حسین کامکاری/ شیراز/ مستند)، زیر زرد (سجاد ایمانی/ نورآباد ممسنی/ مستند)، آشنایی غریب (امین پارسا/ قیر/ داستانی)، آب، خاک (برهان فهندژ سعدی/ شیراز/ مستند)، ۱۲:۱۲ (سعید روان‌بخش/ گراش/ داستانی)،‌ فرار (امیر عباس حسینی/ شیراز/ پویانمایی)، یک روز کودکی (علی تیموری/ شیراز/ داستانی)، آن سوی نگاه‌ها (ابوذر هاشمی/ کازرون/ داستانی) و نمد مالی (محمد حسین پاکباز/ استهبان/ مستند)

فیلم ۱۲:۱۲ ساخته سعید روان‌بخش تنها فیلم گراشی امشب است. باقی فیلم‌های بخش مسابقه امشب از شیراز، ممسنی و استهبان هستند. ساعت شروع افتتاحیه جشنواره ۱۹:۳۰ اعلام شده است.

گفتنی است بخشی از فیلم‌ها در دو عصر شنبه و یک‌شنبه، ۱۰ و ۱۱ دی‌ماه، به نمایش در خواهند آمد که برای این سانس بلیط فروشی نخواهد شد. برای هر عصر، دو ساعت مجموعا ۲ ساعت فیلم به نمایش در خواهد آمد. برنامه‌ی شب دوم هم تماما به نمایش فیلم اختصاص خواهد داشت. قابل ذکر است که در هر نوبت نمایش فیلم، یک فیلم هم از بخش جنبی به نمایش در خواهد آمد.

برنامه‌ی شب سوم، یعنی اختتامیه جشنواره، که در سالن دانشکده علوم پزشکی برگزار خواهد شد، در روزهای آینده اعلام می‌شود. البته در شب اختتامیه، فیلمی به نمایش در نخواهد آمد، و بخش عمده‌ی برنامه به معرفی برگزیدگان اختصاص خواهد داشت.