بستن

در بارش‌های بهاری، سد سلمان تا نیمه پر شد

هفت‌برکه : بارش‌های ابتدای سال جدید ۳۵ میلیون متر مکعب آب را راهی مخزن سد سلمان فارسی قیر کرد تا ذخیره آب این سد به بالای ۵۰ درصد برسد.

بر اساس آمار روزانه شرکت آب منطقه‌ای فارس در پایان سال ۱۴۰۲ میزان ۳۹۹ میلیون متر مکعب از آب سد سلمان قابل استفاده بود. این میزان با بارش‌های ابتدای سال در در روز ۸ فروردین به ۴۳۴ م.م.م رسیده است.

البته نسبت به سال گذشته مخزن سد سلمان ۱۵۰ م.م.م آب کمتری دارد و هنوز تا رسیدن به سطح نرمال به بارندگی‌های بیشتر در بالادست سد سلمان و رودخانه قره‌آقاج نیاز است.

سد سلمان فارسی در دره کارزین با حجم ۹۷۰ میلیون متر مکعب همراه با سد درودزن بزرگترین سدها‌ی مخزنی استان فارس است. سلمان فارسی تامین‌کننده اصلی آب شهرستان‌های قیر، خنج، گراش، اوز و لارستان است.

بارش‌های سیلابی مشکلاتی را نیز در پی دارد پس از بارندگی از راندمان فیلترهای تصفیه‌خانه سد به دلیلی کدری آبی کاسته می‌شود و این مشکل به همراه شکستگی خط انتقال در برخی نقاط باعث می‌شود در زمان بارش‌های سیلابی انتقال آب با اختلالاتی همراه شود.

۹ فروردین پیرو در اطلاع رسانی مدیریت خط سلمان؛ اعلام شد به دو دلیل کدورت آب ورودی سد سلمان ناشی از بارندگی‌های اخیر و کاهش راندمان فیلترهای تصفیه‌خانه و همچنین شکستگی لوله GRP 800mm خط انتقال در ورودی گراش، (حوالی جایگاه سوخت محسنی) تا اطلاع بعدی آب سد سلمان قطع است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top