بستن

پیگیری مردم برای ادارات کل در لار/ جعفرپور فراخوانده شد

درخواست‌های مکرر مردم لار برای اطلاع از سرنوشت راه‌اندازی دو اداره کل جنوب فارس در لار باعث شد جمشید جعفرپور برای پاسخگویی به مردم به لار سفر کند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جمشید جعفرپور به نقل از وبلاگ رویداد لارستان بزرگ دکتر جمشید جعفر پور «نماینده مردم لارستان،خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی » صبح امروز ۲۸ مردادماه در میان مردم معترض حضور یافت و درباره آنچه از وضعیت اجرایی شدن مصوبه اداره کل جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت جنوب فارس به مرکزیت لارستان گذشته است،سخن گفت.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن تقدیر از احساس مسئولیت مردم،گفت:به دلیل دستور مجلس برای رای اعتماد به وزرا، بسیاری از امور از جمله ارتقاء دو اداره کل جنوب فارس که نیاز به برخی هماهنگی‌ها از وزارتخانه مربوطه دارد روی زمین باقی مانده بود.

لادستان نوشته است: نماینده مردم معتقد بود که اردوکشی خیابانی راه به جایی نخواهد برد. جعفرپور وعده داد باز هم دو هفته دیگر به لارستان می آید و دوباره به مردم گزارش خواهد داد؛ و باز هم مردم باید در انتظار بنشینند…

می‌خواهیم صدای‌مان را به گوش مسئولین برسانیم

حضور جعفرپور در پی تجمع روز یکشنبه ۲۷ مردادماه برخی از افراد در جلو فرمانداری و بعد جلسه فرماندار لارستان بود. لادستان از این جلسه گزارش داده است: 

فرماندار لارستان: گفت که مصوبه هیئت دولت به جای خود باقی و محترم است اما اجرایی شدن آن بر خلاف مصوبات ارتقاء فرمانداری ویژه جهرم و فسا زمان بَر خواهد بود.
امیری سعی داشت مردم را آرام کند و در این راه هم موفق بود، او از اینکه مردم لارستان تا کنون صبوری کرده اند تشکر کرد و گفت اجازه دهید کارها از مجاری قانونی و با صبر و حوصله توسط نماینده محترم و در صورت لزوم فرمانداری پیگیری شود.

به نوشته لادستان در این تجمع خواسته زیر مطرح شده است: «وقتی مصوبه هیئت دولت برای فرمانداری ویژه جهرم و فسا اجرایی میشود؛چرا مصوبه هیئت دولت برای دو اداره کل جنوب فارس روی زمین مانده است؟ » مصوبه ارتقاء دو اداره کل جنوب فارس متعلق به ۱۹ تیرماه بوده و مصوبه ایجاد دو فرمانداری ویژه ۱۰ مردادماه، بنابراین مردم حق دارند که در جستجوی مصوبه خود به فرمانداری نیز سرک کشیده و گاهی صدایشان نیز بالا برود.

در ادامه این جلسه صمیمانه منیری مشاور نماینده مردم لارستان لب گشود. او از حساسیت مردم تشکر کرد و گفت: نمیانده مردم به احترام شما فردا به لارستان می آید و از نزدیک میتوانید با او سخن گویید.

63 نظر

  1. گریشنای عزیز لطفا تیتر خبر رو اصلاح کنید.این تیتر ممکنه این شائبه رو ایجاد کنه که مردم منطقه پیگیر هستند. لطفا بنویسید پیگیری مردم شهر لار برای ادارات کل در لار تا مشخص باشه که فقط مردم شهر لار پیگیر ادارات استعماری‌شون هستند نه مردم منطقه.

  2. عزیزان گراشی فکر نکنند چون خودشان مخالف استقرار ادارات کل درلار هستند،بقیه مردم منطقه هم مخالف هستند.مردم منطقه از خدا می خواهند که ادارات کل در منطقه مستقر شود تا راهشان برای پیگیری امور اداری کوتاه شود.چرا ما باید تاوان مشکل شما با لاری ها را بپردازیم؟شما با این کارتان دارید ظلم بزرگی به مردم تمام منطقه می کنید وزمینه انزجار هرچه بیشتر مردم را از گراش فراهم می کنید.

  3. فرمانداریهای وی‍ژه جهرم و فسا اجرایی شد چونکه از مبادی قانونی و کار کارشناسی شده انجام شد و ادارات کل لار بر زمین ماند چونکه یواشکی و بدون هماهنگی با وزرات خانه های مربوطه انجام شد مشتندات آن به شرح زیر می باشد یه سر بزنید تا ببینید چه خبره :
    http://terakmeh.com/1392/05/28/%D8%A7%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9

    1. واقعا مقال جالبی است.خودش از ادب صحبت کرده واز یک طرف مردم لارستان را بی ادب و غیر منطقی فرض کرده.نویسنده این مقاله سطح پایین را طوری نوشته که انگار فکر میکنه مردم لامرد همه علامه دهر و عالم ربانی و مردم لار همه بی ادب هستند.واقعا توهین به ماست.حالا مردم گراش دوست دارند همچنان بی این رویه ادامه دهند.

  4. بنام خدا:
    برادر عزیز م آقای صادق اردی
    با سلامٰ بر فرض اینکه شما واقعا اردی باشید چون در جای دیگر ی هم پاراگرافی نوشته بودید. من خودم به ارد سری خواهم زد و چنانچه کم کاری انجام شده و مقصر هر که باشد ما او را محکوم می کنیم. فقط شما در ۱۰۰ سال گذشته کاری که لاری ها برای ارد انجام داده اند چند نمونه آن مثال بزنید. اگر منطقه با ارتقاء ادارات ذکر شده مخالفت می کنند بخاطر اینکه لاری ها زمینه سازی می کنند برای استان شدن بهر قیمتی که شده به مرکزیت لار.
    فکر دیگری باید کرد.

  5. ۱-واقعا بعضی دوستان چرا مواضعی بدور از فکر و منطق میگیرند.وقعا تاسف آور است که بعضی از اهالی گراش حالا خارج از بحث کارشناسی یا غیرکارشناسی بودن این مصوبه آن چنین رفتار ناشایستی از خود نشان میدهند و با آن مخالفت میورزند وکل مردم منطقه از جمله خودشان را از این فرصت بزرگ محروم میسازند.خداوکیلی شما نگران هستید که مصوبه غیرقانونی باشد.
    ۲- میخواهید ثابت شود که حق لار ضایع شده است یا گراش و شهرهایی که روزی جزئی از لارستان بوده اند لطفا لینک زیر را بخوانید.
    http://www.sohbatenow.ir/news.php?id=7902

    با این اوصاف شما بگویید این همه مغایرت قانونی در شهرستان شدن لامرد و مهر و گراش و… که موجب از هم گسیختگی منطقه شده ولار تا حالا به غیر از گراش برای همه آنها سکوت کرده.چه چیز را میرساند.رفتار لار با گراش به خاطظر اقدامات نادرست نماینده آن زمان بوده است.

    در ضمن استلال و معرکه گیری های سایت تراکمه اینقدر مسخره ویک جانبه است که ارزش بحث را ندارد.ایشان در این نوشته مردم لامرد را انسان های منطقی و ایده آل و مردم لار ولارستان را بد دهن وبی ادب خطاب کرده اند.درضمن فقط کامنت هایی که در زیر این نوشته سایت تراکمه است را بخوانید به سطح پایین وغیر منطقی بودن آن وجوسازی مسخره این سایت پی میبرید.چند تااز دوستان به راحتی جوابشان راداده اند.

    1. ربطی به اقدامات نماینده نداشت.اقدامات نماینده کاملا درست و بجا بود و همزمان ارتقاء لار را نیز پیگیری میکرد.اگر هم آقای حسنی حرف تندی زدن جواب تندی شما رو دادن چون شما اول شروع کردین به بد اخلاقی و فحاشی. اون زمان اعتراضات شما به خاطر کینه و دشمنی و ترس از دست رفتن منافع تون بود. میخواستین گراش مستعمره شما باشه و تا جایی که میتونید غارت کنید.

      1. ۱-شما مثل اینکه اصل مطلب را در کامنت من درست نخوانده اید.
        ۲-آن کسی که سعی داشت اداره کل راه و شهرسازی لار را که سالیان دراز سابقه دارد به اداره کل راه و شهرسازی جنوب فارس تغییر دهد چه کسی بود؟
        ۳-اگر واقعا نماینده گراش ارتقا لار را پیگیری میکرد،پس آن اعتراض های مردم لار برای چه بود؟لار این ارتقا فرمانداری ویژه را به خاطر پیگیری مکرر مسئولان و بزرگان شهر لار گرفت.
        ۴-همین شهر لامرد که الان شما با آن همراه شده اید.بروید بپرسید که هنگام ارتقای شهرستان مهر چه اقداماتی به مراتب بدتر از لار از خود نشان دادند.
        ۵-جالب است که هرکس با شما مخالفت ورزد به لار و منطقه لار ربطش میدهید.
        ۵

  6. ادارات کل جنوب فارس به مرکزیت لار حق ماست و اصلاً کوتاه نمی آییم..اگر لازم باشد مغازه ها را تعطیل می کنیم و به خیابان ها می آییم و حقمان را می گیریم..واقعاً یک وقت نشد یه امتیاز بدون هیچ دردسری گیرمان بیاید همش باید اعتراض و پیگیری کنیم

  7. آقای وقارفرد عزیز،برادرخوبم، مشکل اصلی ما اردی ها با شما گراشی ها این است که:متاسفانه عینکی بر چشمان دلتان زده اید که متوجه واقعیات نمی شوید.عده ای دور هم می نشینید وبرای خود می بافید وهمان بافته های فکری خودتان را واقعیت محض می انگارید ودیگران را حتی اهالی توابع شهرستان گراش را آدم حساب نمی کنیدتا چه برسد به لاری ها که به قول خودتان مشکل تاریخی با آنها دارید.
    ضمنا اینقدر بدبین نباشیدمومن! واقعا اردی هستم. اگرباورتان نشد هرجور دلتون خواست بپرسید وامتحان کنید تا خیالتان راحت شود.
    امیدوارم این راه اشتباه راعزیزان گراشی آنقدر ادامه ندهند که فردا در پیشگاه خدا وخلق خدا شرمنده شوند وقابل جبران نباشد.
    خدا همه مارا هدایت کند.ان شاءالله.

    1. اقای صادق اردی برو توی ارد بکرد ببین جند درصد از اردی ها اصل از همان خاک ارد هستن .اصلا تو تاریخ ارد رو میدونی میدونی ارد رو جه کسانی ارد مردن اصلا منو میشناسی کی هستم اکر شناختی معلوم میشه که اردی خالص اصلی وکرنه نشون دهنده اینه که از همان شهر لار هستی

      1. در جواب امانی
        اقا صادق اردی نظر شخصی خودش را بیان کرده . دلیلی ندارد که به شما جوابگو باشد . شما کی هستی .؟ …. به خودش اجازه می دهد تا دیگران را سین جین کند . تو کی هستی ؟ بنده ای مثل همه بندگان خدا .

        1. اقا یا خانم شما من همین امانی هستم به تو هم مربوط نمیشه من کیم.این لاری ها از همه اسم شهرا استفاده میکنند بخاطر اینکه بکن ما تمام شهره بش سر ما هستن .بس شما زحمت بکش ای تو هستی هستی هستی نکن .وقتی با اسم کامل امدی خودت رو محرفی کنی میکم من کی هستم.مردم لاری ها هم بنده خدا هستن بس جرا دست شیطان رو از بشت بستن جرا همه طرقی ها رو برای خودشون میخوان جرا فقط به دنبال زدن توی سر شهرهای دیکه هستن یعنی لارها معصوم هستن یا فرشته

        2. در جواب امانی .
          هروقت در حد و اندازه ای سایرین حرف زدی . و برای من ثابت شد که از دیگران کمتر نیستی خودم را به شما معرفی می کنم . البته من نیازی ندارم که تورا بشناسم .

        3. ۱.سایرین از لار شاید خیلی ضربه نخورده باشن ولی من از بخاطر لاری ها کل اموال حدم به تاراج رفت.۲. خیلی هم خودت رو بالا نکش از حرف زدنت نشون دادی که از همین شهر لار هستی که خیال میکنی که هنوز مردم تو سر خور شما هستن ولی اینو بدون من برام فلاقی نمیکنه تو منو بشناسی یا نشناسی .من فقط تنها میخوام خدا مرا بشناصد که شناخته و شما لاری ها هم که غیر از مردمان عزیزشان بقیه دیکر شیطان هستید که فقط به منافع خودتان نظر دارید نه دیکران.بس افتاد

        4. در جواب امانی
          از یک طرف می گویی( کل اموال حدم به تاراج رفت) از طرف دیگر می گویی لاریها توسرخور هستند . معلوم نیست کدام طرف تو درست است . وقتی اموال جدشما به تاراج رفته این معنی را می دهد که شما تو سری خور هستی .
          ناراحت نباش حالا بزرگ می شوی یاد می گیری چطور از اموال شخصیت محافظت بکنی . در ضمن فراموش نکن که در هر شهری ادمهای خوب و ادمهای بد در کنار هم زندگی می کنند . خوب و بد نسبی است .

        5. دچار کج فهمی هم که هستی. آقای امانی گفتن لاری‌ها خیال میکنن هنوز مردم تو سری خور اونا هستن. یعنی لاری‌ها مردم رو تو سری خور فرض میکنن.
          اینکه اموال جد ایشون به تاراج رفته یعنی ایشون مورد سرقت قرار گرفتن.به نظر شما سارق مقصر و گناه‌کاره یا مال باخته. سارق قدرت دستش بوده به زور اموال جد ایشون رو برده. مثل الان که لاری‌ها قدرت دستشون بود و بودجه توابع از جمله گراش رو تاراج میکردن.پس راه تو سری خور نبودن اینه که زیر بار ظلم نریم و نزاریم ظالم قدرت بگیره.ینی همین کاری که ما گراشیا و لامردیا میکنیم.پس شما هم اگر دنبال عدالت هستی در کنار ظالم نمان و با مظلوم هم صدا شو.

        6. در جواب مجید
          مال خودت را سفت و سخت بگیر و به هیچ کس نگو دزد . به بیان دیگر درب خانه ات را محکم قفل کن و به کسی نگو دزد . امانی طوری کامنت می نویسد که باید شخصی مثل شما پیدا بشود تا ان را توضیح دهد . شده قضیه ملا . پس مشکل از اینجانب نیست . در ضمن مسایل و مشکلات شخصی را به جمع ربط نده .

        7. اقای یا خانم شما
          من وقتی این حرفها رو میزنم برمیکرده به تاریخ کراش به جنک دولت با کراش که شما لاری ها با کمک به حکومت به کراش حمله ورد شدین .این منطقه ارد هم خیلی از اراضیش تعلق به ابا جد من داره که ساکن اونجاه بوده . من قضیه شخصی ندارم شما لاری ها فقط به فکر تجاوز به خاک کراش هستین طبق قانون باید بال سرخ به کراش بدن ولی شما لاری ها حاظر نیستین که این قانون اجرا بشه . مسئولین لار هبج وقت نمیخوان کراش به حقش برسه .شما لاری ها نشون دهنده این بودین که از مهمان با تیر تفنک استقبال کردن.در شهرستان شدن کراش همین نیرو انتظامی لار بود که به خاک کراش حمله کرد که اولین کسی هم که تیر مشکی بهش خور من بودم شما لاری ها وقتی بفهمید نمیتونید حق مردم رو ضایع کنید توسل به تفنک و ظور میشید تاریخ قبل او حال نشون داده و سلام دیکه بحث کردن با ادم های که اصلا مفهوم حرف رو نمیفهمند فایده نداره

      2. در جواب امانی
        گراشی ها هم به نامردی زبان خواجه رضای خوری که در چنگشان گرفتار بود بریدند. در ضمن برو مدرسه تا کمی انشا و املایت بهتر بشه به روی خودمان نمی اوریم و لی غلط املایی زیاد داری .

        1. اری هر کسی در برابر شماایستادگی کند (…) حساب می‌شود ولی تو و ابا اجدادت و امسال اجدادت (…).
          ۲ انشا دل کفتن بهتر از انشال جهار تا (…)
          ۳ اکر غلط املاء دارم به خودم ربط دارد تا به تو ادم (…)
          ۴ اینو بدون غلط املا داشتن بهتر هست از اینکه (…) باشیم مثل شما و امسال شما که حرف زدن بلد نیستین که تا و وقتی فهیمیدن طرف حق کوهی میکند با لعن لیاقت لار جد باش حرف میزنند
          ۵.کراشی جماعت هیج وقت نامرد نبودن
          ۶ حالا بشینید که ادارات کل بهتون بدهن

  8. صادق اردی جان نیازی به تعیین تکلیف و سفارشات شما نیست شما به همان بلواری که بعد از قرن ها یک نماینده گراشی از بودجه دو درصد نفت و گاز براتون گرفت ببالید و اینقدر سنگ لاری ها رو به سینه نزنید اگه همه چی حق بود که باید به مردم میدادند پس اوز و بیرم باید طبق مصوبه به گراش داده میشد

    1. گراشی عزیز!
      شما ازعرایض بنده خیلی اشتباه برداشت فرمودید: نه سفارش وتعیین تکلیف کرده ام ونه سنگ لاری هارا به سینه زده ام،بلکه چند کلمه حرف حق زده ام که به خاطر بی اطلاعی حضرت عالی یا هردلیل دیگر که به خودتان مربوط است باب طبع شما نشده وناراحت شده اید.ماباید تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشیم وتلاش کنیم که ظرفیت خودمان را بالا ببریم تا به واقعیات دست پیدا کنیم.راجع به قضیه بلوار که اشاره فرموده بودید،از شورای اردپرسیدم،نظر شمارا شدیدا رد کردندواعلام نمودند که بودجه احداث بلوار که درچند مرحله اجراشده،از محلی دیگر غیر از آنچه نوشته اید تامین شده است .ضمنا اظهار داشتند که سندومدرک هم دارندکه اگرلازم شد ارائه خواهد گردید.

    2. جناب گراشی واقعا بالیدن دارد وقتی گراشیها آب اشامیدن که بماند آب آبتنی برای غسل جمعه هم نداشتند وصبح جمعه که میشد بنو ارد از گراشی جای سوزن انداختن نبود در ارد ۱۱ چشمه جاری داشت وگندم وپنبه وذرت سیفیجاتش اقصی نقاط فارس را پرکرده بود ووقتی گراش درمانگاهش در خیابان درمانگاه اتاقی خشتی بود ارد دارای بیمارستان با تخت بستری بود ووقتی شهرستانهای اطراف یک وجب اسفالت نداشتند تمام کوچه های ارد آسفالت بود و……… میگی نه برو بپرس چون پرسیدن عیب نیست ومقدمه توسعه است عزیز همشهرستانی همه این افتخارات با اقدامات ظالمانه شما از مردم ارد دریغ شد متاسفانه

    1. جناب (نام شما…)ی محترم:
      اول: سلام علیکم.
      دوم:منظورتان از جمله« من نمیدانم ازکجاتغذیه می شوید» را متوجه نشدم. البته من بنده خداهستم و روزی خدا را می خورم.
      سوم:قضیه تعصب در تابعیت از لار در مکاتبات را هم متوجه نشدم. ای کاش مصداق ذکر می کردید.

    2. آره لابد میخواهید بگویید از لار تامین میشودهمان توهمی که همیشه تاروپود اندیشه متعصبانه تان را گرفته نه عزیز از جیب باز گراشیها تغذیه میشئد البته اگر از دست شهرستان دوستتان چیزی بیفتد

  9. بنام خدا:
    برادر صادق اردی سلامٰ
    پدر بزرگ و پدر من حدود ۱۶ سال در ارد زندگی کردند و بنده نیز با ارد آشنائی کامل دارم و مردم ارد را بخوبی می شناسم.
    شعار مردم منطقه
    “ما نه لاری هستیم و نه لارستانی بلکه پارسی هستیم و از دیار پارسیانیم”.
    با مید روزی که منطقه ای آبادٰ آزادٰ و مستقل داشته باشیم. که فردای تاریخ فرزندانمان و نوه هایمان بما افتخار کنند و ببالند که روزی افرادی مثل صادق اردی ها بودند که زمینه ساز مدینه فاضله ای برای ما شدند.

    1. سلام برحسن آقای عزیز وخاندان بزرگوارتان.
      بنده وهمه مردم ارد به پدر،پدربزرگ وعموهای عزیزتان ارادت داریم. مردم ارد آنقدرخاطره خوب ازخانواده بزرگوارشما دارند که حاج امان الله،حاج فرج الله،حاج ذبیح الله و…را اردی وازخودشان می دانندوهمیشه از همه به نیکی یاد می کنند.
      آنچه موجب شده که بنده دراین فضای مجازی مزاحم وقت عزیزان شوم وچند کلمه ای به تذکر حقایقی بپردازم احساس تکلیف درپیشگاه خداوند است وبس. امروز زمان به سرعت در حال گذر است واوضاع به نحوی پیش می رود که اگر گراشی های عزیز به خود نیایند وازاین رویه اشتباه دست برندارند فرصت جبران تکرارنخواهد شدواین ضایعه بزرگی که به همه منطقه وار خواهد شد درتاریخ به نام گراشی ها ثبت می گردد واین برای عزیزان گراشی با آن همه سوابق نیک جای تاسف است…

    2. عزیزان وقارفرد رااردی الاصل میدانیم واصالتشان هم انها را چون برخی وانمی دارد که کتمان حقیقت کنند وبیا آن را موجب کسرشان خود بدانند بلکه اینگونه با افتخار بیان میکنند همین این خاندان را بین همه بالاخص همه اردیها عزیز تر از بقیه کرده وجای جای ازد منزل حود آنهاست

  10. آقای حسین وقارفرد گراشی!
    شما که آدم تحصیل کرده ای هستی،بهتر نیست منادی وحدت در منطقه باشی برادر من؟!
    شما که آبادانی میخواهی بهتر نیست آن را برای کل منطقه از جمله لار بخواهی عزیز من تا شاهد این رفتار های واکنشی از دوطرف نباشیم.آیا بهتر نیست پیشرفت لار را نیز همچون کل منطقه به رسمیت بشناسی؟!
    تا دنیا دنیا بوده مردم منطقه به لارستانی بودن خویش افتخار میکرده اند واین تناقضی با پارس بودن ندارد.لار ما تکه زمینی از خاک مقدس لارستان است و لارستان قطعه ای از خاک مقدس ایران.شما با لار مشکل داری با لارستان که مشکلی نداری.
    یادمان باشد که:
    “”هرکجا برکه ای نشسته بخاک
    گویی آنجاست مرز لارستان
    لارستان لارستان است ولو ده فرمانداری و شهرستان در آن تاسیس شود.
    گویش مشترک ،فرهنگ مساوی و موازن، آداب نیک و همسان و دهها نقطه مشترک باعث جدائی این مردم نخواهد شد .””
    انشالله
    شما که به مستقل و آزاد بودن گراش افتخار میکنی بهتر نیست که حق پدری لار به عنوان یکی از۴۹شهرستان اولیه ایران در سال۱۳۱۶ را یک حقیقت انکار ناشدنی بدانی.توجه شود که پدری لار منافاتی با استقلال و پیشرفت گراش نخواهد داشت بلکه همین است که بدانیم ذر بعضی ارتقاهایی که لار پیدا میکند گراش هنوز از تمام جهات خیلی فاصله دارد تا بگوید به من هم باید چنین ارتقاهایی برسد مثل ادارات کل و یا استان شدن.انسشان بایستی واقع بین وحقیقت بین باشد.اگر اینطور باشد لار نیز در تمام ارتقاها و پیشرفت های گراش دوست وهمراه او خواهد بود.لار و گراش با هم پدر کشتکی که ندارند.
    ————-
    آقای مجتبی امانی عزیز وگرامی!
    آیا بهتر نیست که برای حق آزادی بیان افراد و مسائل شخصی آنها ارزش قائل شوید!؟
    با اینکه خیلی از دوستان همانطور که میگویند با اسم کوچک حقیقی خود آمده اند.اما مگر چه اشکالی دارد افراد با اسم مستعار کامنت بزنند.شما به مطلب و نوشته ی فرد توجه بفرمایید دوست خوب.
    شاید شما زیاد در دنیای مجازی حضور ندارید و گرنه بسیاری از صاحب نظران این عرصه نه تنها بر اسم مستعار ایرادی وارد نمیکنند بلکه یک امر طبیعی میپندارند.دلایل منطقی هم دارند.یکی از مهمترین آنها این است که در شهرهای کوچک تر بدلیل حضور منتقدان و شناخته شدن افراد در جامعه افراد دوست دارند مورد انتقاد در خارج از این فضای مجازی واقع نگردند.دوست دارند راحت تر در بین مردم حضور یابند.والبته دیالوگ و نظر شخصی خودشان را آزادانه و مودبانه در فضای مجازی بیان کنند.
    ————–
    یادمان باشد به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم.تشکر

    1. اقای مهدی از لار
      ای کاش شما لاری ها معنی حقوق یکدیکر رو میدانیستید که نمیدانید
      ما کراشی ها انهای که بخاطر شهر و شهرستان دلشان میسوزد بیشتر میخواهند که در جامع شهرستانی خودشان شناخته شوند نه اینکه مثل لار فقط زیر کاه باشن برای تخریب منطقه هستین

  11. این لاری عجب موجودیست الان که این جوری نفس قلم صحبت میکنه کارش پیشمون گیره همین که راه بیافته…. .و بازم لاری عجب موجودیه میره سایت تراکمه و میگه سایت گریشنا اراجیف نویسه و کسایی هم که کامنت میذارن اراجیفتر مینویسن و میاد سایت گریشنا مینویسه سایت تراکمه اراجیف نویسه و…. میدونی برا چی به این نتیجه رسیده و اون روی سکه شو رو نشون داده ؟چون هر چی زور میزنه نمیتونه گراش و لامرد رو با لار همراه کنه چون مردم کل منطقه از خواب بیدار شدن و استکبار منطقه رو همراهی نمیکنن پس مهدی لار این قدر رو اعصاب ما راه نرو برو تو همون سایت های لار کامنت بذار به به و چه چه کن و بگو عجب دمی عجب پری ماها کلاس دوم رو رد کردیم دیگه گول شماها رو نمیخوریم

    1. آقای محترم!
      من چیزی نگفتم که از آن پشیمان باشم.هرچی هم گفتم نظر شخصی خودم بوده.
      آن هنگام که من درسایت گریشنا مودبانه ومنطقی صحبت میکردم وسعی میکردم به حقوق اهالی گراش احترام بگذارم،بعضی اشخاص از گراش شروع به بد و بیراه و حملات غیرمنطقی به شخص بنده نمودند.اما من از مسئولین این سایت توقع داشتم یک فضای بحث سالم فراهم کند و از انتشار نظرهای توهین آمیز خطاب به بنده خودداری نماید.اینکار به نظر من کاملا بچه گانه و بدور از اخلاق و ادب بود و این را به سایت گریشنا خطاب نمودم که از این رویه پرهیز کند.اگر واقعا من میخواستم به شما گول بزنم و اراجیف باف بودم چرا از همان اسم که در سایت تراکمه استفاده کرده ام در همین سایت هم استفاده کردم.
      چشم ها را باید شست،جور دیگر باید نگریست
      در سایت تراکمه نیز با وجود اینکه فضای مناسب تری نسبت به این سایت درست کرده بود ولی درجایی اقدام به انتشار نظری توهین آمیز کرد که بنده نیز به آنها تذکر دادم که مثل سایت گریشنا عمل نکن و چنین نظراتی را انتشار نده.
      یک نکته جالب توجه هم این است که افرادی که در سایت تراکمه کامنت میگذارند سعی دارند از راه منطق و ادب پاسخ دهند ولی ما در این سایت همواره شاهد شنیدن سخنان کوتاه هستیم که اصلا جوابی مناسب به کامنتهایی که بنده میگذارم نیست.
      دوستان هرکسی میتواند عقده ای و بی ادب باشد،چراکه کار آسانی است.اما میبایست ادب و منطق را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.
      حالا شما دوست دارید به این رویه تان ادامه دهید.

      1. آقای مهدی از لار.اگه میخوای مواضع لاری‌ها نسبت به گراش یادت بیاد خاطرات چهار سال پیش رو مرور کن و وبلاگ صفحه اعتراض به شهرستان شدن گراش رو بررسی کن(البته اگه حذفش نکرده باشین) تا ببینی چه الفاظ رکیک و زشتی و چه توهین‌هایی رو به مردم شریف گراش نسبت میدادن. واقعا که رفتار لاری‌ها در قبال مردم منطقه مخصوصا گراش شرم آور بوده. الان با چه رویی دم از ادب و حق و برادری و همسایه میزنید؟؟ این حرفا رو جایی بزنید که شما رو نشناسن.

  12. کافیه آدم یه سر رفته باشه پلیس ۱۰+ تا تنگ نظری لاریها رو ببیینیه؟بعد از شهرستان شدن گراش هم آدرس رو اینجوری میزد -لارـخیابان گراش؟

  13. خطاب به همه دوستان!
    ۱-دلیل اینکه لار با گراش مشکل دارد دقیقا برمیگردد به برخی اعمال و رفتار خودشان.چند ویژگی برخی از برادران گراشی که من مکررا به آن برخوردم:
    -زود عصبانی میشوید و از کوره در میروید(مثال:آقای امانی بزرگوار)
    -ظرفیت شنیدن صدای مخالف را ندارید(مثال:آقای امانی بزرگوار)
    -به همه چیز و همه کس بدبین هستید(مثال:آقا یا خانم گراشی)
    -همواره ازسوی لار احساس ظلم میکنید که احساس ظلم با خود ظلم متفاوت است(مثال:آقای امانی بزرگوار و آقا یا خانم “من”)
    -مخالفان خود را به باد فحش میگیرید(مثال:آقای امانی بزرگوار)
    -دچار خودبزرگ بینی بیش از حد شده اید.تا جایی که اگر کسی بانیت خیر هم با شما بحث کند,میگید کارش پیشمون گیره(مثال:آقا یا خانم گراشی)
    -رسالت خبرنگاری برباد رفته(مثال:سایت گریشنا)
    -بدون اطلاع و آگاهی وبرپایه یک اتفاق تلخ در گذشته میخواهید جواب دهید وصحبت کنید و بیان درستی هم ندارید(مثال:آقای امانی بزرگوار)
    – چهره های برافروخته با لپ های قرمزو ضربان قلب شدیتر از معمول دوستان هنگام بحث و تبادل نظر(مثال:آقای امانی بزرگوار)

    ۲-واقعا لاریها مانده اند با مردم گراش خوش رفتاری کنند یا بدرفتاری و یا اصلا رفتار نکنند.
    مثال:وقتی نماینده برای شنیدن سخنان مردم عزیز گراش در نماز جمعه این شهر حضور میابد تا مطالبات آنها را بشنود.همه با مشت های گره کرده و سر و صدا حضور اورا خطر و ضرر میپندارند.از طرفی همواره میگویند نماینده برای ما کاری نکرده,به گراش سرنزده,منافع گراش به خطر افتاد و از این شکل اقدامات و صحبت ها که به وفور میشنویم.راستش را بخواهید دوستان تکلیفتان با خودتان هم روشن نیست متاسفانه!!!
    بالاخره برای رفع این مشکلات و رفتار ها باید تغییری در رفتارها ایجاد شود.باید از یک جا شروع شود.تغییر شرایط نیازمند تغییر رفتار دوسویه است.

    1. با سلام به آقا مهدی از لار
      جناب شما فکر کنم خیلی جوان هستید و زمان من که بجه بوده ام نبوده اید که چه کارهایی این لاریها به سر ما گراشیها در آوردند . ما هیچ بد رفتاری با لاریها نداریم و نداشته ایم و آن آقایانی که شما در بالا نام برده اید نشانگر تمام گراشیها نیست. من تا آخر سال دبیرستانم گراش بوده ام و از سالهای زمان دبستان تا دبیرستان معلمهای لاری و در آخر های سال دبیرستان چند تا از معلمهایمان گراشی بوده . و البته همانطور که گفتم یک یا دو نفر ملاک برای شناخت یک شهر نیست ولی از تمام لاریهایی که در دوازده سال معلم من بوده اند فقط چندتاییشان که واقعا معلمهای دلسوزی بودند بقیه پدر مارا در آوردند حتی یکی از آنها من که تمام درسهای علومم خوب بود مرا از یکی از درسها متنفر کرد . چه برسد تشویق.
      در سال گذشته هم که به گراش آمدم رفتم +۱۱۰ و برای تمدید یک گواهینامه پدرم را در آوردند که از آمدنم به لار پشیمان شدم .
      و آن خانم با چجشمان خودم دیدم که هر که آشنا و یا لاری بود با روی باز میپذیرفت ولی وقتی دید گراشی هستم تا یک بعد از ظهر برا یک امضا که شاید دو ثانیه طول نمیکشید معطل کرد. و حتی بلیط خارج از کشور داشتم و بلیطم را از دست دادم .
      خلاصه گراشیها مانده اند که با مردم لاری عزیز و همسایه خوش رفتاری کنند یا بدرفتاری .
      و در ضمن یک جوابی هم از قبلا باید به شما میدادم در مورد کاپیتان فرشاد : برای این اشک در چشمانم جمع شد که بالاخره گراش روزی از زیر یوغ لار بیرون خواهد آمد و تمام سرویس دهی به دست گراشیها انجام میشود و نیازی به لار آمدن نداریم.
      ببخشید من اینجوری جواب شما را دادم ولی چون به سر خودم آمده میخواستم کمی هم از شما همسایه گرامی برایت بگویم.
      خلاصه هر دو شهرستان باید با هم بسازند و با هم اتحاد داشته باشند تا کشوری خوب و سالم داشته باشیم .
      به امید آنروز و اتحاد کامل مردم ایران
      شما هم برادر موفق و سربلند باشید

      1. با تشکر از خواهر گرامی!
        صحبت های شما استدلال های استقرایی است و تنها حکم مثال دارد و این رفتار ها به دید افراد هم برمیگردد.مثلا من بارها در خیلی کارهای اداری اینچنینی مثل گواهینامه و… کارم مدتها گیر افتاده و معطل شده ام ولی چون شهر خودم بوده چنین فکری نکرده ام.
        درمورد سن هم درست حدس زده اید سن من چندان بالا نیست و دانشجوی کارشناسی در یکی از رشته های مهندسی هستم.
        کار راه نینداختن به یک عرف در برخی ادارات جامعه ما تبدیل شده.به همین دلیل است که میگویند میانگین ساعت کاری مفید یک کارمند ایرانی۲۰ دقیقه ولی یک کارمند ژاپنی۸ساعت است.
        در ضمن با وجود اینها برخی صحبت های شما راقبول دارم.نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود.

        زیاده جسارت است:مهدی

    2. اقای مهدی از لار
      امام حسین به ما اموخت که هیج وقت جلو ظلم کمر خم نباید کنید
      وقتی حق ما کراشی ها رو نمیدن باید بکم جشم عزیز دل شما راست میکید نه اینجور نیست
      یادتون رفت اون اقای سیدی که سیکار میکشید و جه فحش های به اقای حسنی دادن شما لاری ها فقط بلدین با کلمه بازی کنید
      وقتی اقای جعفر بور میخواهد به شهرها سر بزند که ببیند جه کسانی خادم هشتن ولی هیج وقت مردم خادم نمیشوند این حرف رو امام خمینی کفتن که نمایندها خادم ملت هستن
      یادتون رفت که با جه لعنی در نماز جمعه به اقای حسنی و مردم کراش فحش دادین
      هر وقتی لاری ها تغیر کردن ما هم تغیر میکنیم
      فکر کنم شما باید از طرف اقای جعفر بور نماینده شده باشید که هم در سایتهای کراش این جور حرفهای میزنید هم در سایت لامرد
      ما کراشی ها اینقدر وجود هستیم که اجازه میدهیم که در رسانه های کراش مخالفان هم حرف بزنند نه مثل سایت لار که هر کسی مخالف لار باشد رو اجازه بخش کردن نمیدهند
      ما حصبانی میشیم یا ان اقا یا خانم شما که وقتی فهمید دیکر جوابی برای دادن نیست جیزی که لیاقت خودش و امسال خودش هست به ما ربیط داد

      1. امانی جون! دمت گرم که خوب حال مارو میگریا!

        من نمیدانم چطور به شما ثابت کنم که بابا جان والا بلا من نه نماینده کسی هستم ونه نیت وقصد بدی دارم.
        با وجود تمام حرف های پرحاشیه وبحث برانگیزت،بدلیل سادگی و لفظ وکلام شرین وبامزه شما،حس خوبی نسبت به شما دارم.

        راستی فارغ از بحث های گراش ولار و به عنوان دو انسان میخواستم ازات سوال کنم که چرا بعضی جمله هات شکل نامناسبی داره و جمله بندی مناسبی نداری.نکنه با موبایل سونی اریکسون داری کامنت مینویسی دوست عزیز؟

        دوست عزیز خیلی فشار و استرس به خودت وارد نکن.در فضای مجازی کسی نیست که بخواهی یقه اش را بگیری وعصبانیت در جایی که هیچکس شمارا نمیبیند بی فایده است ونوعی خود آزاری است.یک لیوان آب خنک بنوش وبه نظر من حتی این بحث ها برای ما که مسئول نیستیم نباید حکم حالگیری از خودمان را داشته باشد وبه نوعی هم بحث کنیم و هم خوشحال باشیم واز زندگی لذت ببریم.زندگی ارزش خیلی از تنش ها را ندارد.

        در مورد بازی با کلمات از جانب بنده نیز خدمت شما عرض کنم که بنده نویسنده و دست به قلم هستم و کلا اینگونه صحبت کردن صحبت عادی من است که از بزرگان خویش آموخته ام.
        من اهل ادب و ادبیات وشعر نیز هستم وکلا به هنر و ادب وفرهنگ علا قه مندم.

        1. من نه فشار به خودم میارم نه جیزی دیکه اصلا لار در حدی نیست که من بخاطرش خودم رو نارحت کنم ما حق خودمان رو میخواهم و خوایم کرفت
          نویسنده همیشه دنبال تخیر هست که حرف راه به خوانندش به ضور که شده تلعق کند ولی وقتی خواننده باهوش باشه میتونه در این حرفها حرفهای رو بیدا کند که فهمید نویسند با جه لعنی میخواهد حرف بزند
          و در جوابی که به دانشجو دادید که من ادم تند خو هستم کاملا شما اشتباه میکنید اکر من تند خو بودم مثل شما به لعن تمسخر جواب میدادم تمسخر کردن افرد نشان دهنده این هست که ادم با حرف نمیتواند جواب بدهد بخاطر همین راهی جو تمسخر و از زیر حرف فرار کردن ندارد.من اینجاه این حرفها رو نمیزنم که مسئولین بیایند کوش بدن من این حرف ها رو میزنم که شخصی مثل شما م کسانی که هنوز فکر میکنند که مردم کراش ان مردمان جندین سال قبل هستن که با یک حرف شیرن لاری ها خام میشوند نیستن حال زمان تغیر کرده حال زمان حق کوهی هست و حق خواهی نه مثل لار ظلم کردن

    3. همیشه مواضع ما نسبت به لار دفاعی بوده و مواضع لار تهاجمی.ایستادگی در مقابل ظالم واجب است. ما با لار کاری نداریم. این لاری‌ها هستند که میخواهند بر دوش ما سوار شوند تا به نان و نوایی برسند.ما اشتباهی در مورد لار مرتکب نشده‌ایم که اینک نیاز به تغییر رفتار داشته باشیم.ما فقط در مقابل ظالم مقاومت کرده‌ایم و خواهیم کرد.

      1. مجید جان!
        مواضع گراش دفاعی؟
        مواضع لار تهاجمی؟
        لاریها نیز برعکس این را فکر میکنند.میتوانی صحبت هایت را روشنتر بیان کنی؟
        ظلم یا احساس ظلم؟
        ارتکاب اشتباه؟

    4. آقا مهدی سلام
      اول که پیام هات رو خوندم فکر کردم منطقی هستی و گفتم خدا رو شکر یه لاری با منطق هم دیدیم بالاخره ،ولی…
      چند نکته:
      ۱) شما چه جوری در فضای مجازی چهره برافروخته آقای امانی را می بینید؟؟؟!!!
      ۲) احساس ظلم گراش از ناحیه لار، یک کار عقلی و منطقی است. چون که از قدیم گفتن« آدم عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه»
      ما چندین بار به احترام اینکه لاری ها از نسل آدم ابوالبشر هستند و نه … گزیده شدیم و باز هم اعتماد کردیم. اما بعد فهمیدیم همان اعتمادهای اولیه هم نیازی نبود.
      ۳) و اما در مورد حضور جمشید جانتان در نماز جمعه گراش. یادمان نرفته زمانی که آقای حسنی قصد داشتند در نماز جمعه لار برای مردم صحبت کنند با چه نوع برخورد و تحدیدی از جانب این شهر به ظاهر فرهنگی مواجه شدند تا آنجا که به ذلیل مسایل امنیتی امکان حضور ایشان نبود و به عبارتی شما لاری ها نگذاشتید حتی در نمازجمعه تان حضور پیدا کند، چه رسد به سخنرانی!

      همیشه گفتن طبل خالی تر صداش هم بیشتره. حالا قضیه لار هم همینه…
      والسلام

      1. دانشجوی عزیز!
        ۱-تمثیل برای جناب امانی یک جمله ی ادبی است که به راحتی میتوان از نوع نوشته فرد در ذهن خود تصور کرد.
        ۳-آن رفتار لاریها با نماینده اهل گراش دوره قبل مجلس بعد از برخی عملکرد و اقدامات ایشان بود ولی رفتار های گراشی ها قبل از شروع کار واقدامات نماینده کنونی.این دو رفتار کاملا متفاوت وغیرقابل مقایسه است.
        متشکرم

  14. برای مسئولان سایت های گراش متاسفم که هر نظر توهین آمیز را منتشر می کنند و ادعای آزادی دارند .دوم، سایت های لارستان بزرگ سایت های الکی نیستند که هر نظر چرتی را منتشر کنند.افتخار می کنیم که لارستان بزرگ چندین سایت و وبلاگ خبری فعال هستند.در ضمن از این به بعد که توقع رفتار احترامانه ندارید..

    1. منطق لاری رو ببینید. وقتی یه دیدگاه مخالف نظرشون باشه میشه نظر چرت و اجازه انتشار نداره. از یه طرف دم از آزادی بیان میزنن و ادعای مردمی بودن و انتقادپذیر بودن دارن و از طرف دیگه تاب شنیدن چند کلمه حرف حساب ندارن. هر کامنتی علیه لار ولو مودبانه و منطقی باشه به هیچ عنوان تایید نمیکنن و حذفش میکنن. وای به حال روزی که خرشون از پل بگذره و اداره کل یا استانداری بهشون بدن.شما که کوچکترین نظر مخالف لار رو منتشر نمیکنید چطور ادعا میکنید که ادارات به مرکزیت لار به نفع ماست؟ نفع ما زمانی هست کهکاملا از دست لاری جماعت آزاد بشیم تا دیگه شاهد تبعیض و ظلم و تنگ‌نظری وخودبرتربینی لاریا نشیم.

      1. “من” جان!
        میخواهی فقط چند تا خطاب های اشخاص به شخص بنده را خدمتتان عرض کنم:
        -حیله گر ومکار
        -آدم نیستید
        ـخداشفات بده
        ـبرو خودتو به دکتر نشون بده
        ـآغا گرگه
        -عجب موجودیست.
        و چیزهای دیگه ای که به صورت جمع بوده والان حضور ذهن ندارم

  15. این آقا مهدی که الان داره طلبکارانه صحبت میکنه و میخواد نشون بده لاری ها با فرهنگ هستن و بقیه مناطق بی فرهنگ و بی ادب هستند” من سایت تراکمه رو خیلی وقته دارم دنبال میکنم تا اینکه سرو کله این آقا مهدی همزمان تو تراکمه و گریشنا بعد از ملغا شدن ادارات کل پیداش شد و شروع کرد موضع تهاجمی به تراکمه و دفاعی به گریشنا وشروع به منور بازی کرد تا اینکه تو سایت تراکمه یکی ازش پرسیده بود آقا مهدی شما که این قدر حرف از حق بودن لار میزنی چرا خودتونو معرفی نمیکنید ما بدونیم با چه شخصیت والا مقام لار طرفیم ؟میدونید جواب آقا مهدی ظاهرا والا مقام چی بود اولش که تو چندین کامنت از زیر معرفی کردن خودش در رفت اما چون فشار مردم لامرد رو نسبت به خودش زیاد دید میدونید آقا مهدی چی گفت هنوز چند کلمه ایش تو ذهنم مونده گفت به شما مربوط نیست من کی هستم و درود بر لارستان بزرگ و مرگ بر غیر لارستانی و… اینه استدلال لاری وقتی کم میاره جلو طرف مقابلش .اینقدر این توهینش بسیار بد بود که باعش اعتراض شدید لامردی ها شد و مدیر سایت هم مجبور شد کامنت رو حذف کنه تا باعث تشدید بیشتر نشه اما از اذهانشون که پاک نمیشه این جمله این است خصلت یک لاری کاریش هم نمیشه کرد همگی مردم لار عمر عاص زمونه هستند که دم از ولایی بودن میزنن اما در عمل چیز دیگری هست .خدایا این زیاده خواهی لاری ها رو فرونشان که حاضرن به قیمت راه رفتن روی جنازه های شهرهای اطراف بدست بیارن. آمین

  16. اینم یک نمونه از کامنت مهدی از لار تو سایت تراکمه: مهدی از لار – ۱۶ مرداد, ۱۳۹۲, ۱۶:۲۴
    سایت تراکمه لامرد!خواهشمندم مثل سایت گرشنا عمل نکن و خودتو خراب نکن!
    هرنظر بی محتوا و توهین آمیزی را که نباید منتشر کرد.
    این نظر خار ارو چی بود نشان دادی؟اگه از منطق سایت رو خارج کنی دیگه بحث هیچ ارزشی نداره و آمدن و بحث کردن ما بی فایده برای دو طرف خواهد بود. این یک اخطار بود!

    این یه توهین مستقیم به ما گراشی هاست که میگه تمامی کامنت ها تو سایت گریشنا خار آور و بی منطق هستن و خودشون با منطقترین آدمای روی زمین هستن.خودتان قضاوت کنید

نظرات غیر فعال

63 نظر
scroll to top