بستن

«آیین چراغ» در گراش روشن می‌شود

گریشنا:” آیین چراغ” عنوان عمومی برنامه ای است که از این پس در گراش برگزار می شود.

به گزارش گریشنا، موسسه فرهنگی هنری هفت برکه، قصد دارد در هرماه، برای سپاس گزاری از کسانی که خدمات شایان و شاخصی برای گراش انجام داده اند، ” آیین چراغ ” را برگزار کند.

این آیین همزمان با سالروز تولد یکی از خادمان گراش برگزار خواهد شد. این پاسداشت یک حرکت مردمی است که برای انتخاب افراد شاخصه ها و معیارهای تعیین شده ای دارد. شهره بودن به خدمت برای گراش، محدوده سنی پنجاه سال به بالا و نبودن آنان در مناصب شهر گراش سه شاخصه اصلی انتخاب افراد است. برای کسانی که فعلاً در مناصب دولتی فعالیت دارند و زادگاهشان شهر دیگری است و به دلایل شغلی در گراش ساکن هستند، همزمان با ترک گراش و یا  بازنشستگی آنان، این مراسم برگزار خواهد شد. عنوانِ آیینِ چراغ، برگرفته از این جمله زیباست: « آیینِ چراغ خاموشی نبست»

به گفته یکی از مدیران موسسه فرهنگی هنری هفت برکه: «تاکنون نام سی نفر در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی احصاء شده است، اما از مردم می خواهیم که ما را در کامل کردن این فهرست مساعدت کنند.»

وی هم چنین اظهار داشت:« چنانچه موسسات مردم نهاد دیگری علاقه مند به مشارکت با ” هفت برکه” هستند، از آنان استقبال می کنیم.

* گفتنی است موسسه فرهنگی هنری هفت برکه، نخستین موسسه فرهنگی چند منظوره در شهرستان گراش است و هیئت موسس آن: محمدصادق رحمانیان، محمد خواجه پور، مسعود غفوری و محمدعلی شامحمدی هستند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top