بستن

فروش ‌آب انبار وقفی در فداغ: اعتراض شورا و جواب اوقاف

گریشنا: شورای اسلامی شهر و دهیاری فداغ در نامه‌ای به اداره اوقاف گراش به فروش آب‌انبارهای این روستا به افراد حقیقی اعتراض کردند. رییس اداره اوقاف گراش می‌گوید این مساله سوتفاهم بوده و رفع شده است.

به گزارش سایت مردمی فداغ  شورای اسلامی روستا برای حفظ آثار فرهنگی با ارسال اعتراض نامه ای به اداره اوقاف شهرستان برای رفع  بحران فروش آب‌انبارها خواستار اقدام جدی اداره اوقاف شده است. به نوشته این سایت اداره اوقاف شهرستان گراش آب انبارهای موقوفه دهستان فداغ را بدون اطلاع مردم و شورای اسلامی و دهیاری فداغ به اشخاص حقیقی  می‌فروشد. این آب انبارها به همراه حریم آن واگذار می‌شود.

در نامه شورای فداغ آمده است: «اخیراً مشاهده می‌شود افرادی با سوء استفاده، مبادرت به تصرف زمین‌های اطراف آب انبارها (برکه) در محدوده روستا می‌نمایند و در این راه با تزویر، موفق به جلب نظر و همکاری آن اداره محترم –بدون هماهنگی و استعلام از دهیاری – شده‌اند.»

به نظر شورای اسلامی فداغ این اقدامات فاقد وجاهت قانونی و شرعی است و  همچنین باعث تنش شدید در بین اهالی و همچنین به هم ریختگی بافت روستا گردیده است. شورا درخواست کرده است: «از واگذاری و اجاره آن به اشخاص حقیقی اجتناب شود و در صورت لزوم با نظر شورای اسلامی (با توجه به اصل ۱۰۳ قانون اساسی ) آن هم برای مصارف عام المنفعه و عمومی اقدام نمایید.» (متن کامل نامه)

همایون جهان‌پناه از سوی شورای اسلامی فداغ و محسن باقری دهیار فداغ امضا‌کنندگان این نامه هستند.

حجت‌الاسلام زین‌الدینی رییس اداره اوقاف گراش در مورد اعتراض شورای فداغ معتقد است بیشتر به خاطر عدم اطلاع آقایان سوء تفاهم پیش آمده بود که رفع شد.  زین‌الدینی به خبرنگار گریشنا گفت: «قبلا حدود ٢٠٠متر زمین با هماهنگی و استعلام بنیاد مسکن و نامه شورای سابق فداغ واگذار شده بود. آقای جهان‌پناه به اداره آمد و نامه ها را دید و قانع شد.بحث آقایان این بود که اگر زمینی می‌خواهد واگذار شود به شورا واگذار شود که عوایدی هم نصیب شورا بشود. خوب آقایان تازه آمده‌اند و زیاد در جریان مسائل نبوده‌اند.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. اداره اوقاف که هر جاهی که بدونه زمین یا اب انبار رو به وقف دادن میفروشه .زمین ما که به ابا اجداد ما تعلق داشته و به امام داده بودن به شخص دیکری واکذار کردن ولی شکر خدا با شکایت به دادکاه این زمین سر حق قانونی خودش ثبت شد. من نمیدونم اوقاف جرا زمین ها وقف شده رو به ادم های ثروت مند واکذار میکنه به جه حکم خداهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top