هفت‌برکه: با برگزاری سه کارگاه آموزشی و داوری عکس‌های ارسالی، دوازدهمین سوگواره عکس و فیلم عاشورایی گراش به ایستگاه‌های پایانی یعنی برگزاری نمایشگاه و اعلام برندگان سوگواره نزدیک شد.

14030531 Sugvareh Ashuraei 1

به گزارش هفت‌برکه، روز جمعه‌ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۳، سه داور این دوره از سوگواره به بررسی و انتخاب عکس‌های ارسالی پرداختند. مهدی ناظری از بندرعباس، اسحاق آقایی از یاسوج و سیدعلی دُرمیانی از اصفهان که هر سه از اساتید این هنر هستند برای داوری دوازدهمین دوره‌ی سوگواره‌ به گراش آمده‌اند.

 

عصر روز جمعه نیز اساتید، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عکاسی در سالن اجتماعات مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی آبشار اندیشه گرد هم آمدند و در کارگاه‌های آموزشی داوران سوگواره شرکت کردند. سیدعلی دُرمیانی کارگاه آموزشی با موضوع «عکس‌ها و جشنواره‌ها» را تدریس کرد. هدف از این کارگاه، بررسی چگونگی شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی عکاسی بود که با استقبال علاقه‌مندان روبرو شد. کارگاه «عکس به بیان ساده» با تدریس مهدی ناظری و کارگاه آموزشی با موضوع مستند-اجتماعی با تدریس اسحاق آقایی، دو کارگاه دیگری بود که در این رویداد آموزشی عکاسی برگزار شد.

این کارگاه‌‌ها به عنوان بخش جانبی سوگواره‌ی امسال با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گراش، انجمن فیلم و عکس گراش و موسسه‌ی فرهنگی هنری پندری برگزار شد. در این کارگاه‌ها اساتید و عکاسانی از شهرهای گراش، لار، خنج و خور شرکت کردند و در پایان مراسم، از طرف انجمن فیلم و عکس گراش، از این سه استاد با اهدا لوح تقدیر و تندیس قدردانی شد.

14030531 Sugvareh Ashuraei 16