بستن

آخرین شب هزار و یک شب در تالار فردوسی لار

گریشنا: گروه سایه نمایش شب هزار و یکم بهرام بیضایی را در تالار فردوسی لار به روی صحنه می‌برند.

علیرضا عندلیب از مدرسان ادبیات دانشگاه‌های منطقه کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد. عندلیب در مورد ویژگی‌های نمایش بیضایی می‌گوید: «نمایشنامه شب هزار و یکم نوشته‌ی بهرام بیضایی روایت تازه‌ای از اساطیر ایران باستان و اسطوره ضحاک ماردوش است. در این نمایش شهرناز و ارنواز خواهرانی هستند که هزار شب برای پادشاه داستان گفته‌اند و با این ترفند هر شب جوانی را از مرگ رهانیده‌اند. همانطور که می‌دانیم این نقشی است که شهرزاد و خواهرش دین آزاد (دینار زاد) در داستان هزار و یک شب داشته‌اند. بدین ترتیب در این نمایش این دو داستان در هم می‌آمیزد و گویی به ریشه اصلی و باستانی آن پیوند می خورد. بیضایی به یکسان بودن ریشه های اسطوره  ضحاک و داستان بنیادین هزار و یک شب در کتاب های ریشه یابی درخت کهن و هزار افسون کجاست، پرداخته است و نگارش این نمایشنامه با زبان فارسی سره مکمل پژوهش‌های وی در این زمینه محسوب می‌شود.»

علیرضا عندلیب با همکاری دست‌اندرکاران گروه تاتر سایه این نمایش را از ۱۰ تا ۲۰ مهر ماه اجرا می‌کند. مسعود زرگری، رقیه ارشادی و شیوا منتظری بازیگران این نمایش هستند. عندلیب امیدوار است با پیوند بازیگرانی از نسل پیش و جوانانی از تاتر امروز روی صحنه تالار فردوسی لار به این نمایش جان ببخشد.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. واقعا به آقای عندلیب تبریک میگم واسه کارگردانی این کار،و همچنین بازیگران خوبی که انتخاب کردند و شیوا منتظری چهره بسیار زیبایی است واسه دختر شاه و همسر ضحاک ماردوش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top