هفت‌برکه: با جدا شدن شهرستان پال از شهرستان مهر، منطقه‌ای که در پیش از انقلاب شهرستان لار نامیده می‌شد، اکنون ۸ شهرستان مستقل را شامل خواهد شد.

به گزارش هفت‌برکه، موسوی، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس، خبر داد در واپسین روزهای کاری دولت سیزدهم، طرح ارتقای مناطق گله‌دار، اسیر، فال و روستاهای تابعه به شهرستان «پال» در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت به تصویب رسیده است. البته این موضوع هنوز در هیات دولت تصویب نهایی نشده است.

روابط عمومی دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، سیدموسی موسوی، شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ اعلام کرد: در جلسه چهارشنبه گذشته کمیسیون سیاسی دفاعی دولت به ریاست وزیر کشور، ایجاد شهرستان پال به تصویب رسید. ارتقای مناطق گله‌دار، اسیر، فال و روستاهای تابعه به شهرستان، نقش چشمگیری در رشد و شکوفایی این مناطق محروم دارد و به همین دلیل از آرزوهای دیرینه مردم این خطه است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شهرستان پال، پس از تهیه طرح و تصویب در استانداری فارس، به تأیید شورای تأمین استان و سپس به تصویب وزارت کشور رسید. در مرحله بعد، فرآیند تصویب این طرح در دولت نیز با وجود تمام کارشکنی‌ها، مانع‌تراشی‌ها و از سد تمام موانع عبور و مهر تأیید وزرای عضو کمیسیون سیاسی دفاعی دولت را دریافت کرد.

البته با توجه به پایان عمر دولت دوازدهم، تصویب این شهرستان به تصمیم دولت جدید بستگی خواهد شد. نماینده مردم لامرد و مهر مجلس شورای اسلامی، معتقد است: چنانچه مطلبی در کمیسیون تخصصی به تصویب برسد، دیگر در جلسه دولت بحث چندانی بر روی آن نمی‌شود و در اکثریت قریب به اتفاق موارد، سایر اعضای هیأت وزیران نیز در صحن علنی دولت به آن موضوع رأی مثبت خواهند داد.

موسوی در گفتگو ایرنا گفت: گله‌دار مرکز شهرستان پال خواهد بود و از سه بخش فال، اسیر و گله‌دار تشکیل می‌شود. «پال» نام قدیم این منطقه بوده و به همین دلیل این نام برای شهرستان جدید فارس انتخاب شده است.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس با تایید پیگیری این طرح از سوی استان، به خبرنگار ایرنا گفت: تا این لحظه ابلاغی در این زمینه از سوی وزارت کشور صورت نگرفته است.

Taghsimat Keshvari 1400