هفت‌برکه : امسال حدود ۳۰۰ نفر از گراشی‌ها برای حج تمتع راهی سرزمین وحی می‌شوند. استقبال گراشی‌ها از سفر حج حدود ۸ برابر میانگین کشوری است. 

به گزارش هفت‌برکه در آستانه ماه ذی‌الحجه اعزام زائران استان فارس از ۱۰ خردادماه آغاز شد.  ۲۵ کاروان از نقاط مختلف استان فارس در قالب ۱۴ پرواز از دهم تا شانزدهم اردیبهشت از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله شهید دستغیب شیراز به عربستان می‌روند.

یوسفی جانشین مدیر حج و زیارت فارس در گفتگو خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، گفت: امسال ۳ هزار و ۴۷۳ نفر از استان‌های فارس وکهگیلویه و بویراحمد از طریق فرودگاه شهید دستغیب شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

Meca 1401

به گزارش هفت‌برکه از ۲۵ کاروان استان فارس  ۴ کاروان به شهرستان‌های جنوبی استان فارس اختصاص دارد. 

حاج مهدی خوشبخت از مدیران کاروان‌های اعزامی گفت: «مدیران کاروان‌ها معمولا به صورت یک سال در میان اعزام می‌شوند و امسال در مجموع ۶۴۵ نفر در قالب دو کاروان اهل سنت و دو کاروان شیعیان از شهرستان‌های گراش، اوز، خنج، لارستان و جویم به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.»

حاجی مهدی خوشبخت که امسال مسافر حج نیست در مورد کاروان‌های اعزامی سال ۱۴۰۳ گفت: «در کاروان ۱۶۵ نفره حاج مجید عالی حدود ۱۶۰ نفر از گراش حضور دارند. در کاروان حاج امین انصاری از ۱۲۰ نفر حدود ۲۰ نفر گراشی هستند. دو کاروان ۱۸۵ نفره حاج علی اکبر بی‌غم و حاج عبدالله احمدزاده نیز به اهل سنت اختصاص دارد. البته در کنار زائران در هر کاروان ۵ نفر به عنوان عوامل کاروان اضافه می‌شود.»

حاج مهدی خوشبخت در برآوردی تعداد گراشی‌های اعزامی حج امسال گفت: «۱۸۰ نفر در کاروان‌های جنوب استان فارس حضور دارند. ۲۰ نفر در قالب کاروان‌ زن و شوهری از شیراز اعزام می‌شوند و با توجه همشهریانی که از تهران، مشهد، شیراز و شهرهای دیگر اقدام کرده‌اند برآورد می‌شوند حدود ۳۰۰ نفر از گراشی‌ها امسال مسافر سرزمین وحی باشند.»

امسال گراشی‌ها هشت برابر میانگین کشوری در سفر حج حضور دارند. امسال بیش از ۸۳ هزار نفر ایرانی برای حجم تمتع به عربستان اعزام می‌شوند. یعنی به ازای هر هزار نفر یک نفر امسال حاجی می‌شود. در گراش این آمار  تقریبا یک نفر به ازای هر  ۱۲۵ نفر است.