بستن

۲۶ سهمیه استخدامی فرزندان شهدا، برای چه کسی؟

هفت‌برکه: در حالی که رقابت شدیدی بین داوطلبان آزمون‌های استخدامی وجود دارد، در آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد، برای شهرستان گراش ۲۶ سهمیه شامل کارشناسان شهرداری و سرایدار مدارس اعلام شده است. به نظر می‌رسد این سهمیه یا به غیر بومی‌ها می‌رسد یا خالی می‌ماند.

به گزارش هفت‌برکه، دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان هفتاد درصد و بالاتر، از روز پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. این آزمون ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. سهمیه گراش در این آزمون جذب ۲۶ نفر در ادارات و مشاغل‌های دولتی است.

موضوع سهمیه‌های این آزمون در آخرین  جلسه سال ۱۴۰۲ شورای اداری گراش نیز مطرح شد. اداره امور مالیاتی گراش از مدت‌ها پیش به دنبال جذب نیروی تازه است و در این آزمون یک سهمیه به این اداره اختصاص یافته است.  سید ذبیح‌الله سعادت در شورای اداری گراش خطاب به فرماندار گفت: «در خصوص آزمون استخدامی تقریبا تمام فرزندان شهدا مشغول به کار هستند و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر هم ما فقط تعداد معدودی داریم. اگر امکانش هست و با نهادهای بالاتر پیگیری بفرمایید که اصلاحیه‌ای بزنند. چون در شهرهای کوچک ممکن است بعضی از سهمیه‌ها خالی بماند.»

‌علی رمضان‌پور، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گراش، گفت: «در خصوص استخدام ۲۶ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر، هدف ما در واقع فرزندان ایثارگران و شهدا بود. بعد از جمع‌بندی و اعلام نیاز از سوی تمام ادارات که از استانداری گرفته شد به ستاد مرکزی بنیاد شهید تهران ارسال شد. در آنجا آقای قاضی‌زاده هاشمی گفتند براساس اولویت‌بندی ما این استخدام‌ها را انجام می‌دهیم. اما در نهایت اولویت شهرستانی را در نظر نگرفتند و کشوری و استانی در نظر گرفتند.»

در این آزمون قرار است سه هزار نفر استخدام شوند. رییس بنیاد شهید گراش گفت: «به گفته‌ی ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، ۱۵ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد و بالاتر بیکار در کشور داریم. این سهمیه‌ها را به فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد اختصاص دادند.»

رمضان‌پور از وضعیت استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در گراش گفت: «این طرح برای شهرستان یک سری معایب دارد و بنده از جایگاه بنیاد شهید از آزمون استخدام دفاع خواهم کرد اما به دلیل این که ۱۰۰ درصد نیروی غیر بومی به شهرستان خواهد آمد، برای شهر کمی ناخوشایند است. چون در حال حاضر ما فقط یک فرزند شهید و یک فرزند جانباز ۷۰ درصد داریم که هیچ کدام حاضر به استخدام در ادارات شهرستان نیستند و کار آزاد انجام می‌دهند. بقیه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر یا استخدام هستند و یا اینکه فرزند دختر هستند و خانه‌دار هستند و کار اداری انجام نمی‌دهند.»

رمضان‌پور از جابجایی یا پر شدن این سهمیه با اولویت‌های بعدی گفت: «چندی قبل هم در این خصوص با معاونت توسعه بنیاد شهید فارس صحبت کردم و گفتند که در حال حاضر دفترچه منتشر شده و سازمان امور اداری و استخدامی این مجوز ۳۰۰۰ نفر را به بنیاد شهید داده و ما امیدواریم کسی برای سهمیه شهرستان گراش شرکت نکند و در آزمون خردادماه، افراد آزاد هم بتوانند استفاده کنند.»

اما ممکن است این سهمیه با نیروهای غیر بومی پر شود. رمضان‌پور گفت: «فرزند شهید غیربومی قطعا بعد از ۶ ماه انتقالی خواهد گرفت و به شهر محل سکونتش باز می‌گردد. عملا از سهمیه گراش استفاده خواهد شد اما منفعتی برای گراش نخواهد داشت.»

۲۶ سهمیه گراش شامل ۹ نفر سرایدار مدرسه با مدرک دیپلم، ۹ نفر کارمند شهرداری با مدرک کارشناسی، ۲ پزشک عمومی، ۲ کارمند بانک کشاورزی و ۴ نفر در ادارات بنیاد شهید، امور مالیاتی، بهداشت و راه و شهرسازی است. در دفترچه می‌توانید جزییات این آزمون استخدامی را ببنید:

پزشک عمومی – دانشکده علوم پزشکی گراش | ۲ زن
‌‌
کارشناس تغذیه – دانشکده علوم پزشکی گراش | ۱ مرد

سرایدار مدرسه – آموزش و پرورش گراش‌ | ۶ مرد و ۳ زن

مهندس راه و ساختمان – سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

نقشه‌بردار، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

کارشناس محیط زیست، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

کارشناس مطالعات اقتصادی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

کارشناس روابط عمومی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد/زن

کارشناس حقوقی، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

آرشیتکت، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۱ مرد

حسابدار، سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، گراش | ۲ مرد/زن

مأمور تشخیص مالیات – سازمان امور مالیاتی – گراش | ۱ مرد/زن

کارشناس امور اجتماعی ایثارگران – بنیاد شهید گراش | ۱ مرد/زن

متصدی امور بانکی – بانک کشاورزی گراش | ۲ مرد

کارشناس راه، ساختمان و شهرسازی – نمایندگی راه و شهرسازی گراش | ۱ مرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top