بستن

به حق است؛ انتظار مردم از پلیس برای دستگیری مجرمان

فرمانده انتظامی فارس از تشدید برخورد پلیس فارس با جرائم خرد در این استان خبر داد.

 به گزارش گروه دریافت خبرخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، سردارسرتیپ سیروس سجادیان در جمع کارکنان پلیس آگاهی استان فارس افزود: همانگونه که وجود یک فرد سالم در یک جمع، سایرین را بواسطه نزول و رحمت الهی و کسب موفقیت در کار بیمه می کند، کارکنان پلیس آگاهی به گونه ای باشند که وجود آنها جامعه را به لحاظ احساس امنیت بیمه کند.

 وی افزایش احساس امنیت در جامعه را یکی از مواردی عنوان کرد که لازم است در دستور کار پلیس آگاهی قرار گیرد که این امر مستلزم داشتن اقتدار و اشراف اطلاعاتی است.

 فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: اکنون در استان فارس اشرار مسلح، قاتلان فراری و سایر مجرمان جرائم خشن، جایی ندارند اما اگر مجرمی پس از ارتکاب این جرائم دستگیر نشود، همین موضوع سبب افزایش نا امنی در جامعه خواهد شد.

 سجادیان یکی دیگر از عوامل احساس ناامنی در جامعه را جرائم خرد عنوان کرد و افزود: پس از آنکه جرائم خشن در استان فارس با برنامه ریزی، کشف و مجرمان به سزای عملشان رسیدند امروز نیاز است برای افزایش احساس امنیت در جامعه برای برخورد با جرائم خرد نیز برنامه ریزی و این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

 وی اظهار کرد: هرچند پیشگیری در حوزه کاری پلیس آگاهی نیست اما فرآیند کشف و خنثی سازی سریع جرم، یکی از مهمترین عوامل پیشگیری در وقوع جرائم است.

 فرمانده انتظامی فارس یکی دیگر از عوامل مؤثر در پیشگیری از وقوع جرائم را همکاری مردم عنوان کرد وگفت: انتظارات مردم در کشف و برخورد با جرائم از پلیس به حق است اما مهمترین نقش را در حوزه پیشگیری جرائم بویژه جرائم خرد خود مردم دارند.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top