بستن

مسابقه ” خاطرات روز انتخاب” برای رای اولی ها

گریشنا: «رای اولی»‌ها نوجوانانی هستند که برای اولین‌بار طعم مشارکت در سرنوشت کشور را تجربه می‌کنند. موسسه فرهنگی هفت برکه گراش، طعم شیرین این مشارکت سیاسی – اجتماعی را برای رای اولی ها به مسابقه می گذارد.

با توجه به قانون انتخابات جمهوری اسلامی که سن رای دادن را ۱۸ سال تعیین کرده است، دانش‌آموزان سال آخر مقطع دبیرستان می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. این دانش‌آموزان که این روزها با امتحانات دست و پنجه نرم می‌کنند، هیجان زیادی برای حضور در پای صندوق‌های رای دارند؛ البته تب و تاب امتحانات و نمره و کارنامه و مدرسه موجب نشده که از اهمیت انتخابات و رای‌گیری کاسته شود؛ چون رای اولی‌ها با شور و شوق در بحث‌های سیاسی شرکت می‌کنند و هر روز به استقبال برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای مورد علاقه‌شان در تلویزیون می‌روند.

براساس آماری که از طرف مصطفی محمد نجار،‌ وزیر کشور اعلام شده از میان ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفری که در کشور واجد شرایط شرکت در انتخابات ۲۴ خرداد محسوب می شوند، یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۶ نفر رای اولی محسوب می شوند که ۷۹۹ هزار نفرشان دختر و بقیه پسر هستند. آمار رای اولی ها در شهرستان گراش،  ……………….. است.

موسسه فرهنگی هفت برکه شهرستان گراش با همکاری خانه فرهنگ و روابط عمومی شهرداری مسابقه ” خاطرات روز انتخاب” را برای رای اولی ها برگزار می کنند. به ۱۰ شرکت کننده برگزیده جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت.

جوایز: دوچرخه، پلوپز برقی، وسایل ورزشی و …

مهلت ارسال: ۳۰ خرداد ۱۳۹۲

چگونگی ارسال: رای اولی های می توانند برای شرکت در مسابقه از این راه ها خاطرات خود را ارسال کنند.

الف: پست به نشانی: گراش خیابان امام (ره ) ساختمان جابری، طبقه زیرین، موسسه هفت برکه.

ب: تحویل حضوری به نشانی فوق.

ج: ایمیل به آدرس:gerash@gmail.com

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top