هفت‌برکه: در سومین شب شعر فداغ در کنار شعرخوانی بیش از هزار جلد کتاب به حاضرین و فرهنگ‌دوستان اهدا شد.

به گزارش صدای فداغ ۸ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در شب شعر بزرگ فداغ همایون جهان‌پناه یکی از حامیان این شب شعر بیش از ۸۰۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف علمی، ادبی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان به حاضرین در این همایش اهدا کرد. این اقدام مورد توجه ویژه حاضرین بالاخص نویسندگان و پژوهشگران حاضر در این همایش قرار گرفت.

همچنین سید مرتضی قتالی تعداد ۱۱۰ جلد کتاب «باشموی لیلی» مجموعه اشعار خود را به شاعران، نویسندگان، پژوهشگران و مسئولینی که به عنوان میهمان در این همایش حضور داشتند اهدا کرد.

همایون جهان پناه در گفتگو با صدای فداغ گفت: «از اینکه فرصتی پیدا کردم تا در این مراسم حضور یابم ، بسیار خوشحالم. امیدوارم که این کتاب‌ها بتوانند منبع الهام و دانش برای طالبان علم باشد. باید فرهنگ مطالعه و دانش‌اندوزی را گسترش دهیم و آینده‌ای روشن‌تر برای همه بسازیم.»

جهان‌پناه گفت: «انگیزه من از اهدای این کتاب‌ها، اشتراک‌گذاری و عشق و احترامی است که به دانش و یادگیری دارم. من معتقدم که کتاب‌ها می‌توانند پل‌هایی به سوی فهم عمیق‌تر جهان و خودمان باشند و امیدوارم که این هدیه بتواند جرقه‌هایی از کنجکاوی و الهام را در دل خوانندگان برانگیزد.»

سید مرتضی قتالی نیز هدف از این کار را تشویق و ایجاد انگیزه برای نسل جدید در زمینه‌ی کتابخوانی و سرایش اشعار بومی و فارسی برشمرد.

در کنار نهصد جلد کتاب‌های اهدایی آقایان جهان پناه و قتالی، کارن فرزند خردسال شش ساله همایون جهان پناه نیز با پدر همراه شد و حدود یکصد جلد کتاب قصه برای رده سنی کودکان به کودکان حاضر در این همایش اهدا کرد تا مجموع کتاب های اهدایی در سومین شب شعر فداغ به بیش از هزار جلد برسد.

کارن فرزند خردسال همایون از علاقه خود به کتاب های قصه می گوید و دوست دارد همه کودکان در این علاقه و اشتیاق شریک باشند. کارن هزینه خرید کتاب های قصه را از قلک عیدی خود پرداخت کرده و کتاب ها را به عنوان عیدی به هم سن و سالان خود اهدا کرده است.

حمایت فرهنگ‌دوستان به جز اهدای کتاب در بخش اهدای جوایز نقدی نیز دیده می‌شد. بیش از ۷ میلیون تومان هدیه نقدی در پایان شب شعر بین حاضرین در مراسم قرعه‌کشی شد تا به جز ۳۰ شاعر و پژوهشگری که با تندیس و لوح تقدیر راهی شدند، تعدادی از ۱۴۰۰ نفر مخاطبان شب شعر در هدایای این شب بهاری سهیم باشند.

‌Bager Fedaghi Ketab