هفتسانه، هفته‌نامه تابستانی محصول موسسه فرهنگی و هنری هفت‌برکه است که به دست تحریریه‌ای نوپا و جوان اولین شماره‌اش امروز منتشر می‌شود. هفتسانه اخبار و مطالب حوزه فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‌دهد و در چهار صفحه‌ی A4 منتشر می‌شود. محل انتشار اصلی این نشریه در صفحه‌ی ویژه‌ای در سایت گریشنا خواهد بود؛ هر چند تعداد محدودی نسخه‌ی چاپی آن نیز توزیع خواهد شد.

7Saneh01

محمدامین نوبهار، دبیر تحریریه هفتسانه، در معرفی صفحه‌ی اول‌اش نوشته است: «روزنامه‌نگاری یکی از آن کارهایی است که زندگی را به آدم یاد می‌دهد. فقط برای همین است که ما در «هفتسانه» دور هم جمع شده‌ایم. «هفتسانه» جایی است برای آموختن و لذت بردن. یک محیط کار عملی برای همه‌ی علاقه‌مندان به روزنامه‌نگاری. اگر علاقه‌مندید و مهم‌تر این که از اشتباه نمی‌ترسید، قبل از این که صندلی‌های تحریریه پر شود، به ما بپیوندید.»

مسعود غفوری، سردبیر سایت گریشنا و مدیر مسئول نشریه، نیز در سخن نخست، هدف موسسه هفت‌برکه از انتشار این نشریه را این‌گونه بیان کرده است: «ما به هدف ایجاد زمینه‌ی مناسب برای پرورش این دغدغه ارزش‌مند، از کار این گروه جوان و خوش‌فکر حمایت می‌کنیم. امیدواریم دیگر همشهریان نیز با مطرح کردن انتقادات و پیشنهادات‌شان، مسیر بالندگی را برای این جوانان روشن‌تر کنند.» او توضیح می‌دهد: «جوانانی که در تحریریه‌ی هفتسانه جمع شده‌اند، از فعالان جوامع حقیقی و مجازی هستند؛ یعنی کسانی که شور و شوق خود را برای حضور در اجتماع و تاثیرگذاری بر پیکره‌ی اجتماعی و فرهنگی پنهان نمی‌کنند. مطمئن باشید در آینده بیشتر از این جوانان خواهید شنید؛ ولی تا آن موقع، بهتر است به آنها جسارت داد؛ حرف‌هایشان را شنید؛ با آنها به گفتگو نشست و اشتباهات احتمالی‌شان را گوش‌زد کرد.»

تیتر اصلی شماره اول هفتسانه، شنبه ۲۹ تیرماه ۹۲، «کنج‌کاوی میان اختراعات شهر» است؛ تیتری که به خوبی خبر از محتوای کاملا علمی آن می‌دهد. گفتگو با چند مخترع گراش، چم و خم ثبت یک اختراع به قلم خود مخترع، و علم در حلقه‌های صالحین از مطالب اصلی این شماره‌اند. در صفحه‌ی آخر هم دو خبر از کارگاه یک‌روزه اینترنت و جام رمضان عاشقان بازی‌های رایانه‌ای کار شده است، در کنار مطلب و مجموعه‌ عکس‌هایی به مناسبت رمضان.

هفتسانه شنبه‌ی هر هفته در تعداد محدودی چاپ می‌شود و اگر زود بجنبید، نسخه چاپی را می‌توانید از فروشگاه محصولات فرهنگی جام جم و ولی عصر (ع) و همچنین کتاب‌خانه‌های عمومی و مساجد بگیرید. نسخه‌ی پی‌دی‌اف+ هفتسانه را نیز می‌توانید از این صفحه در سایت گریشنا دریافت کنید.