هفت‌برکه: با برگزاری انتخابات، رییس و اعضای هیات مدیره سه اتحادیه صنفی دیگر شهرستان گراش معرفی شدند. عباس مهیایی در اتحادیه تعمیرکاران موتور سیکلت، اتومبیل و لوازم‌ یدکی، مهدی باقرپور در اتحادیه لوله و اتصالات و تعمیرات الکترونیکی و غلامرضا افشار در اتحادیه لوازم التحریر، مشاورین‌املاک و تعمیرات موبایل به ریاست رسیدند.

اسماعیل بلبلی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گراش در گفتگو با هفت‌برکه، گفت: «انتخابات اتحادیه‌های صنفی هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود. از ۱۰ اتحادیه شهرستان، مهلت قانونی شش اتحادیه به پایان رسیده بود که  تاکنون انتخابات شش اتحادیه به صورت کاملا الکترونیک در اداره صمت برگزار شده است.»

اتحادیه درودگران و فلزکاران نخستین، خواربارفروشان دومین و اتحادیه آرایشگران زنانه و پیرایشگران مردانه و لوازم خانگی سومین اتحادیه‌ای بود که امسال انتخابات آن برگزار شد. انتخابات سه اتحادیه «تعمیرکاران موتور سیکلت، اتومبیل و لوازم‌ یدکی»، «اتحادیه لوله و اتصالات و تعمیرات الکترونیکی» و «اتحادیه لوازم التحریر، مشاورین‌املاک و تعمیرات موبایل» نیز در روزهای گذشته برگزار شد.

اسماعیل بلبلی رئیس اداره صمت گراش گفت: «انتخابات اتحادیه‌های تعمیرکاران موتور سیکلت و اتومبیل و لوازم یدکی در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. پس از پایان رای گیری در جلسه‌ی هماهنگی که با اعضای منتخب گرفته شد، عباس مهیایی به عنوان رئیس، ابوذر نوشادی نائب رئیس اول، محمدرضا رشیدی نائب رئیس دوم، مصطفی غلامی دبیر و حمید شیربی خزانه‌دار انتخاب شدند. خلیل شریفی نیز به عنوان بازرس این اتحادیه انتخاب شد.»

وی افزود: «انتخابات لوازم الکترونیکی، لوله کشی گاز و اتصالات در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد. در جلسه‌ی هماهنگی که بعد از پایان رای گیری با اعضای منتخب، مهدی باقرپور به عنوان رئیس، سیدعباس زیارتی نائب رئیس اول، زینل قاسمی نائب رئیس دوم، محمدحسن حاجیان دبیر و مصطفی قنبرپور خزانه‌دار انتخاب شدند و محمدرضا جعفری به عنوان بارزس این اتحادیه انتخاب شد.»
‌‌
بلبلی از دیگر انتخابات اتحادیه‌‌هایی که امسال برگزار شد، گفت: «انتخابات اتحادیه لوازم التحریر، مشاورین‌املاک و تعمیرات موبایل در تاریخ ۲ اسفند۱۴۰۲ برگزار شد. غلامرضا افشار به عنوان رئیس، محمد پاکروان نائب رئیس اول، اسماعیل مهرابی نائب رئیس دوم، حسین باقرپور دبیر و محمود آذرایین خزانه‌دار انتخاب شدند و حسین پناهنده به عنوان بازرس این اتحادیه انتخاب شد.»

‌بلبلی گفت:«متقاضایان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای ثبت‌نام هیات مدیره سه اتحادیه‌ی دیگر مهلت دارند و انتخابات این اتحادیه‌ها سال آینده برگزار می‌شود.» اتحادیه‌‌ «خرازان»؛ اتحادیه «نانوایان، چلوکباب و ساندویچ فروشان« و اتحادیه «مصالح فروشان، لوازم بهداشتی ساختمان و ابزار و یراق» از آخرین اتحادیه‌هایی هستند که مهلت قانونی آن به سر رسیده و انتخابات آنها برگزار می‌شود.

Asnaf bagherpoor

آگهی فراخوان دعوت و ثبت‌نام از داوطلبین عضویت در هیات مدیره و بازرس به شرح زیر است:

در راستای اجرای ماده ۶ آیین‌نامه اجرایی موضوع تبصره ۳ ماده ۲۳ قانون صنفی (نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره و بازرس اتحادیه‌های صنفی)، بدینوسیله از کلیه اعضاء واجد شرایط اتحادیه‌های صنفی خرازان؛ نانوایان، چلوکباب و ساندویچ فروشان و مصالح فروشان، لوازم بهداشتی ساختمان و ابزار و یراق که داوطلب عضویت در هیات مدیره یا بازرس اتحادیه‌ صنف مربوطه می‌باشند، دعوت به عمل می‌آید جهت ثبت‌نام الکترونیکی و اخذ کد رهگیری به مدت ۱۵ روز از تاریخ  ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ با مراجعه به سامانه Www.iranianasnaf.ir گزینه سامانه ساران (انتخابات الکترونیک) اقدام نمایند.
‌‌
شرایط داوطلبان عضویت در هیات مدیره و بازرس اتحادیه‌های صنفی:
۱-تابعیت جمهوری اسلامی ایران
۲-اعتقاد و التزام عملی به جمهوری اسلامی
۳-نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر
۴-عدم ممنوعیت در اموال، مانند حجر، ورشکستگی و افلاس
۵-عدم اعتیاد به مواد مخدر
۶-عدم اشتهار به فساد
۷-داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای افراد فاقد سابقه عضویت در هیات مدیره، (برابر مدرک تحصیلی یا گواهی معتبر از اداره آموزش و پرورش)
۸-حداکثر سن در زمان ثبت‌نام هفتاد و پنج سال (برابر شناسنامه)
۹-داشتن پروانه کسب معتبر دائم (استعلام از اتاق)
۱۰-داشتن وثاقت و امانت
۱۱-عدم عضویت بیش از دو دوره متوالی و یا چهار دوره متناوب در هیات مدیره اتحادیه
‌‌
‌مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام:
۱-پروانه کسب معتبر دائم
۲-شناسنامه
۳-کارت ملی
۴-مدرک تحصیلی (ارائه حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای افراد فاقد سابقه عضویت در هیات مدیره)
۵-عکس ۴×۳

‌همچنین بلبلی در پایان اضافه کرد و گفت:«واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به اتاق اصناف یا اداره صمت برای ثبت‌نام اقدام کنند و یا خود افراد مستقیم با مراجعه به سایت نیز امکان ثبت‌نام دارند.»