هفت‌برکه : موسسه طوع مهر تازه‌ترین موسسه فرهنگی هنری شهرستان گراش که فعالیت رسمی آن از شهریور ۱۴۰۳ آغاز شد.

به گزارش هفت‌برکه  گروهی از فعالان فرهنگ و اجتماعی که بیشتر با پایگاه خبری تابان شناخته می‌شوند با تاسیس یک موسسه فرهنگی هنری چند منظوره فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند.

بر اساس آگهی ثبتی موسسه امیرحمزه مهرابی خزانه‌دار رییس هیات مدیره، عبدالعزیز فیروز نایب رییس و فاطمه مهرابی مدیرعامل اعضای هیات مدیره این موسسه هستند.  علی محمدی و علی شیخی نیز کادر مدیران این موسسه را تکمیل می‌کنند.

عبدالعزیز فیروزی نایب رییس موسسه طلوع مهر در گفتگو با تابان گفت: «ما از مهرماه سال ۱۴۰۱ کار ثبت درخواست در سامانه وزارت ارشاد را آغاز کردیم و مراحل ۱۷ گانه‌ی اخذ مجوز را با دشواری، پشت سر گذاشتیم و بحمدالله توانستیم پس از حدود دو سال پیگیری، مجوز رسمی موسسه طلوع مهر گراش را بگیریم.»

فیروزی در مورد انتخاب نام موسسه گفت: یکی ار مراحل دشوار و نفس‌گیر ثبت و صدور مجوز، «تایید نام» موسسه است. برای تایید نام در وزارت ارشاد و سپس اداره کل ثبت شرکت‌ها، حدود ۱۵ نام را در چندین مرحله پیشنهاد دادیم تا اینکه «طلوع مهر گراش» را پذیرفتند. جریان انتخاب این نام هم جالب است. در آخرین مرحله پیشنهاد نام جدید، با تفأل به دیوان امام خمینی(ره) این شعر آمد که:
ای مهر! طلوع کن که خوابیم هَمه‏ / ‏‏در هجر رُخت در تب و تابیم هَمه‏»

برخی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی اعضای موسسه در سال‌های گذشته از این پس زیرمجموعه این موسسه خواهد بود. هیات فرهنگی مذهبی نینوا که سال‌های پیش به ویژه در دهه آخر ماه صفر فعال بود، پایگاه خبری تابان گراش که در مرحله نهایی صدور مجوز قرار دارد، مرکز مشاوره خانواده مهر، واحد تولید محتوای چند رسانه‌ای گرافن، انجمن پژوهشگران و نویسندگان کاوش و مرکز پژوهش‌های دفاع مقدس گراش شش بخش این موسسه خواهند بود.

دفتر موسسه طلوع مهر گراش در، بلوار امام حسین، کوچه ۱۲ شهید بندی (۹ امام علی) طبقه همکف کدپستی ۷۴۴۱۷۶۶۷۶۷ قرار دارد.

فیروزی گفت:  «عرصه فعالیت‌های این موسسه از نامش پیداست «موسسه فرهنگی هنری چند منظوره»، حوزه فرهنگ و هنر بسیار گسترده است که وظایف و ماموریت های موسسه به تفصیل در اساسنامه مصوب آمده است.» در روزنامه رسمی بخوانید

شهرستان گراش به نسبت جمعیت بیشترین موسسات فرهنگی هنری را در استان فارس دارد. موسسات هفت‌برکه، مجمع‌القرآن فاطمیون، پندری و طلوع مهر موسسات ثبت شده در سامانه هستند. موسسه آبشار اندیشه و موسسه  کهن پارسیان نیز پیش‌ از این در حوزه فرهنگی فعال بودند. موسسه مهرگان دیگر موسسه فرهنگی هنری گراش است که در آستانه ثبت قرار دارد.

Mehrabi Toloh Mehr