بستن

نرم‌افزارها به کمک کنکوری‌ها می‌آیند

 گریشنا: از هفدهم مردادماه یکی از مهم‌ترین مراحل کنکور یعنی انتخاب رشته شروع می‌شود. داوطلبان کنکور از شیوه‌ها و مشاوره‌های مختلفی برای رسیدن به انتخابی بهتر استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای انتخاب رشته که بر اساس رتبه و نمره داوطلبان و رشته تحصیلی آنان، نتایج انتخاب آنها از بین رشته‌محل‌ها را بر اساس نتایج سال گذشته پیش‌بینی می‌کنند، از مهم‌ترین این شیوه‌ها هستند. امسال در گراش از دو تا از این نرم‌افزارها برای کمک به داوطلبین استفاده خواهد شد، نرم‌افزار تخصصی آموزش و پرورش و نرم‌افزار سرکان.

 

نرم‌افزار فرهیختگان شریف

در همایش «انتخاب برتر»، برای انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۲ از نرم‌افزار فرهیختگان شریف استفاده خواهد شد. این همایش روزهای یک‌شنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در مدرسه سیدالشهدا و از طرف کانون سمپاد گراش و با همکاری ستاد کنکور آموزش و پرورش و کانون طه برگزار می‌شود.

مجید زارعی، دبیر همایش، به گریشنا می‌گوید: «این نرم‌افزار توسط دانش‌جویان دانشگاه صنعتی شریف و به سفارش سازمان آموزش و پرورش ساخته شده است. اعتبار این نرم‌افزار به این است که اطلاعات تمامی پذیرفتگان کنکور ۹۲ در آن جا داده شده است.»

زارعی اضافه می‌کند که برنامه‌های دیگری نیز در این همایش تدارک دیده شده است، از جمله مشاوره حضوری دانشجویان برتر گراشی دانشگاه‌های سراسر ایران، معرفی شهرها، رشته‌ها و دانشگاه‌ها (سراسری، فرهنگیان، آزاد، غیرانتفاعی، بین الملل، پیام نور) و ارائه لیست رشته بر اساس قبولی‌های ۹۱.

 

نرم‌افزار سرکان

آموزشکاه کیهان نیز برای مشاوره و انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۲ با استفاده از نرم‌افزار سرکان و با همکاری محمد ناصری اطلاعیه داده است. ناصری در این خصوص توضیح می‌دهد: «این نرم‌افزار بر اساس رتبه‌ی فرد و رشته‌ی تحصیلی‌اش، رشته‌محل‌هایی که فرد می‌تواند در آنها قبول شود را معرفی می‌کند. می‌توان انتخاب‌های فرد را به نرم‌افزار داد، و بر اساس قبولی‌های سال گذشته نتیجه‌ی نهایی را تا ۸۰ درصد پیش‌بینی کرد.»

آموزشگاه کیهان ابتدای بلوار سپاه قرار دارد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top