بستن

روستای دیده‌بان مرکز دهستان عمادده شد

هفت‌برکه: با پیگیری نماینده و تصویب هیات دولت روستای دیده‌بان به عنوان مرکز دهستان عمادده معرفی شد. 

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده، با تصویب هیات دولت و ابلاغ آن از سوی وزیر کشور، روستای دیده‌بان در بخش صحرای باغ شهرستان لارستان، مرکز دهستان «عمادده» شد.

پیش از این «عمادشهر» که اکنون مرکز بخش صحرای باغ است، مرکز این دهستان بود که با انجام مراحل کارشناسی و موافقت دولت این جایگزینی صورت گرفت. روستای دیده‌بان طبق آخرین سرشماری حدود ۳ هزار نفر جمعیت دارد و به لحاظ جغرافیایی در نزدیکی کوه بهاش و مابین عمادشهر و فداغ قرار دارد.

اسفند ۱۴۰۰ در پی درخواست دهیار و رئیس شورای دیده‌بان برای ارتقا این روستا مهندس حسین‌زاده با انجام نامه‌نگاری‌هایی با مسئولان وزارت کشور پیگیری‌های خود را آغاز کرد.

مسئولان وزارت کشور، استانداری فارس، فرمانداری ویژه لارستان و بخشداری صحرای باغ در ارتقای این روستا به شهر با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همکاری داشتند.

دهستان صحرای باغ در تقسیمات کشوری سال ۱۳۶۴ یکی از دهستان‌های بخش مرکزی لارستان بود تا ۱۵ آذرماه ۱۳۷۳ که برای تشکیل بخش بیرم این بخش به زیر نظر بیرم رفت. ۲۶ بهمن سال ۱۳۸۳ با جدا شدن روستای دیده‌بان از بخش گراش، بخش صحرای باغ به مرکزیت عمادده تشکیل شد.

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ به مصوبه هیات دولت نام مرکز بخش صحرای باغ از عمادده به عمادشهر تغییر پیدا کرد. 

3 نظر

  1. شرایط برای بخش. شدن. فداغ آماده میشود چنانچه این. دهستان دیده بان که در کنار فداغ. است به بخش. فداغ. به پیوندد

  2. کور خوندید که دیده بان رو از لارستان جدا کنید و به گراش ملحق کنید،حنای این نقشه ها دیگه برای دیده بانی ها رنگی نداره!

  3. اولا گراش اگر (دیده بو) رو میخاست حفظش میکرد…
    دوما (دیده بو) همینه ک توی عکس میبینیم دیگه…این ، هزینه حناش بیشتر از اینه ک گراش بخاد واسه رنگش نقشه بکشه…آرام باش جانم…(دیده بو) مال خودتون و لارستان خیلی بزرگ ، برنامه بخش شدن فداغ تمومه و بزودی اعلام خواهد شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top