بستن

گزارشی از ستادهای انتخاباتی شورا: فرصتی برای دور هم بودن

گریشنا: تقریبا هر دویست متر در خیابان امام، و بعضی جاها در مرکز شهر حتی به‌هم‌فشرده‌تر از این، ستاد یکی از نامزدهای انتخابات شورای شهر به چشم می‌خورد. طبق آمار غیررسمی خبرنگاران افسانه، تاکنون ۱۷ ستاد از طرف نامزدهای شورا راه‌اندازی شده است، و به جز دو تا (ستاد مجتبی پورشمسی و عبدالحسین مهیایی در بلوار معلم) همگی در خیابان اصلی‌اند.

مسئولیت ستاد پورشمسی را که کنار دفتر مصالح شیخی واقع است، علی‌اصغر مهرابی به عهده دارد. پوسترهای او از همان ابتدای شروع تبلیغات در سطح شهر به چشم می‌خورد.

ائتلاف هفت‌نفره «شیفتگان خدمت» شامل علی‌اصغر لطافت، محمدعلی شامحمدی، ابراهیم شیروان، مرتضی وقارفرد، سعید وقارفرد، مهدی صمیمی و عبدالحسین محیایی در ابتدا قرار بود با یک ستاد کار کند؛ و اولین ستاد این ائتلاف در دفتر مهندس مرتضی وقارفرد، روبه‌روی خیابان ابوالفضل (ع) راه‌اندازی شد، و حسین عباسپور به عنوان مسئول ستاد معرفی شد. ولی بعد از یکی دو روز، دو تن از اعضای ستاد تصمیم گرفتند ستادهای دوم خودشان را هم راه‌اندازی کنند. محمدعلی شامحمدی می‌گوید ستادی که در ساختمان امیرعلی، روبه‌روی لوازم خانگی محمدپور، راه‌اندازی شده، در واقع ایده‌ی هواداران‌اش بوده است، و قاعدتا در آنجا پوسترهای ائتلاف نصب خواهد شد و از طرف ائتلاف صحبت خواهد شد. مهدی صمیمی هم یکی دیگر از اعضای ائتلاف «شیفتگان خدمت» است که ستاد انتخاباتی خودش را هم برقرار کرده است. این ستاد روبه‌روی مدرسه ام البنین (س) قرار دارد و مسئول‌اش سید جواد زیارتی است. صمیمی هم می‌گوید در ستادش از جانب ائتلاف صحبت خواهد کرد. دکتر علی‌اصغر لطافت هم در داروخانه شبانه‌روزی‌اش، و عبدالحسین (محسن) مهیایی هم در اغذیه‌فروشی‌اش، پیتزا یاس، پوسترهای تبلیغاتی خودشان را نصب کرده‌اند. به هر حال این ائتلاف از هفته‌ها قبل کارش را برای جذب حمایت گروه‌های مختلف شروع کرد، و یکی از پرکارترین ستادها از همان اوایل شروع تبلیغات بوده است، به طوری که بنرها و پوسترهای آنها در جای‌جای شهر به چشم می‌خورد.

کم‌رونق بودن ستاد حسین فقیهی، روبه‌روی اداره پست، نکته عجیبی است، و شاید دلیل‌اش این باشد که او معمولا درگیر انتخابات ریاست جمهوری هم می‌شود، و امسال او تمایل‌اش را به دکتر جلیلی هیچ جا پنهان نکرده است. نشانه‌ی دیگر این مساله این است که مسئول ستاد فقیهی، محسن عبداللهی، مسئول ستاد دکتر جلیلی هم هست. البته فقیهی که روابط عمومی گسترده‌ای دارد، سخنرانی مرتب در مساجد را در برنامه کارش دارد.

اما کسی که می‌گویند با تبلیغات زیادی به میدان انتخابات آمده، فاطمه خواجه است. او دو ستاد، یکی بعد از مجتمع تجاری گراش‌سنتر و دیگری مقابل بانک صادرات، راه‌اندازی کرده است؛ و مسئولیت آنها را نیز به ترتیب به آقای جانی‌پور و خانم زمانی سپرده است. خواجه علاوه بر پوستر و بروشور، فرم‌هایی نیز برای پیشنهادات و انتقادات چاپ کرده است، و برنامه‌ی سخنرانی در مساجد و محل‌های مذهبی همچون بیت النور و خدیجه کبری را هم برگزار می‌کند.

وحید نام‌آور نیز بالاخره عقب‌ماندگی‌اش از قافله را با راه‌اندازی ستادی روبه‌روی حسینیه حضرت زینب (س) جبران کرد.

نبش خیابان آبیاری ستاد «جوانان و فرهنگ‌سازان سیاست» راه‌اندازی شده است، و بنر بزرگی با تصویر چهار تن از نامزدها در آن جلب نظر می‌کند: حبیب‌الله مهرابی و علی‌اصغر حسنی در وسط، و محمد ناصری و هادی هادی‌پور در دو طرف. مهندس هادی‌پور می‌گوید مسئول این ستاد محمد انتقاد است، و به زودی جلسه‌ای بین تمام کاندیداها گذاشته خواهد شد تا درباره ائتلاف تبادل نظر شود. اما به نظر می‌رسد این ستاد را هواداران مردمی این نامزدها راه‌اندازی کرده باشند، چون حبیب‌الله مهرابی می‌گوید ائتلافی صورت نگرفته است و اعتقادی به ائتلاف ندارد. او ستادش را کنار تکیه شهدا راه‌اندازی کرده است، و قصد دارد عباس بهزادی را به عنوان مسئول ستادش به فرمانداری معرفی کند.

به هر حال، تقاضا برای قرار گرفتن کنار حبیب‌الله مهرابی و حسنی زیاد است. ستادی با عنوان «توسعه پایدار» نیز با محوریت این دو نفر و جعفر یوسفی شکل گرفته است. یوسفی می‌گوید این در واقع شبه‌ائتلافی است که از سوی ستادهای حمایت مردمی حبیب الله مهرابی و حسنی با ستاد او شکل گرفته است. یوسفی که کمپین انتخاباتی‌اش را ماه‌ها قبل شروع کرده بود، از همان اولین روز شروع تبلیغات رسمی، ستادش را کنار بانک ملی، محل سابق سیناتور راه‌اندازی کرد و مسئولیت‌اش را به مهندس منصور انصاری سپرد.

اصغر باقرزاده نیز ستادش را نسبتا زود در محل طلافروشی اطمینان، روبه‌روی موسسه خیریه امام علی (ع) راه‌اندازی کرد، و برادرش اکبر را به عنوان مسئول ستاد معرفی کرد. همین امر، با توجه به روابط عمومی خوبی که اکبر باقرزاده دارد، باعث شده است که ستاد او همیشه شلوغ و پررونق باشد.

عباس خواستار هم که بر دو مشخصه جوان و ورزشی بودن‌اش تاکید می‌کند، ستادِ همیشه‌ پررونق‌اش را کنار بانک صادرات راه‌اندازی کرده است. یکی از دلایل این رونق به نوع برنامه‌ریزی برای ستاد برمی‌گردد: خواستار تنها کسی است که علاوه بر استفاده از ابوالفضل دیباپی به عنوان مسئول ستاد، از مرتضی موغلی (یکی دیگر از ورزشی‌های گراش) به عنوان معاون ستاد و از محمدحسن جعفری به عنوان مشاور بهره می‌برد. هواداران او هم با تمام قوا برایش تبلیغ می‌کنند.

مهدی دژآباد می‌گوید به زودی ستادش را در خیابان درمانگاه، روبه‌روی تاکسی تلفنی مرکزی، راه خواهد انداخت و مسئولیت‌اش را نیز به عهده محمدصادق کمرپور خواهد گذاشت. ستاد دکتر ابوطالب مهرابی، روبه‌روی بانک سینا، هم شب‌ها رونق زیادی دارد.

مهندس عبدالرضا هرمزی در مقابل دعوت گروه‌های مختلف برای ائتلاف، همچنان بر مستقل عمل کردن‌اش پافشاری می‌کند. او شعارش را این‌گونه انتخاب کرده است: «بر همان عهدی که بستیم هستیم»، و ستادش را در شرکت خودش، هرمز کامپیوتر، راه انداخته است و مسئولیت آن را به برادرش حمید سپرده است.

محمدصادق وفایی‌فرد هم ستادش را روبه‌روی ستاد مهندس هرمزی راه‌اندازی کرده است و مجتبی وفایی‌فرد را به عنوان مسئول آن معرفی کرده است.

محمدجواد حسن‌زاده با کمی تاخیر، شرکت ساختمانی بتون افلاک خودش را واقع در ابتدای بلوار سپاه تبدیل به ستاد کرده است، ستادی که به نظر می‌رسد با علی‌رضا خواجه‌زاده مشترک است. علی‌اکبر خیل‌تاش را مسئول این ستاد معرفی شده است.

به جز این نامزدها، هنوز خبر خاصی از تشکیل ستاد از طرف دیگر نامزدهای انتخابات شورای چهارم نیست. احمد عظیمی می‌گوید فعلا ستادی تشکیل نداده است، ولی به زودی در این مورد تصمیم می‌گیرد؛ ولی مهوش شیبانی می‌گوید به راه‌اندازی ستاد فکر نمی‌کند و اعتقادی ندارد: «احساس می‌کنم همه همدیگر را می‌شناسند و راه‌اندازی ستاد در انتخاب افراد تاثیری ندارد. من به پیامک انبوه اکتفا می‌کنم.» مریم خیل‌تاش هم «به دلایل شخصی» ستادی تشکیل نداده است و به پخش تراکت و نصب بنر اکتفا کرده است.

به هر حال، چند روزه مانده به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری و دوره چهارم شورای اسلامی شهر در روز جمعه ۲۴ خرداد، شور انتخاباتی مشهودی شهر را در بر گرفته است؛ هر چند احتمالا به سیاق شهرهای کوچک، این شور بیشتر درباره‌ی انتخاب اعضای شوراست تا انتخاب رییس جمهور.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top