بستن

تغییر معاون سیاسی فرمانداری گراش

هفت‌برکه: در حالی که بعد از تغییر دولت، برخی گروه‌های سیاسی گراش به دنبال تغییر معاون سیاسی فرمانداری گراش بودند، قاسم فرسوده از این سمت استعفا نکرد تا اینکه سرانجام چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ حکم سید عبدالرسول موسوی به عنوان سرپرست معاونت سیاسی – امنیتی فرمانداری گراش ابلاغ شد.

به گزارش هفت‌برکه، برنامه تودیع و معارفه‌ی رسمی معاون فرماندار گراش به احتمال زیاد روز یکشنبه ۲۲ آبان‌ماه برگزار خواهد شد اما امروز در جلسه‌ی داخلی فرمانداری، این موضوع اعلام شد. سیدعبدالرسول موسوی، معاون جدید فرمانداری، همشهری طاهرزاده، فرماندار گراش است. موسوی همانند طاهرزاده از کارکنان فرمانداری مهر است و از سال ۱۳۹۳ در سمت بخشدار اسیر حضور دارد. 

سید عبدالرسول موسوی متولد سال ۴۸ در بخش اسیر شهرستان مهر و دارای مدرک فوق لیسانس منابع انسانی است. از ۳۳ سال سابقه کار او، ۲۴ سال آن در آموزش و پرورش و سپاه سپری شده است. او رزمنده و جانباز ۲۵ درصد است و ۸ سال بخشدار اسیر بوده است. مسئولیت بسیج راهبردی شهرستان مهر، فرماندهی گردان عاشورا در شهرستان مهر و فرماندهی پایگاه مقاومت، از جمله سوابق اوست.

فرسوده در گفتگویی کوتاه با هفت‌برکه در مورد آینده‌ی کاری خود گفت: «این حکم امروز آخر وقت به من اعلام شد و هنوز در خصوص آینده‌ی خود تصمیم‌ نگرفته‌ام. گفته شده که خداحافظی کرده‌ام، ولی این‌گونه نیست و استعفا نداده‌ بودم و این تغییرات بر اساس تصمیم مدیریتی استان بوده است‌. در هر جا که باشد به عنوان سرباز نظام خدمت خواهم کرد. در هر حال، هدف اصلی خدمت به مردم است.»

قاسم فرسوده متولد ۱۵ بهمن ۱۳۴۸ است و از سال ۱۳۷۴ وارد مجموعه وزارت کشور  شد. فرسوده سال‌ها کارشناس سیاسی – امنیتی بخشداری و فرمانداری گراش بود و پیش از سمت معاونت، در مقطعی بخشدار مرکزی گراش بود. 

فرسوده از حدود هشت سال پیش معاون فرماندار بود که در این مدت با سه فرماندار و یک سرپرست فرمانداری همکاری داشت. او در این سال‌ها یکی از شحصیت‌های سیاسی موثر شهر گراش است و برخی به دلیل بومی بودن و سابقه‌ی زیادش، او را فرماندار در سایه گراش می‌خواندند. 

نام فرسوده به عنوان یکی از گزینه‌های فرمانداری گراش نیز مطرح بود اما با مخالفت‌هایی از داخل شهر گراش این موضوع به نتیجه نرسید. بیانیه‌ی شورای شهر گراش مشخص‌ترین مخالفت با این موضوع بود، در خردادماه نیز رییس و اعضای ستاد نماز جمعه گراش به صورت دسته‌جمعی در حمایت از فرسوده استعفا کردند. 

فرمانداری گراش دارای دو معاونت است و معاون سیاسی امنیتی به نوعی نفر دوم فرمانداری گراش محسوب می‌شود. محمدکاظم جعفری معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی است. 

 

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

17 نظر

  1. مبارک مردم گراش
    یعنی یک‌گراشی اندازه یه مهری ارزش نداشت؟؟؟
    حاج قاسم هرچقدر بد باشه یه سلولش به صدتا مُهری می ارزه
    گراش شده پاتوق مهری ها
    یعنی دیگه جایی دیگه آدم وجود نداره که هرچی فرماندار و بخشدار و رییس ادارات گراش از مهر و لامرد میان😏
    گراشی ها همچنان به جنگتون ادامه بدین😶

  2. فقط من موندم این آقا در این ۱۰ – ۱۲ سال چه کار مثبتی برای شهر انجام داد که این همه از طرف افراد خاصی که همه آنها را می شناسند،حمایت می شد ؟
    چع ارتباط و سر و سری بین آنها بود ؟

  3. یک خسته نباشید به نماینده و خواص دو محله باید گفت که هرچه در چنته داشتند برای ق.ف هزینه کردند ولی نلاششان بی ثمر ماند.
    حالا ناراحت نباشید چیزی از ارزشهای شما کم نمیشه

  4. آ آ آی گراشیها، بی خودی خودتان را از این جابجای نگران نکنید اومدن یک “بیخه ای” ( پیشتر در جنوب و زبان آچمی شهرها و روستاهای قرار گرفته بین دو رشته کوه تقریبا موازی از لامرد در شرق گرفته تا برسد به گله دار در غرب را بیخه جات می نامیدن ) دیگر برای کمک به خان و کلنتر جهت فرمانداری و وبال گردن شدن که این همه ناراحتی ندارد، تازه اگر هم جای ناراحتی باشد تقصیر خود گراش است همچنانکه شاعر چون خوب می نگرد و نظرمی کند، سپس می گوید ” گفتا زکه نالیم که از ماست که برماست ” من که لغزیان باشم خوب و عمیق و به پارسی ژرف نظر کردم. دیدم تقصیر خود گراش است و دیدم دست حاکم و کلانتر بومی گراشی در صد و پنجاه سال پیش گراش در آن هویداست. البته من نام حاکم مقصر را یواشتر می نویسم به امید اینکه چندتایی از نوادگان آن حاکم مغفور جنت مکان که حالیّآ از ابواب جمعی اداره ای از ادارات حاکمیت ولایی امروز مملکت در گراش هستند ناراحت نشوند و دردسری به سری نرسانند. بنابراین با گفتن و نوشتن ارام و یواش که فقط خوانندگان این کامنت بدانند از آنها اجازت می گیرم و معرفی می کنم. آن حاکم مقصر جناب خان خلد آشیان حاکم مقتدر و بیگلربیگی لارستان و بنادر درعصر ناصری قاجاری است که در بکار گیری تفنگچی و قداره بندان بیخه ای به خدمت دستگاه حکومتی خود قدم اول را بر داشت و آنها را در استخدامی خانی خود بکار گرفت که در جنگها و غارتها نیرو و قوایش باشند. و این رسم را او بیادگار گذاشت.
    از خان پرسیدن مگر قبراقی و قمندانی تفنگچیان گراشی، کمشکی،قلاتی و فداغی چه عیب داشت که رفته ای از بیخه جات که همزبانت نیستند تفنگچی به استخدام گرفته ای. خان جواب داد کاری که بیخه جاتیها برای خان انجام دهند.دیگران انکار دارند و آن این است که چون به آنها گفته شود فلانی را به محضر خان به قلعه آورید بدون شک سر فلان را می آورند و یا اگر به ماموریتی گسیل شوند تا چپاولی و غارتی نکنند خود را شرمنده خان می دانند و برای حاکم سرها بسیار با خوشدلی ببرند.
    حال آی گراشیها شما فکر کرده اید که حکومت ولایی جمهوری اسلامی عقل و فراستش به اندازه فتحعلیخان گراشی نیست. و نمی داند که جنوب کشور بهتر از بیخه جاتیها نیرویی برایش پیدا نمی شود. که همان کاری کنند که اجدادشان برای خان قدر قدرت گراش انجام می داده اند. بالاخره علمای علم ژنیتیک و باروری به بعضی از انتقال ژنهای موروثی معتقد هستند. شما آچمیها می خواهید به قد و قواره آنها برسید و در خدمت حکومت ولایی باشید باید دارای آن بعضی از ژنها باشید و الا غُر زدن فشار خونتان بالا می برد.

  5. سپاس از لغزیان که ما رو با تاریخ شهرستان آشنا میکنه
    مهری ها و لامَردی ها این کامنت ها رو بخونین و دیگه برا ما قیافه نیایین

  6. پس معلوم شد کسانی که در جمهوری اسلامی بخشدار اوز شدند و در سن بالای ۵۰ سالگی عضو هیات علمی دانشگاه شدند، آن خوی و خصلت مورد اشاره لغزیان داشته اند .

  7. به همشهری
    اول حواستو جمع کن چی میخوای بگی بعد دهنت باز کن
    یه تار موی آقای فرسوده به صدتا بی…. مثل شماها می ارزه

  8. آقای فرسوده فردی دلسوز برای جامعه و جوانان گراش بودند، زحمات ایشان همواره در ذهن مردم می ماند .
    اما باید گریست به حال کسانی که سعی کردند با تخریب آقای فرسوده سری در سر ها در بیاورند امان از اینکه این سر علاوه بر مو مغز هم نداشت .امیدوارم آقای فرسوده هر جا که هستند موفق باشند.
    قدر زر زرگر شناسد ، قدر گوهر گوهری .

  9. به رفتن یا ماندن آقای فرسوده کاری نداریم ولی آمدن نیرو از روستاهای جنوب غربی فارس خفتی برای گراش است مدیریت گراش داره دست کیا میفته همینان به گراش به دید گوشت قربانی و پله پرش مدیریتی نگاه می کنند

  10. از ماست که بر ماست.
    نیروی بومی آنقدر کمبود داریم که باید آنان را روی سر خود بنشانیم و از عزیزانی مانند جناب فرسوده و امثال آنان پشتیبانی و حمایت کنیم تا در سطوح متوالی پیشرفت کنند و به آنان افتخار کنیم.
    پیشرفت آنان پیشرفت گراش است. پیشرفت ماست.
    اما متاسفانه ما اتحاد نداریم.
    منابع مالی داریم اما راه استفاده درست از آنها در زمینه های سیاسی را نمی دانیم.

  11. بحث رفتن حاج قاسم نیست
    گیرم که حاج قاسم خوب نبود
    ما حرفمون اینه که چرا همه سیاسیون از مهر و لامرد بیان

  12. آقا شهرام عزیز اون که میگی بی لیاقت .کسانی که لیاقت داشتن میفهمن چه کارای مثبتی انجام شد و دونستنش لیاقت میخواست عده ای نداشتند

  13. اینکه در دولت رییسی شاهد چنین چرخش مذبوحانه ای هستیم، چندان دور از انتظار نیست، با توجه به‌ اینکه رستم قاسمی وزیر سابق، مُهری بود و در این سبک جانشین کردن ها و بگیر و ببندها دستی قَدَر داشت،
    ولی خودزنی برخی جماعت کلّاش و افسارگسیخته گراشی جای تعجب و افسوس بسیار داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top