بستن

اجلاسیه شهدای گراش آغازگر کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس

هفت‌برکه: با برگزاری اجلاسیه شهدای گراش با حضور سردار محمدجعفر اسدی گام نخست برای برگزاری کنگره شهدای استان فارس در گراش برداشته شد.

به گزارش هفت‌برکه از پندری، حسینیه گلزار شهدای گراش پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از نماز مغرب و عشا میزبان افتتاحیه کنگره ملی ۱۵ هزار شهید استان فارس بود که قرار است تا مهرماه این اجلاسیه در شهرستان‌های دیگر استان نیز برگزار شود.

میهمان ویژه و سخنران برنامه گراش سردار محمدجعفر اسدی، از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح کشور و فرمانده لشکر ۳۳ المهدی(عج) در دوران دفاع مقدس بود. در بخشی از برنامه سیدرضا متولی، مسئول انجمن راویان سپاه فجر استان فارس به اجرای روایتگری از رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت. سخنرانی کوتاه سرهنگ ستاری، فرمانده سپاه گراش و حجت‌الاسلام سیدعباس معصومی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. 

سرهنگ آل‌علی، دبیر کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس، نبی‌الله زارعی، معاون فرهنگی بنیاد شهید فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس معصومی، امام جمعه سابق گراش و خانواده‌های شهدای گراش، ارد و فداغ دیگر مهمانان این برنامه بودند.

و بخش‌هایی از اجلاسیه گراش از شبکه فارس به صورت زنده پخش شد.  دومین کنگره امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، همزمان با دومین سالروز شهادت شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) در ۴ آبان‌ امسال در شیراز برگزار خواهد شد.

تجلیل از ۱۲ هنرمند انقلابی

در اجلاسیه شهدا با توجه به نگاه هنرمحور این برنامه از ۱۲ هنرمند و گروه هنری گراشی فعال در حوزه‌های مختلف هنری تجلیل شد.

مصطفی کارگر و معصومه بهمنی در رشته شعر، حبیب‌اله فروزش در رشته ادبیات پایداری، مهدی سروش در رشته هنرهای نمایشی، مجتبی شیروان و خسرو جولافیان در رشته سرود، علی قنبرپور در رشته هنرهای تجسمی، سعید قربانی در رشته هنرهای تصویری، تیم فرهنگی رسانه‌ای حنین و گروه گرافن از موسسه فرهنگی طلوع مهر در بخش هنر مردمی و علی شیخی در رشته نماهنگ تجلیل شد. جای خالی هنرمندان عکاس در میان تقدیرشدگان دیده می‌شد. 

رونمایی از دو اثر هنری برای سرداران گراش

در بخش ویژه اجلاسیه شهدای گراش از کتاب سردار جوان و  پوستر مستند مردی که برنگشت رونمایی شد. 

کتاب سردار جوان، روایت زندگی سردار شهید ناصر عظیمی است که حبیب‌اله فروزش آن را به قلم در آورده است. این کتاب حاصل مجموعه خاطرات هم‌رزمان این شهید است که در واحد اطلاعات و عملیات لشکر ۱۹ فجر فعال بوده است. این کتاب پیش از این در مراسم یادواره شهدای اطلاعات و عملیات لشکر ۱۹ فجر در شیراز رونمایی شده بود. (خبر در هفت‌برکه

مستند مردی که برنگشت نیز روایتی از زندگی سردار جاویدالاثر شهید علی‌اکبر عظیمی است. سعید قربانی کارگردان جوان گراشی در حال تولید این مستند این سریال است که در اجلاسیه شهدا از پوستر این مستند رونمایی شد. قربانی پیش از این مستند خال ابرام را درباره شهید ابراهیم برزگران ساخته بود. (خبر در هفت‌برکه)

هنرآموزان هنرستان امیرکبیر گراش نیز به صورت زنده در مراسم چهره‌های شهدای معلم را طراحی کردند.

گزارش محمدحسن نام‌آور خبرنگار صدا و سیما را از این برنامه ببینید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top