هفت‌برکه: اهالی فداغی با بر پایی یک پویش همگانی و جمع‌آوری کمک از نقاط مختلف کشور، «علی دارش» را از پای چوبه دار نجادت دادند.

به گزارش هفت‌برکه، علی دارش ۳۱ ساله فرزند هاشم از فداغی‌های ساکن پارسیان در یک پرونده به اتهام قتل خانم م. ج به اعدام محکوم شده بود. علی به مدت پنج سال در زندان بوشهر در انتظار اجرای حکم اعدام بود و قرار بود حکم او به زودی اجرا شود.

هر چند خانواده مقتول در این سال‌ها اصرار به اجرای حکم داشتند با پیگیری شورای حل اختلاف زندان بوشهر و مسئولان شهرستان پارسیان اولیا دم راضی به رضایت شدند. با اعلام آمادگی خانواده مقتول برای بخشش مادر علی دارش با انتشار یک کلیپ تصویری از هموطنان درخواست کمک کرد. این کلیپ استمداد به ویژه توسط همشهریان فداغ او به صورت گسترده منتشر شد.

به گزارش فداغ نیوز در کمتر از یک هفته با پرداخت‌های کم و زیاد از شهرهای مختلف ایران مبلغی نزدیک به دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای آزادی جمع شد.

مادر علی دارش در پیام صوتی با تشکر از همیاری مردم گفت: «اشکم جاری است. قربان محبت و معرفت شما که کشتی نجات شدید. این قدر به شما رزق بدهد که دست روی سنگ بگذارید جواهر شود. از کودک پنج ساله تا مرد ۹۰ ساله تا عروس و دامادی که همت کردند خدا خیر و برکت به شما بدهد.»

شنبه ۲۷ مردادماه، مبلغ دو و نیم میلیارد تومان با حضور مسئولان زندان بوشهر به خانواده‌ی مقتول تحویل داده شد و علی دارش قرار است ۱۱ شهریورماه پس از طی مراحل قانونی آزاد می‌شود.

Dar Tanab