بستن

شگفتی انتخاباتی: ۳۹ درصد گراش به رنگ بنفش روحانی

حتی اعضای ستاد روحانی هم توقع نداشتند نزدیک ۳۹ درصد مردم گراش به حسن روحانی رای دهند.

به گزارش خبرنگار گریشنا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۱۷ حوزه شهری و ۱۷ حوزه روستایی شهرستان گراش برگزار شد. خبرنگاران گریشنا در حضور خود در حوزه‌های رای‌گیری پیش‌بینی کرده بودند که آرا روحانی و قالیباف بیش از نامزدهای دیگر است. در نهایت حسن روحانی ۵۷۱۸ رای معادل ۳۸ و ۷۶ صدم آرای شهر گراش را به دست آورد. ذر کل شهرستان نیز آمار نزدیک به این و یک درصد بیشتر بود.

محمدباقر قالیباف در شهر گراش موفق‌تر از روستاها بود و با تعداد ۴۰۵۴ رای،  ۲۷ درصد آرا را به دست آورد. این آرا در روستاها به ۲۳ درصد کاهش یافته است.

برای مشخص شدن وضعیت نهایی انتخابات باید منتظر اعلام شورای نگهبان و وزارت کشور ماند. اگر حسن روحانی ۵۰ درصد به علاوه یک رای را به دست آورد این انتخابات تمام شده است. در غیر این صورت با اعلام وزارت کشور، مردم یک بار دیگر باید روز جمعه به پای صندوق بروند تا رییس جمهوری اسلامی ایران برای چهار سال آینده مشخص شود.

ریاست جمهوری مجموع گراش مجموع شهرستان درصد گراش درصد شهرستان
سعید جلیلی ۲۹۲۷ ۴۲۸۳ ۱۹.۸۴ ۱۹.۵۴
محسن رضایی ۱۰۳۸ ۱۸۶۷ ۷.۰۴ ۸.۵۲
حسن روحانی ۵۷۱۸ ۸۶۱۰ ۳۸.۷۶ ۳۹.۲۸
سید محمد غرضی ۲۵۹ ۳۴۷ ۱.۷۶ ۱.۵۸
محمدباقر قالیباف ۴۰۵۴ ۵۰۸۳ ۲۷.۴۸ ۲۳.۱۹
علی اکبر ولایتی ۷۵۶ ۱۷۲۷ ۵.۱۲ ۷.۸۸

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

7 نظر

  1. پیروزی حسن روحانی یعنی پیروزی عقلانیت و میانه روی. آفرین به مردم گراش با این انتخاب درست. به تمام دوستانمان در ستاد دکتر روحانی خسته نباشید می گوییم.

  2. من یک گراشی هستم ولی همیشه در انتخابات می دانم که شهر گراش همیشه اشتباه اتنخاب می کند امیدوارم یه روز بشه که ما گراشه ها هم از بقعیه ملت عقب نیافتیم و درست اتخاب کنیم

    1. مردم گراش مذهبی، مومن و ولایت مدار هستند و معمولاً طبق تشخیص ملی و دینی خود عمل می کنند. حضور مردم را باید پاس داشت . تکلیفی که بدان عمل می کنند از همه چیز مهم تر است. درود بر شما و نام شما …

    2. ینی شما بهتر از مردم تشخیص میدی و بهتر میدونی؟ این چه حرفیه؟ به خرد جمعی توهین نکن. این مردم هستن که تشخیص میدن به کی رای بدن و هرکی رو انتخاب کنن باید تبعیت کنیم و به نظر اکثریت احترام بزاریم.

  3. ضمن عرض تبریک به منتخب ملت(به احتمال زیاد جناب آقای روحانی)باید عرض کنم دیگه انتخابات تموم شد ومردم به اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری حماسه سیاسی دیگری آفریدن .اکنون نوبت عملی کردن شعارهای انتخاباتیست واز منتخب ملت میخواهیم به جای پرداختن به دعواهای سیاسی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top